מיכאיל פורצ'נקוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיכאיל פורצ'נקוב
Михаил Евгеньевич Пореченков
לידה 2 במרץ 1969 (בן 55)
לנינגרד, ברית המועצות עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Михаил Евгеньевич Пореченков עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת פעולה ודרמה
מדינה ברית המועצות, רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1998
מקום לימודים המכון לקולנוע על שם גרסימוב עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס מסכת הזהב
http://www.xn--80aeiambqffqiehp3ewb.xn--p1ai/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיכאיל יבגנייביץ' פּוֹרֶצֶ'נְקוֹברוסית: Михаи́л Евге́ньевич Поре́ченков; נולד ב-2 במרץ 1969, לנינגרד, ברית המועצות)[1] הוא במאי, מפיק ושחקן קולנוע ותיאטרון רוסי. התפרסם לאחר שגילם את התפקיד הראשי של סוכן שירות הביטחון הפדרלי אלכסיי ניקולאייב בסדרת הטלוויזיה סוכן ביטחון הפנים (199–-2005). בשנת 2008, פורצ'נקוב הפיק, ביים ושיחק בסרט D-Dayרוסית: День Д), עיבוד רוסי מחודש לסרט הפעולה האמריקאי משנת 1985 "קומנדו".[2][3]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא נולד ב-2 במרץ 1969 בלנינגרד. אביו היה מלח ואמו מהנדסת בניין. עד חמש שנים מיכאיל גם עם סבתו.

המשפחה עברה במהרה לוורשה והוא התחנך בבית ספר פולני, שסיים בשנת 1986.

לאחר מכן, נכנס לאקדמיה הצבאי-פוליטית בטאלין. עם זאת, טבעו חסר המנוח מנע ממנו להשלים את לימודיו במוסד החינוכי הזה: רק עשרה ימים לפני שחרורו, הוא גורש בשל הפרות רבות של כללי המשמעת. עם זאת, עדיין הצליח לרכוש הכשרה מסוימת.

הוא נשלח לשרת בצבא ברית המועצות, בגדוד ההנדסה הקרבית. לאחר שחרורו רצה להיות שחקן והוא התקבל ללימודים במכון VGIK. בשנת 1991 התקבל למכון לקולנוע ותיאטרון של לנינגרד (LGITMiK), אותו סיים בהצלחה בשנת 1996.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעודו סטודנט, הוא החל לשחק בהצגות תיאטרון. התפקיד הרציני הראשון שלו היה תפקידו של פוצו במחזה "מחכים לגודו". יחד איתו, השתתפו בהפקה גם שחקנים צעירים שהפכו עם השנים לשחקנים מפורסמים מאוד ברוסיה - מיכאיל טרוחין וקונסטנטין חבנסקי. השלישייה הם חברים טובים. הוא לא עבד בתיאטרון זמן רב, אף שהיה חבר בהרכב תיאטרון לנסובייט, שם מילא תפקידים רבים. כולל הצגת המשך ל"מחכים לגודו". על תפקידו הוא זכה בפרס "מסכת הזהב" - פרס כבוד בתיאטרון הרוסי.

בשנות התשעים המאוחרות פורצ'נקוב כיכב בכמה סרטים וסדרות, אבל עבודותיו לא היו ניכרות. ב-1999 החל להשתתף בצילומים לסדרת הטלוויזיה "כוח קטלני" ולסדרה "סוכן ביטחון הפנים". העבודה בסדרה זו הביאה לו את מרבית הפרסום. לאחר מכן הוא השתתף בפרויקטים מוצלחים רבים יותר כמו ליקווידציה, עם זאת, השחקן עדיין זכור לרוב הצופים ברוסיה כסוכן שירות הביטחון הפדרלי הרוסי, אלכסיי ניקולאייב, גיבור הסדרה.

בשנת 2008 הוא ביים ושיחק בסרט "יום D". בשנת 2017 הוא הצטלם בסרט "בני וורדלאק".

בשנת 2018 החל לשחק בסדרת הטלוויזיה "הגשר", המהווה גרסה רוסית לסדרת השוודית המצליחה. בשנת 2019 הצטלם לסדרת הטלוויזיה "פוליארני", שהושוותה לסדרה "פארגו".

ב־2020 כיכב לצדה של אירינה פגובה בסדרת הדרמה מבית VGTRK, "מתכון לאושר משפחתי".

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

היה נשוי פעמיים. יש לו חמישה ילדים: ורוורה - מנישואיו הראשונים, מריה, מיכאיל ופיוטר - מהשניים, ולדימיר - ילד לא חוקי, שנולד מחוץ לנישואים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיכאיל פורצ'נקוב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Biography of Mikhail Porechenkov". Porechenkov.com. אורכב מ-המקור ב-2009-03-10. נבדק ב-2 באפריל 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ שוורצנגר ברוסית: מיכאיל פורצ'נקוב מגיע לישראל
  3. ^ Sokolov, Maria (2007-12-14). Настал "День Д" - фоторепортаж. Nezavisimaya Gazeta. נבדק ב-2007-07-18.
ערך זה הוא קצרמר בנושא רוסים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.