מיכאל רייסר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיכאל (מיכה) רייסר
לידה 26 באפריל 1946
תל אביב, פלשתינה (א"י)
נהרג 27 באוקטובר 1988 (בגיל 42)
ירושלים, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
מקום קבורה בית העלמין קריית שאול, תל אביב-יפו
השכלה אוניברסיטת תל אביב
מפלגה הליכוד עריכת הנתון בוויקינתונים
חבר הכנסת
20 ביולי 198127 באוקטובר 1988
(7 שנים ו־14 שבועות)
כנסות 1011
יו"ר ועדת הכנסת ה־11
25 ביולי 198827 באוקטובר 1988
(13 שבועות ו־4 ימים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיכאל (מיכה) רייסר (26 באפריל 194627 באוקטובר 1988) היה חבר הכנסת מטעם הליכוד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רייסר נולד וגדל בשכונת מחלול בתל אביב, במשפחה שרוח האצ"ל ותנועת החרות נשבה בה. הוא למד בבית החינוך ע"ש א"ד גורדון, ששכן בקרבת ביתו, והמשיך בגימנסיה שלווה. למד באוניברסיטת תל אביב לימודי עבודה וסוציולוגיה וכיהן כיו"ר אגודת הסטודנטים בה. היה ממנהיגי צעירי הליכוד ובעת המאבק בין המחנות בליכוד נמנה עם הפעילים הבולטים במחנה דוד לוי. בין כלל התפקידים שמילא היו סמנכ"ל משרד השיכון וראש אגף הארגון של תנועת החרות. כן היה מראשי מרכז הספורט הארצי של בית"ר.

בשנת 1981 נבחר לכנסת ה-10. בין תפקידיו: יושב ראש ועדת הכנסת וחבר בוועדת החינוך, התרבות והספורט. היה שותף להקמת ועדת נבנצל (לעניין שכר חברי הכנסת) וועדת טוניק (עבודות צדדיות של חברי כנסת). וב-1984 נבחר בשנית לכנסת ה-11.

מספר ימים לפני הבחירות לכנסת השתים-עשרה, בשנת 1988, נסע רייסר לירושלים לצילום הקבוצתי של חברי הכנסת. בדרך סטה נהגו ממסלולו ורכבה של דליה איציק, אז יו"ר הסתדרות המורים בירושלים, התנגש בו בעוצמה וחצה את הרכב לשניים. איציק נפצעה קשה ואילו רייסר נפגע אנושות בתאונה, ולאחר יום נפטר.

מיכה רייסר היה נשוי ואב לבן ושתי בנות תאומות, איילת ושרון. שלושת ילדיו חזרו בתשובה לאחר מותו. בנו עורך הדין אלון רייסר, תושב מודיעין עילית, הוא יועצה המשפטי של חברת אקספון וליצן רפואי. על שמו של מיכה רייסר נקראים חטיבת ביניים בראשון לציון ו"מועדון היקב" בעיר, אצטדיון כדורגל בבאר שבע וכן רחובות בערים לוד ורמלה וגן שעשועים ברחוב רמז בנהריה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא חברי הכנסת. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.