פועל בניין (משחק וידאו)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פועל בניין
Hard Hat Mack
כללי
תאריך הוצאה 1983
סוגה ארקייד
פיתוח מייקל אבוט ומת'יו אלכסנדר
הוצאה לאור Electronic Arts עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Electronic Arts
דרישות תוכנה
מצבי משחק יחיד
דירוג לכל הגילאים
פלטפורמות מחשב אישי (DOS), אפל II, אטארי, קומודור 64
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פועל בנייןאנגלית: Hard Hat Mack) הוא משחק מחשב שנוצר בשנת 1983 על ידי מייקל אבוט ומת'יו אלכסנדר. המשחק הפך פופולרי ונועד במקור לאפל II, ולאחר מכן הוסב לקומודור 64, מחשבי 8 ביט של אטארי ול-DOS. למרות שהמשחק הוא לא חיקוי של "דונקי קונג (Donkey Kong)" יש לו נושא ומשחקיות דומים.

מטרת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מק, פועל בניין וגיבור המשחק, צריך לאסוף חלקים החסרים בפיגומי הבניין עליו הוא עובד, ולאחר שהניחם במקומם - עליו לעבור עליהם עם פטיש אוויר כדי למסמר אותם למקומם. בו-בזמן עליו להיזהר מדמויות שונות הנעות בין הפיגומים. לאחר השלמת המקטעים החסרים, עוברים שלב.

מהלך המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שלב ראשון - השחקן צריך להרים את חלקי הפיגומים כדי למלא 4 חורים ברצפה, ואז להשתמש בפטיש אוויר כדי לחזק אותם. תוך כדי, על השחקן להתחמק מברגים שנזרקים עליו מלמעלה, לא ליפול דרך החורים ברצפה, ולהימנע מנפילה דרך קצה המבנה.
  • שלב שני - השחקן מוביל את פועל הבניין דרך אתר בניין בעל 4 קומות ואוסף 6 קופסאות אוכל שמוגנות על ידי מכשולים שונים. אחרי שכל קופסאות האוכל נאספו, השחקן צריך להוביל את מק למסוע, כדי שמגנט ענק ימשוך אותו כלפי מעלה ובכך יגן עליו מנפילה אל מותו.
  • שלב שלישי - השחקן אוסף 6 קופסאות וזורק כל אחת מהן לתוך מעבד. היריב זז מקופסה לקופסה, מה שמקשה על השחקן להשיג אותה. השחקן יצטרך לבצע קפיצה מאוד מדויקת. בנוסף, השחקן יצטרך להימנע מליפול לתוך אסלה שנמצאת בתחתית המסך.

לאחר סיום השלבים, המשחק מתחיל מההתחלה כאשר המשחקיות נהיית יותר מהירה, ובכך יותר מאתגרת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא משחקים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.