ניב רסקין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ניב רסקין
לידה 12 ביולי 1975 (בן 48) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה הגימנסיה העברית "הרצליה" עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1995
קישורים חיצוניים
פייסבוק niv.raskin.3
טוויטר nivraskin
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ניב רסקין (נולד ב-12 ביולי 1975) הוא עיתונאי, שדרן, מנחה ושדר ספורט ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רסקין הופיע לראשונה בטלוויזיה בגיל 12, כשהתארח בתוכנית ”סופסופ” של גבי גזית יחד עם אדם גורליצקי.[1]

רסקין למד בתיכון עירוני ד' בתל אביב.

הוא בוגר תואר ראשון במשפטים וממשל מהמרכז הבינתחומי הרצליה ומוסמך בתקשורת מאוניברסיטת תל אביב.

רסקין עשה את שירותו הצבאי בגלי צה"ל ולאחר מכן, גם עבד בתחנה כמפיק במחלקת החדשות, שדרן ועורך הספורט שלה. ב-1995 חשף פרשה של הימורים בליגת העל בכדורסל. במקביל הצטרף גם לערוץ הספורט כשדר כדורסל, לאחר שנה בה שידר חדשות מקומיות. ב-28 בנובמבר 2001 חשף בגלי צה"ל את פרשת שופטים באדום, פרשת מכירת משחקים בכדורגל שלוותה באיומים על חייו.[2]

עד תחילת 2009 המשיך רסקין בתפקידו כעורך הספורט של רשת גלי צה"ל, במסגרת תפקיד זה הגיש את התוכנית "עושים ספורט" ובנוסף הגיש את פינת הספורט בתוכנית "נכון להבוקר" בהנחייתו של רפי רשף. בספטמבר 2008 הוכרז על ידי רשף כי הוא רואה את רסקין כיורשו בהגשת התוכנית[3], והוא אכן מונה למגיש הראשי לאחר פרישתו של רשף, בדצמבר באותה שנה סיים את תפקידו כעורך הספורט.

החל מעונת 2008/2009 משדר רסקין את משחקי מכבי תל אביב ביורוליג (למעט עונת 2013/14, בה שידר יורם ארבל). בנוסף לכך משדר רסקין את משחקי ליגת העל בכדורסל. רסקין מנחה את התוכנית "יציע העיתונות" מראשיתה, לצד העיתונאי רון קופמן, הפרשן שלמה שרף ופרשנים נוספים.

רסקין הנחה גם את התוכנית "המושכים בחוטים" בערוץ HOT בידור ישראלי ובטלוויזיה החינוכית (2010–2012), תוכנית ראיונות עם אנשים מעולם התקשורת הישראלי. לאחר מכן הנחה את התוכנית "תיק תקשורת" בטלוויזיה החינוכית בשנים 20132014, ושוב בין החודשים ינואר-אוקטובר 2016.

ביולי 2017 פורסם כי רסקין צפוי להגיש את "חדשות הבוקר", תוכנית הבוקר של הזכיינית "קשת" לאחר עזיבתו של יואב לימור, ולטובת תפקיד זה הוא עזב את גלי צה"ל[4]. כחודשיים לאחר מכן, תשע שנים לאחר שהחליף את רפי רשף בהנחיית תוכנית הבוקר של גל"צ, "נכון להבוקר", הגיש רסקין את התוכנית בפעם האחרונה. את הגשת תוכנית הבוקר של "קשת" החל ב-22 באוקטובר אותה שנה.

בקיץ 2018 החל לשמש כפרשן בתוכנית "נינג'ה ישראל", שמשודרת בקשת 12.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רסקין נשוי לנועה ואב לשתי בנות.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]