סופי קאוור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סופי קאוור
לידה 2001 (בת 23 בערך)
לונדון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סופי קאווראנגלית: Sophie Kauer, נולדה ב-2001)[1] היא שחקנית וצ'לנית בריטית-גרמניה,[2] שהתפרסמה בהופעת הבכורה שלה בקולנוע בשנת 2022 בסרט טאר המנצחת של הבמאי טוד פילד, שם שיחקה לצד קייט בלאנשט. [3]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדות ונעורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאוור נולדה בלונדון[4] בגיל 8 החלה לימודי נגינה בצ'לו; כעבור שנה וחצי התקבלה לחטיבה הצעירה של האקדמיה המלכותית למוזיקה, שם למדה אצל מליסה פלפס.[5] היא למדה באקדמיה במלגה במשך שבע שנים ובמקביל למדה בבית הספר התיכון גילדפורד.[6]

בשנת 2019 הכתיר פסטיבל המוזיקה ווקינג את קאוור בתואר "הנגנית הצעירה של השנה".[7] מאז סתיו 2020 קאוור לומדת באקדמיה הנורווגית למוזיקה אצל הצ'לן השוודי טורלייף תודן.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאוור צוותה לתפקיד אולגה בסרט טאר המנצחת משנת 2022; ניסיונה הקודם במשחק היה מזערי. היא החליטה לגשת למבחן הבד בלי ציפיות של ממש, בעיקר בשל סגר הקוביד 19, שגרם לביטול שיעורים פנים-אל-פנים וקונצרטים ולמניעת אנשים מיציאה מהבית. לדבריה, לא ציפתה להצליח, אך נגשה למבחן משום שסברה, שהסרט יהיה "דרך מדהימה להביא מוזיקה קלאסית אל קהל מאזינים חדש." היא נבחנה בזום, ולאחר מכן קיבלה שיחת טלפון, שבה התבקשה לשלוח הקלטה של נגינתה את הקונצ'רטו לצ'לו מאת אלגר. במאי הסרט ואחד האחראים לבחירת השחקנים הודיעו לה לאחר שבוע שמבחן הבד שלה היה מוצלח.

קאוור הקליטה חלקים מן הקונצ'רטו לצ'לו של אדוארד אלגר עם התזמורת הסימפונית של לונדון באלבום הפסקול ל"טאר המנצחת". על אף הצלחת תפקידה בסרט, אמרה קאוור כי "נגינה בצ'לו נשארת המוקד שלה"

ב-8 במרץ 2023 חתמה קאוור על חוזה עם דויטשה גרמופון.[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סופי קאוור בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]