מג'יק תעשיות תוכנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מג'יק תעשיות תוכנה בע"מ
לוגו מג'יק
לוגו מג'יק
נתונים כלליים
סוג חברה ציבורית (נאסד"ק: תל אביב)
בורסה הבורסה לניירות ערך בתל אביב
סימול מגיק
מייסדים דויד אסיא, יקי דוניץ
תקופת הפעילות 1983, ישראלישראל ישראל – הווה
מיקום המטה אור יהודה עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי אור יהודה
ענפי תעשייה תוכנה
מוצרים עיקריים

Magic xpa Application Platform (סביבת פיתוח)

Magic xpi Integration Platform (פלטפורמת אינטגרציה)
שווי שוק 2.16 מיליארד ש"ח (18 באפריל 2024)
הכנסות 566 מיליון דולר (2022)[1]
רווח תפעולי 61.3 מיליון דולר (2022)[1]
רווח 46.5 מיליון דולר (2022)[1]
הון עצמי 277 מיליון דולר (2022)[1]
סך המאזן 510 מיליון דולר (2022)[1]
מנכ"ל גיא ברנשטיין
עובדים 2500+ עובדים ברחבי העולם (2022)
 
www.magicsoftware.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מג'יק תעשיות תוכנה בע"מ היא חברה ישראלית רב-לאומית בשליטתה של פורמולה מערכות.

מג'יק היא יצרנית טכנולוגיה של כלי פיתוח, Magic xpa, ושל כלי אינטגרציית תוכנה, Magic xpi, המבוססים על SOA ועל composite applications.

החברה נסחרת ברישום כפול בבורסת נאסד"ק (סימול בורסאי: MGIC) ובבורסה לניירות ערך בתל אביב (סימול בורסאי: מג'יק).

למג'יק כמה חברות בנות באירופה, בארצות הברית וביפן, עשרות רבות של שותפים ובתי תוכנה המפתחים על בסיס הטכנולוגיה שלה, ומשתמשי קצה רבים במערכות המבוססות על טכנולוגיות שלה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות השמונים המוקדמות כתב עמי הולצמן את הבסיס למחולל היישומים "מג'יק" (במקור "גאוס"), ובהמשך מכר אותו למשוב מחשבים, חברה בורסאית המספקת פתרונות עסקיים למיקרו-מחשבים. את מג'יק תעשיות תוכנה הקימו ב־1983 דוד אסיא ויקי דוניץ בתהליך ספין אוף ממשוב מחשבים.[2] החברה החדשה נקראה תחילה משוב תוכנה לייצוא (MSE - Mashov Software Export), עסקה בפיתוח תוכנות לשוק העולמי והתמקדה במחולל היישומים "מג'יק".

החידוש העיקרי במחולל היישומים היה גישת תכנות המונחית מטא דאטא שאינה דורשת כתיבת קוד. את הפלטפורמה תכנן ופיתח בשעתו יונתן (יוני) השקס עם מיקו חסון, שהיה אחראי לניהול התוכנית. בשנות השמונים צמחה החברה; היא התבססה על מכירותיה בפלטפורמות DOS ו־UNIX לארגונים גדולים רבים במשק, לרבות צה"ל.

בשנת 1991 שינתה החברה את שמה ל"מג'יק תעשיות תוכנה" (תוך שמירה על ראשי התיבות MSE - Magic Software Enterprises). בשנים שלאחר מכן הידקה מג'יק את קשרי העבודה שלה עם חברת IBM, אגב התמקדות בפיתוח מערכות AS/400, והפכה לחברת התוכנה הישראלית הראשונה שהונפקה בנאסד"ק. ב־1995 יצאה לאור הגרסה הראשונה של מג'יק למערכת ההפעלה Windows.

בשנת 1998 רכשה את מג'יק קבוצת פורמולה, בראשות דני גולדשטיין. לאחר החלפת השליטה נהנתה החברה מגידול מואץ במכירות וברווח, עד אשר הגיעה לשווי שוק של כ־900 מיליון דולר. בפברואר 2000 גייסה כמאה מיליון דולר לפעילותה בהנפקת מניות ונסחרה על פי שווי מוערך של מיליארד דולר.

בפברואר 2001 החליף מנחם הספרי את יקי דוניץ כמנכ"ל החברה, לאחר שזו לא עמדה בתחזיות הכלכליות ופרסמה שתי אזהרות רווח רצופות למשקיעיה, ושלוש בטווח של 15 חודשים.[3] באותה שנה שחררה מג'יק לשוק את ה"eDeveloper" – שלד תוכנה (framework) גרפי, מונע חוקים ומונחה אירועים שהציע עבודה בריבוי משימות מול שרתי אינטרנט וסביבת ריצה לאינטרנט ושימוש מוגבר ברעיונות של פיתוח מונחה עצמים.

