נתיבות שלום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נתיבות שלום
מידע כללי
מאת שלום נח ברזובסקי עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
נושא מוסר, עבודת ה', אמונה באלוהים (יהדות), תלמוד עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נתיבות שלום היא סדרת ספרים שכתב הרב שלום נח ברזובסקי, מאדמו"רי סלונים. חמישה כרכים מתוך הסדרה כוללים פרשנות חסידית על חמישה חומשי תורה, כרך אחד על יסודות היהדות באור החסידות וכרך אחד על חגים ומועדים. אליהם נוספו חוברות של שיחותיו בנושאים שונים (חנוכה, פורים, השואה, פרקי אבות, שובבי"ם, חינוך, הכנה לחתונה, ועוד). בשנת תשע"ג יצא כרך נוסף ובו שיחות מכינוסים בשם "נתיבות שלום - דברי שלום ואמת", בשנת תשע"ד יצא כרך נוסף ובו אסופת מכתבים שכתב לתלמידיו, מסודרים לפי נושאים, בשם "נתיבות שלום - מכתבי קודש".

הספרים על התורה נערכו על פי דברי תורתו בטיש כאדמו"ר, ושני הכרכים על עבודת ה' ומועדים מבוססים על סיכומי תלמידים משיחותיו כראש ישיבה בשנים תש"ב-תשמ"ב (שקודם לכן היו נפוצים בחסידות בצילומי סטנסיל). הכרכים יצאו בשנים תשמ"ה-תשנ"ה. עד לפטירתו בחודש אב תש"ס פעל מכון "אמת ואמונה" שהוציא חוברות נוספות לפי נושאים. לאחר פטירתו הוציא המכון חוברות ובהן מכתבי הדרכה שבהם ענה לשואלים, גם הן לפי נושאים. בספריו הוא מרבה לדבר על אמונה ושבת.

הספר התקבל בחוגים שונים וזכה לפופולריות, בין היתר בשל העברית הרהוטה שבו, לעומת רוב ספרי החסידות הכתובים בעברית קשה יותר ודורשים ידע מוקדם רחב יותר.

החוברת על השואה ("ההרוגה עליך") יצאה לאור באנגלית בתש"ס (2000), שנת פטירתו. בתשס"ב יצא באנגלית גם ספרו 'בנתיבי חינוך'. הספר "צהר לנתיבות שלום" כולל את תולדות חייו של המחבר, שיחותיו בנושא תפילה וכאלף פיענוחים של ראשי תיבות בספריו.

על הש"ס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתש"ע (2010) יצא הספר "נתיבות שלום" על מסכת כתובות ונדרים, בהוצאת ישיבת בית אברהם, על פי שיעורים שמסר בישיבה.

בתשע"ג (2013) יצאה הסדרה "שיעורי נתיבות שלום" ובה שלושה כרכים של שיעוריו על הש"ס, בעריכת הרב אלימלך וינברג.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרות תורנית. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.