מסך הבית (אפל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מסך הבית ב-אייפון 5 בגרסה iOS 8

הספרינגבורד במכשירי iOSאנגלית: SpringBoard. מוכר גם כ: Home Screen - מסך הבית), הוא היישום הסטנדרטי שמנהל את מסך הבית. היישומים הבסיסיים שמגיעים עם המכשיר בגרסה iOS 8 הם: הגדרות, תזכורות, הודעות, אנשי קשר, לוח שנה, תמונות, מצלמה, מפות, מזג אוויר, Passbook, פתקים, סרטים, מניות, Game Center, iTunes ,App Store, דוכן העיתונים, שעון, מחשבון, מצפן, תזכורות קוליות, מייל, טלפון, Safari (דפדפן), מוזיקה, בריאות, טיפים, iBooks ופודקאסטים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2008, עם שחרורה של מערכת ההפעלה iOS 1.1.2, מסך הבית עבר כמה שינויים משמעותיים. לדוגמה כאשר משתמש מקיש על יישום מסוים למשך מספר שניות, כל היישומים על גבי מסך הבית יתחילו להתנועע. במצב זה, "מצב נענוע", המשתמש יכול לסדר מחדש את היישומים במסך הבית, למחוק אותם וליצור דפים נוספים על ידי גרירת יישום לעבר דופן המסך. במצב זה לא ניתן להיכנס לשום יישום. כדי לחזור למצב נורמלי יש ללחוץ על מקש הבית.

בחודש יולי 2008, יישומי צד שלישי הוצגו עם מערכת ההפעלה iOS 2.0. יישומים אלה מותקנים דרך ה-App Store ונמחקים באותה שיטה כמו היישומים הבסיסיים, דרך "מצב נענוע". בחודש יוני 2009, עם יציאת מערכת ההפעלה iOS 3, נוסף למסך הבית "חיפוש Spotlight". אפשרות זו מאפשרת למשתמש לחפש יישומים וקבצים המאוחסנים במכשיר האייפון שלו.

בחודש יוני 2010 שוחררה הגרסה iOS 4 ואיתה נוספו למסך הבית רקעים מותאמים אישית. כמו כן הוכנסו התיקיות, אם גוררים יישום אחד על גבי היישום נוסף ב"מצב נענוע" נוצרת תיקייה. בתיקייה אפשר לאחסן עד 12 יישומים (אולם בפריצות במכשירים ניתן להוריד פיצ'ר אשר מאפשר כמות בלתי-מוגבלת של יישומים בתוך תיקיות). ניתן להוסיף יישומים נוספים על ידי גרירתם אל תוך התיקייה והסרת מהתיקייה על ידי גרירתם מתוך התיקייה אל מסך הבית. ניתן לשנות שמות של תיקיות, וכן כאשר אין שום יישום בתוך תיקייה היא תיעלם.

ה-"Launchpad" (בעבר: מסך הבית) ב-Mac OS X Lion.

מכשירים פרוצים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פריצת iOS

תצוגה של סמלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

על מכשירים פרוצים, יישומים לא-חתומים (כלומר יישומים המותקנים באמצעות "Cydia") לא ניתן למחוק בשיטה המסורתית של החזקת אצבע על היישום ובחירה למחוק. במקום זאת, המשתמש צריך להסיר את היישום דרך "Cydia", אלא אם כן מותקן הפיצ'ר "CyDelete", המאפשר מחיקה ממסך הבית.

לפני גרסת iOS 1.1.3, הפריצה הותקנה במסך הבית ואפשרה הצגה של יישומי צד שלישי. בגרסאות שלאחר גרסת iOS 1.1.3, תיקון זה אינו נדרש עוד, כיוון שנפתחה האפשרות להציג סמלים של יישומי צד שלישי כברירת מחדל. יישומים שהותקנו מהפריצה אוחסנו היכן שהיישומים של אפל, הבסיסיים, אוחסנו.

התאמה אישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מסך הבית במכשירים פרוצים יכול היה להיות מותאם אישית עם ערכות-נושא ורקעים. את ערכות-הנושא מורידים לרוב דרך יישומי צד שלישי (מהמוכרים שביניהם הוא "WinterBoard"), המותקן דרך "Cydia". ערכות-הנושא יכולות להשתנות כאשר ישנם שינויים בהופעתו של האייפון. בנוסף לזאת, ערכות-הנושא משנות גם אלמנטים של ממשק המשתמש. נכון לסוף שנת 2009, מכשירים פרוצים יכולים להחליף גם את הממשק של האייפון באמצעות התוכנה "PogoPlank", אשר משתמשת בגלגל של קטגוריות ולא בעמודים הרגילים עם הסמלים.

שימוש ב-OS X[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – OS X

ה-Mac OS X Lion כלל תכונה חדשה בשם "Launchpad". תכונה זו הייתה מבוססת על תכונת מסך הבית בתוכנת ה-iOS. התוכנה כללה את אותן התכונות (כמו התיקיות), אך לא נראתה כמו מסך הבית, אלא ה-"Dock" (ארבעת היישומים המופיעים בכל דף; בתמונה העליונה: טלפון, מייל, Safari (דפדפן) ומוזיקה) היה ארוך יותר (כמו לוח מחוונים).

לפני כנס המפתחים בו הוצג ה-Mac OS X, ה-"Launchpad" נקראה "ספרינג בורד". אף על פי שהשם שהיה מוצג נשאר זהה, התמונות שפורסמו להפצת ה-Mac OS X עדיין היו בשם "ספרינג בורד".