ניר צוק (יזם)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ניר צוק
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1971 (בן 53 בערך)
רחובות, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
ידוע בשל ייסוד חברת פאלו אלטו נטוורקס
השכלה אוניברסיטת תל אביב
מקצוע איש מחשבים, איש עסקים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ניר צוק (נולד ב-1971 ברחובות) הוא יזם ישראלי בתחום אבטחת המידע, ממקימי חברת "OneSecure" (שנרכשה על ידי חברת נטסקרין ואחר כך על ידי ג'וניפר נטוורקס) ופאלו אלטו נטוורקס (אשר הוא משמש כ-CTO שלה), המפתחת קו מוצרי Firewall (חומת אש). צוק הוא אחד האנשים העשירים בישראל, עם הון עצמי של כ-750 מיליון דולר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוק שירת כקצין ביחידה 8200 של חיל המודיעין. בזמן שירותו הצבאי למד לקראת תואר ראשון במתמטיקה באוניברסיטת תל אביב[1]. מיד לאחר שחרורו מצה"ל ב-1994 הצטרף לחברת צ'ק פוינט בעקבות היכרות עם שניים ממייסדיה, גיל שויד ושלמה קרמר, איתם שירת ביחידה 8200. צוק היה מנהל הפיתוח של מוצר ה-Firewall הראשון בצ'ק פוינט, ובנוסף ניהל את פיתוח מוצר ה-IPS הראשון. ב-1997 נשלח צוק לארצות הברית כמהנדס ראשי של החברה, להקים מרכז פיתוח נוסף. בין צוק לגיל שויד התגלעו חילוקי דעות על פיתוחים טכנולוגיים וב-1999 עזב צוק את צ'ק פוינט ונשאר בארצות הברית.

ב-2000 הקים את חברת OneSecure שב-2002 נמכרה לחברת נטסקרין תמורת 45 מיליון דולר במניות. צוק עבר לעבוד בנטסקרין כסמנכ"ל טכנולוגיות, וב-2004 מונה לסמנכ"ל אבטחת המידע בענקית ציוד התקשורת ג'וניפר נטוורקס, שרכשה את נטסקרין תמורת 4 מיליארד דולר במניות[2].

פאלו אלטו נטוורקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פאלו אלטו נטוורקס

בשנת 2005, הקים את חברת פאלו אלטו נטוורקס והצהיר כי הציב לעצמו מטרה להקים חברה מתחרה אשר תעקוף במוצריה את צ'ק פוינט. כשנשאל מדוע בחר להקים את פאלו אלטו נטוורקס, השיב צוק כי מטרתו היא לפתור את בעיית אבטחת הרשת העומדת בפני חברות גדולות כיום: חוסר היכולת לאפשר לעובדים להשתמש באפליקציות מודרניות, אשר מחייבת פיתוח Firewall אשר מסוגל לזהות ולספק בקרה מעמיקה על תעבורת האפליקציות השונות.

החברה הונפקה ב-20 ביולי 2012 בבורסה לניירות ערך בניו יורק[3].

היריבות העסקית של פאלו אלטו נטוורקס עם חברת צ'ק פוינט זכתה לכיסוי תקשורתי ניכר, אשר אחד הבולטים בהם היה שלט חוצות ענק שהונח בשנת 2013 מול משרדי צ'ק פוינט בנתיבי איילון אשר נשא את הכתובת "זה עתה עברתם את צ'ק פוינט. גם אנחנו"[4].

בשנת 2019 רכשה החברה שתי חברות בת בסכום של חצי מיליארד דולר[5].

בנק אש ישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2022 קיבל צוק אישור הפעלה מבנק ישראל להקמת בנק אש ישראל, בנק אינטרנטי חדש[6].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניר צוק נשוי להדס ואב לחמישה. ב-2020 שב להתגורר בישראל[7][8], בשכונת צהלה שבצפון תל אביב[8].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]