נורגול ישילצ'אי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נורגול ישילצ'אי
Nurgül Yeşilçay
לידה 26 במרץ 1976 (בת 48)
אפיונקאראהיסאר, טורקיה
מדינה טורקיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1998
מקום לימודים אוניברסיטת אנאדולו עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Cem Özer עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נורגול ישילצ'איטורקית: Nurgül Yeşilçay; נולדה ב-26 במרץ 1976) היא שחקנית טורקייה. היא ידועה בעיקר בשל גילום דמותה של קסם סולטאן בעונתה השנייה של הסדרה ההיסטורית "קוסם סולטן".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישילצ'אי נולדה בעיר אפיונקאראהיסאר (המבצר השחור של אפיון, עיר שנזכרה רבות במיתולוגיה היוונית). משפחתה עברה לאחר מכן לעיר איזמיר, שם למדה בבתי הספר היסודי והתיכון. היא סיימה בשנת 2001 את לימודיה במחלקה לתיאטרון באוניברסיטת אנאדולו שבאסקישהיר, אבל עוד כשנכנסה ללמוד בשנת 1998 קיבלה את תפקידיה הראשונים בסרט קולנוע טורקי וכן בתפקיד גולסום שהיה תפקידה העיקרי הראשון בטלוויזיה, בסדרה "האביב השני". מאז שיחקה בכ-15 סדרות טלוויזיה, וקיבלה בשנים 2002, 2005, 2007 ו-2008 את התואר "השחקנית הטובה ביותר" בפסטיבלים של סרטים וסדרות טורקיים.

בנוסף, היא שיחקה ב-13 סרטים טורקיים, וזכתה למודעות בינלאומית כאשר בשנת 2007 גילמה צעירה לסבית טורקייה בסרט "קצה גן העדן" של הבמאי הטורקי-גרמני המפורסם פתיח אקין, וקיבלה יחד עם הצוות את הפרס בפסטיבל קאן על הסצנה הטובה ביותר. ב-2013 אף שיחקה בסדרה קומית בתפקיד עצמה.

ישילצ'אי שיחקה בתפקידים ראשיים גם בגרסאות טורקיות למחזות מפורסמים. לדוגמה, היא גילמה את דמותה של אופליה ב"המלט" ואת דמותה של בלאנש דבואה במחזמר "חשמלית ושמה תשוקה". כמו כן שיחקה בגרסה הטורקית של הסדרה המפורסמת "דוגמניות 90-60-90" בתפקיד דניז.

בשנת 2010 גלמה את דמותה של יסמין בסדרה הטורקית אהבה ועונש

בשנת 2014 היא מגלמת את דמותה של גולסרן בסדרה הטורקית רסיסים

החל מ-2016 היא מגלמת את דמותה של קסם סולטאן בעונה השנייה של הסדרה ההיסטורית "המאה המפוארת: קסם".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נורגול ישילצ'אי בוויקישיתוף