בשנת 2003 השיקה מג'יק את פלטפורמת האינטגרציה "iBOLT" – מערכת ביצוע אינטגרטיבית בין מגוון יישומים, המאפשרת צפייה בזמן אמת בכלל הנתונים העסקיים של החברה המיישמת. המערכת היא מערכת גרפית, שאינה מצריכה כתיבת קוד, ומאפשרת ביצוע אינטגרציה בין מערכות כגון SAP Business One, Salesforce.com, JD Edwards, IBM i and Lotus Notes. באמצעות המערכת ניתן לייצר תהליכים עסקיים פשוטים ומורכבים, באמצעות גרור ושחרר, והגדרות רכיבים במקום כתיבת קוד תכנות, ומאפשרת ביצוע שינויים בכל מערכות המידע ביעילות, מתוך סביבת האינטגרציה.

בשנת 2007 מינתה מג'יק את גיא ברנשטיין ליו"ר מועצת המנהלים של החברה. ברנשטיין החליף בתפקידו את דוד אסיא. לפני תפקיד זה שימש ברנשטיין כסמנכ"ל כספים ותפעול של החברה החל משנת 1999. באפריל 2010 מונה גיא ברנשטיין למנכ"ל מג'יק תעשיות תוכנה.[4]

ביולי 2008 שוחררה הגרסה הראשונה של "uniPaaS", פלטפורמה לפיתוח ויישום יישומים עסקיים שנועדה להחליף את eDeveloper. באמצעות יוניפאס ניתן לפתוח וליישם יישומי שרת–לקוח, יישומי SaaS, יישומים לטלפונים סלולריים ויישומי אינטרנט עשירים (Rich Client). יוניפאס מהווה פלטפורמה מלאה כלי פיתוח גרפי, שמאפשר פיתוח מהיר של יישומים, ללא הצורך בכתיבת קוד, בתצורה ייחודית של תכנות מונחה אירועים, קישוריות לבסיסי נתונים באופן שאינו תלוי בסוג הבסיס, יכולת הפעלת המערכת באמצעות כל מערכות ההפעלה, וכלים ליישום מהיר של המערכת בתצורות השונות. יוניפאס מאפשרת פיתוח מהיר, יישום מהיר של המערכת שפותחה, וביצוע מהיר של שינויים בלוגיקה העסקית של המערכת. בשנת 2011 פרסמה מג'יק גרסת דוט נט (NET.) של uniPaaS.

בשנת 2012 ביצעה מג'יק מיתוג כולל מחדש של החברה, ובכלל זה שינוי הלוגו והסלוגן וחידוש שמות המוצרים החדשים. uniPaaS שינה את שמו ל"Magic xpa Application Platform", ו־iBOLT הפך ל"Magic xpi Integration Platform".[5] האחרון הושק בפלטפורמה משופרת הכוללת רשת נתונים מבוססת זיכרון (IMDG - In-Memory Data Grid) בטכנולוגיה של GigaSpaces.[6]

בשנת 2016 חתמה מג'יק על הסכם רכישה של 60% מהבעלות על חברת ראש טוב תעשיות תוכנה תמורת 21 מיליון דולרים, עם אופציה לרכישת הבעלות כולה. ראש טוב עוסקת בתחום מערכות ניהול המידע של מטופלים בתיקים רפואיים. הפלטפורמה שלה, קליקס, היא פלטפורמת פיתוח אפליקציות ותוכנה שמשמשת לתכנון וניהול מאגרים של תיקים רפואיים עבור ספקיות גדולות של שירותי בריאות. בפלטפורמה משתמשות הספקיות המובילות בתחום שירותי הבריאות בארץ.[7]

הטכנולוגיה של מערכות מג'יק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כתיבה ויישום פרויקט נעשים באמצעות עריכה גרפית והגדרות ללא כתיבה של קוד. תכונה זו מאפשרת יישום מהיר של פרויקט.
  • הטכנולוגיות מבית מג'יק אינן תלויות בבסיסי נתונים או מערכות הפעלה, ויכולות לפעול על AS/400, Unix, לינוקס, Windows ולפעול מול בסיסי נתונים כגון: MSSQL, אורקל, MySQL, Informix,DB2/400 ועוד.

חברות בת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • CoreTech Consulting Group, חברה ייעוץ אמריקאית המתמחה ב־eBusiness.
  • HERMES Logistics Technologies, חברה בריטית המתמחה במחשוב חברות קרגו וחברות תעופה בתחום ההובלה האווירית.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]