סקוט פורסטול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
סקוט פורסטול
סקוט פורסטול נואם בכנס המפתחים העולמי של אפל בשנת 2012.
סקוט פורסטול נואם בכנס המפתחים העולמי של אפל בשנת 2012.
לידה 1969 (בן 55 בערך)
וושינגטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת סטנפורד
מקצוע יועץ בחברת אפל
מעסיק אפל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סקוט פורסטולאנגלית: Sccot Forstall; נולד ב-1969) הוא מהנדס תוכנה אמריקאי. כיהן כסגן הנשיא הבכיר בפיתוח תוכנת ה-iOS באפל משנת 2007 עד לחודש אוקטובר 2012, ופרש בשנת 2013.

שנותיו הראשונות ולימודיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורסטול גדל במשפחה מהמעמד הבינוני בקיטסאפ קאונטי, וושינגטון. הוא הילד השני שנולד למשפחה בת שלושה בנים לאמו, אחות מוסמכת, ואביו שהיה מהנדס. אחיו הבכור, ברוס, גם הוא מהנדס תוכנה בכיר, בחברת מיקרוסופט.

במאמר השבועי של "Bloomberg Business" נאמר כי הוא היה תלמיד מוכשר, שכישורים כמו תכנות "הגיעו אליו בקלות בשונה מכך שהיו קשים לאחרים", הוא מוכשר במדע ובמתמטיקה של חטיבת הביניים, והוא צבר את ניסיונו בתכנות תוכנות של חברת אפל.

הוא עלה כיתה לבית ספר תיכון. חבריו לכיתה זוכרים את הכישרון שלו בשחמט, היסטוריה וידע כללי, דבר שעזר לו להתחרות באירועים רבים במדינה. הוא השיג ציון לשבח, והרוויח את העמדה המשותפת שלו במחזור, יחד עם הילדה שהפכה מאוחר יותר לאשתו. הוא הכריז שהמטרה שלו הייתה להיות "מעצב של ציוד אלקטרוניקה בהיי-טק", בריאיון לעיתון מקומי.

הוא למד באוניברסיטת סטנפורד, וסיים את לימודיו בשנת 1991 עם תואר בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. את התואר השני שלו במדעי מחשב, גם הוא מאוניברסיטת סטנפורד, קיבל שנה לאחר מכן.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורסטול הצטרף לחברת NeXT שהוקמה על ידי סטיב ג'ובס בשנת 1992, ונשאר בה עד שנרכשה על ידי אפל בשנת 1997. פלאחר מכן הופקד על עיצוב ממשקי המשתמש לקו המקינטוש המחודש. בשנת 2000, הפך למעצב מוביל של הממשק של המק החדש בשם "Aqua User Interface" שאופיין ברמזים ויזואליים של מים עם כגון סמלים והשתקפויות, דבר שהפך אותו לכוכב עולה בחברה. הוא קודם לדרגת סגן הנשיא הבכיר בינואר 2003.

בשנת 2005, כאשר ג'ובס התחיל לתכנן את האייפון, הייתה לו אפשרות בחירה: "לכווץ את המק, דבר שיהיה ההישג האפי של ההנדסה, או להגדיל את ה-iPod". ג'ובס העדיף את הגישה של הקטנת המקינטוש, בראשות פורסטול, והגדלת ה-iPod, בראשות טוני פאדל, אחד נגד שני בתחרות פנימית בתוך החברה. פורסטול זכה בתחרות ויצר את ה-iPhone OS (לימים iOS), דבר שחיזק את מעמדו בחברה, מכיוון שכל מנהלי החומרה נדרשים בתמיכה של מהנדסי התוכנה של פורסטול כדי להוסיף תכונות לחומרה. פורסטול גם היה אחראי ליצירת הערכה של מפתחי התוכנה למתכנתים כדי שייבנו אפליקציות לאייפון, כמו גם חנות אפליקציות בתוך ה-iTunes.

בשנת 2006 הפך פורסטול לאחראי עבור תוכנת ה-Mac OS X לאחר שאבאדיס טבניאן נהפך לקצין טכנולוגיית התוכנה הראשית של החברה, ולפני שנהפך לסגן הנשיא הבכיר לתוכנת ה-iPhone. פורסטול קבל קרדיט על כך שהוא "מריץ את צוות התוכנה הניידת iOS כמו שעון, ובעל יכולת לתפקד תחת לחץ".

