מגשימים

סמל המושב
מגשימים
שלט הכניסה למושב
מדינה ישראלישראל ישראל
מחוז המרכז
מועצה אזורית דרום השרון
גובה ממוצע[1] ‎50 מטר
תאריך ייסוד 1949
תנועה מיישבת האיחוד החקלאי
סוג יישוב מושב
נתוני אוכלוסייה לפי הלמ"ס לסוף 2022[1]
  - אוכלוסייה 1,091 תושבים
    - שינוי בגודל האוכלוסייה ‎0.1% בשנה
מדד חברתי-כלכלי - אשכול
לשנת 2019[2]
9 מתוך 10

מַגְשִׁימִים הוא מושב בדרום השרון, ליד העיר יהוד השייך למועצה אזורית דרום השרון. המושב הוא הדרומי ביותר מבין יישובי המועצה האזורית.

היישוב הוקם בשנת 1949 על ידי ארגון חיילים משוחררים מצה"ל, באמצעות חברת רסקו[3], על אדמות הכפר הערבי יהודייה (עבאסייה), שתושביו גורשו על ידי האצ"ל במלחמת העצמאות[דרוש מקור]. בתחילה פעל כקומונה שיתופית שפורקה. אל היישוב הצטרפו עם הזמן תושבים מהארץ, יוצאי גרמניה מכפר סירקין ועולים מפולין ורומניה .

הסרט הישראלי "לילסדה" משנת 1995 צולם באחת מן הווילות שבמושב[דרוש מקור].

"בשנת 1949 התחילו לשחרר לוחמים מן הצבא, פירקו יחידות. בקרב הלוחמים החלו דיבורים: מה עושים? לאן הולכים? היינו בצבא והיינו רגילים לא לדאוג, שהרי, יש אוכל, יש בגדים, ופתאום אנחנו לבד וצריכים לדאוג לעצמנו. הבית שלי היה הצבא. באותה תקופה הקימו את צבא הקבע, חלק מחברינו הצטרפו אליו. אחר כך הוקמו משרדי ממשלה כי קמה מדינה והיו צריכים פקידים. ברקע כל אלו הייתה פנייה נוספת מבן גוריון כי יש ליישב את הארץ. היה אצלנו בחור אחד, שיזם גרעין להתיישבות חקלאית. הוא פנה למוסדות, אירגן, רשם ומכל גדוד חמישים וארבע התאספו עשרים אנשים. פנינו לתנועת המושבים, רצינו להתיישב באיזור הזה, אדמות יהוד. ראינו את המקום הזה כמרכז, בקרבת מה לתל אביב, דרומה לפתח תקווה. אמרנו לעצמנו כי זה מקום עם עתיד. סביב היו שדות ופרדסים, ובקרקעות ההן שום דבר, מדבר. לא רחוק שכנה העיירה הריקה יהודיה שהערבים ברחו ממנה".

כיום כמעט ופסקה החקלאות במושב אך נשארו עדיין שטחים חקלאיים רבים שחלקם אף מעובדים על ידי מספר משפחות.

במושב פועל סניף של תנועת הנוער של האיחוד החקלאי מאז שנות השמונים שעורכת מדי שבוע פעולות לילדי המושב מכיתה ד-יב וכן עוזרת בטקסי המושב ואחראית על אירועי החגים במושב לאורך השנים.

גלריית תמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 אוכלוסייה בעיריות, במועצות המקומיות והאזוריות וביישובים בעלי 2,000 תושבים לפחות - לפי טבלה חודשית של למ"ס עבור סוף פברואר 2024 (אומדן), בכל יתר היישובים - לפי טבלה שנתית של למ"ס עבור סוף 2022.
  2. ^ הנתונים לפי טבלת מדד חברתי כלכלי של למ"ס נכון לשנת 2019
  3. ^ מגשימים ־ ישוב המעמד הבינוני התנחל ליד פתח־תקוה, הַבֹּקֶר, 9 בדצמבר 1949