מדליית השירות המצוין של הצי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מדליית השירות המצוין של הצי
Navy Distinguished Service Medal
פרטים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
סוג עיטור צבאי
המעניק צי ארצות הברית וחיל הנחתים של ארצות הברית
למען העיטור ניתן לחייל בשירות צי ארצות הברית או חיל הנחתים של ארצות הברית אשר התבלט בשירות מצוין תחת אחריות גדולה
זכאות חיילי צי ארצות הברית או חיילי חיל הנחתים של ארצות הברית.
סטטוס פעיל
נוסד 4 בפברואר 1919
הענקות
הוענק לראשונה 13 במרץ 1919
היררכיה
עיטור גבוה יותר מדליית השירות המצוין של מחלקת ההגנה / מדליית השירות המצוין של מחלקת ביטחון המולדת
עיטור מקביל מדליית השירות המצוין (צבא ארצות הברית) / מדליית השירות המצוין של חיל האוויר / מדליית השירות המצוין של משמר החופים
עיטור נמוך יותר כוכב הכסף

מדליית השירות המצוין של הציאנגלית: Navy Distinguished Service Medal) היא עיטור של צי ארצות הברית וחיל הנחתים של ארצות הברית עבור חיילים שהתבלטו בשירות מצוין תחת אחריות גדולה (בדרך כלל קצינים בדרגות גבוהות, הנגד הראשי של הצי או הסמל הראשי של חיל הנחתים בתום כהונתם).

העיטור אושר על ידי הקונגרס ב-4 בפברואר 1919 והוענק לראשונה ב-13 במרץ אותה שנה, לבריגדיר גנרל מחיל הנחתים צ'ארלס דוין. דוין פיקד על דיוויזיית חיל הרגלים השנייה של צבא ארצות הברית במהלך מלחמת העולם הראשונה והיה הראשון מקציני הנחתים שפיקד על דיוויזיה של הצבא. העיטור הוענק לו לאחר מותו.

תיאור העיטור[עריכת קוד מקור | עריכה]

חזית העיטור כוללת עיטם לבן-ראש מסמל ארצות הברית במרכז מדליית ארד בקוטר של 1.25 אינץ'. העיט אוחז בטופרי כף רגלו הימנית ענף עלי זית, ובטפרי רגלו השמאלית צרור חצים. העיטם מוקף בטבעת כחולה עלייה חרותים בחלק העליון המילים "UNITED STATES OF AMERICA" (ארצות הברית של אמריקה) ובחלק התחתון המילה "NAVY" (צי). הטבעת הכחולה תחומה באיור של גלים. מעל המדליה יש סמל של כוכב שבקודקודיו כדורים זהובים. במרכז הכוכב עוגן זהוב.

בגב העיטור קלשון (טרידנט) מוקף בעלי דפנה. מסביב לעלים טבעת כחולה ועליה חרותים המילים "FOR DISTINGUISHED SERVICE" והטבעת עצמה תחומה גם היא באיור של גלים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]