פורסטול דיבר בפומבי בכנסים של אפל ברחבי העולם, כולל בכנס המפתחים על Mac OS X 10.5 בשנת 2006, בכנס הצגת פיתוח תוכנת ה-iPhone בשנת 2008 לאחר שחרורו של גרסת ה-iPhone 2.0 וגרסות ה-3G, וב-27 בינואר 2010 בכנס המרכזי של האייפד. פוסרטול הציג גם את ה-iOS 5. הופיע בסרטון ההסבר על ה-5 iOS ודיבר בכשלושה רבעים מהסרטון, וכמעט בכל אירוע מרכזי של אפל על תוכנת ה-iOS. ב"Let's Talk iPhone"- אירוע השקת האייפון 4S, פורסטול עלה לבמה כדי להדגים את הטכנולוגיה של תוכנת הזיהוי הקולי סירי במכשיר, שפותח במקור על ידי SRI International.

הפרישה מחברת אפל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביום שני, ה-29 באוקטובר 2012, אפל הודיעה בהודעה לעיתונות שפורסטול התפטר כסגן הנשיא הבכיר של תוכנת ה-iOS, וישמש כיועץ למנכ"ל טים קוק עד עזיבתו מהחברה בשנת 2013. באותו היום, ג'ון ברווט, שהיה סגן הנשיא הבכיר של החנויות של אפל, פוטר לאחר 6 חודשים בלבד בתפקיד (לאחר שקבל 100,000 מניות שהיו שוות 60 מיליון דולרים, כאשר הוא הצטרף). העבודה של פורסטול התחלקה בין ארבעה מנהלים אחרים של אפל: מנהל העיצוב ג'ונתן אייב, הניח את הנהגת צוות הממשק האנושי של אפל; קרייג פדרי הפך לראש צוות הנדסת תוכנת iOS; אדי קיו קיבל את האחריות על המפות ועל סירי; ובוב מנספילד (בעבר סגן הנשיא הבכיר להנדסת חומרה) קיבל את הפיקוח על קבוצת טכנולוגיה חדשה. הדבר קרה בעקבות התוצאות של הרבעון שבו ההכנסות והרווחים צמחו פחות מהצפוי. רבעון זה היה הרבעון השני ברציפות שאפל לא הצליחה לעמוד בציפיותיה.

פורסטול היה נתון תחת אש לאחר שהשקת יישום המפות החדש ב-6 iOS הביא עמו ביקורות על אי דיוקים רבים. הוא גם היה אחראי על Siri שהתקבלה בתגובות מעורבות. לדברי אדם לשינסקי ממגזין Fortune, כאשר אפל פרסמה התנצלות רשמית לטעויות באפליקציית המפות, פורסטול סירב לחתום עליו. תחת פרקטיקה ארוכת שנים באפל, פורסטול היה "האחראי הישיר" עבור אפליקציית המפות ו-Siri, וסירובו לחתום על המכתב, שכנע את טים קוק כי על פורסטול לעזוב. פורסטול ספג ביקורת קשה על סגנון הסקאומורפיזם שלו בעיצוב, דבר שגרם לפילוג בקרב צוות העיצוב של אפל.

טים קוק, מאז מינויו למנכ"ל, שאף לבנות תרבות של הרמוניה שנועדה "לגבש את העובדים", למרות שאחרים ציינו כי "יכולתה של אפל לחדש הגיעה ממתח וחילוקי דעות". סטיב ג'ובס כונה "המחליט", שהמילה האחרונה על מוצרים ותכונות בזמן שהיה מנכ"ל הייתה שלו, כמו גם דיווחים על כך ש"העובדים הבכירים באפל יהיו בעלי המילה האחרונה". לכן, לאחר מות סטיב ג'ובס רבים מהקונפליקטים בין המנהלים בחברה הפכו לציבוריים. לפורסטול היה קשר כזה עם ג'ונתן אייב ובוב מנספילד עד שהוא לא היה יכול להיות בפגישה עימם אלא יחד עם טים קוק; דיווחים נוספים שפורסטול ואייב לא שתפו פעולה בכל רמה ודבר. פורסטול היה קרוב מאוד לג'ובס, ולעיתים כונה "מיני-ג'ובס", ולכן לאחר מותו של ג'ובס פורסטול נותר בלי הגנה וקרבה ממשית למישהו בחברה. פורסטול גם מכונה על ידי Fortune כ"מנכ"ל בהמתנה", פרופיל שגרם לו להיות לא פופולרי ואהוב במיוחד באפל.

פורסטול היה אמור להיות האחראי לאחר עזיבתם של טוני פדאל (סגן הנשיא הבכיר להנדסת חומרה) ושל ז'אן מארי הולוט (אחראי על אפליקציות יישומים) בשנת 2005. דאז - לראש צוות האייפוד, לג'ון רובינשטיין היו גם כן יחסים מתוחים עם פורסטול. לאחר מותו של ג'ובס בשנת 2011 דווח כי פורסטול ניסה לאסוף כוחות כדי לאתגר את טים קוק.

טוני פדאל, שנחשב ליוצר הרשמי של ה-iPod, אמר בריאיון ל-BBC כי פורסטול "קיבל את מה שמגיע לו".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סקוט פורסטול בוויקישיתוף