מאט לוקאס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מאט לוקאס
Matt Lucas
לוקאס בכנס קומיק-קון 2017
לוקאס בכנס קומיק-קון 2017
לוקאס בכנס קומיק-קון 2017
לידה 5 במרץ 1974 (בן 50)
אנגליהאנגליה לונדון, אנגליה, הממלכה המאוחדת
שם במה Andy Pipkin עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Matthew Richard Lucas עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה גרמניה, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1994
מקום לימודים
בן או בת זוג Kevin McGee (20062008) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • תואר דוקטור (פברואר 2017)
  • International Emmy Award for best comedy series (2007, 2008) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מת'יו ריצ'רד "מאט" לוקאסאנגלית: Matthew Richard "Matt" Lucas; נולד ב-5 במרץ 1974) הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה, קומיקאי ותסריטאי יהודי-בריטי. יוצר ושחקן קומדיית המערכונים הבריטית "הממלכה הקטנה". גילם את זוג התאומים טווידלדי וטווידלדם בסרט "אליס בארץ הפלאות".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוקאס נולד בשכונת פדינגטון שבלונדון למשפחה יהודית רפורמית. בנה של דיאנה ושל ג'ון לוקאס שנפטר בגיל 52 מהתקף לב בשנת 1996. ללוקאס אח גדול יותר בשם הווארד. גדל בשכונת סטאנמור שבצפון לונדון. מגיל קטן סבל לוקאס מאלופציה אראטה, מצב רפואי נדיר הגורם להתקרחות כללית והחל לאבד את שיערו כשהגיע לגיל שש.

למד בבית ספר פרטי לבנים "האברדאשיר אסקי". לאחר מכן התקבל לאוניברסיטת בריסטול, שם למד דרמה במשך כשנתיים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוקאס החל את דרכו בזירה המקומית עם תפקיד בסדרה "הריח של ריבס ומורטימר". בשנת 1995, הוא התפרסם לראשונה בתור התינוק המתופף הענק בסדרה הקומית "כוכבים נופלים".

בשנת 1999, חבר לקומיקאי דייוויד ואליאמס כדי ליצור את הסדרה הקומו-מוזיקלית "פרופיל רוק", בה גם שיחק בתפקיד הראשי לצד ויליאמס. ב-2000, כתב מערכונים לקומיקאי העולה באותה העת סשה ברון כהן לסדרה "המופע של עלי ג'י". בשנת 2002 הופיע במחזה המוזיקלי של המחזאי הגאה בוי ג'ורג', "טאבו".

לוקאס ודייוויד ואליאמס בתור לו ואנדי בסדרה "הממלכה הקטנה", 2005

ב-2002, יצר לוקאס ביחד עם דייוויד ואליאמס את הסדרה הקומית "הממלכה הקטנה". הסדרה כוללת מערכונים הבנויים מפארודיות פרועות ומוגזמות על תושבי בריטניה מכל תחומי החיים המוכרים להם. התוכנית מבקרת נושאים שונים כמו גזענות, תרבות בית המלוכה הבריטי, הומוסקסואליות, ספורט, תעשיית הבידור, פוליטיקה ועוד. לוקאס הופיע בסדרה בתפקיד הראשי במשך שלוש עונות וזכה בשלושה פרסי באפט"א על עבודתו כשחקן וכיוצר ביחד עם ויליאמס. ב-2008, לסדרה יצאה תוכנית המשך בשם "הממלכה הקטנה באמריקה", שהיוותה את גרסתה האמריקאית, בתוכנית הופיעו גם כן לוקאס וויליאמס.

בשנת 2009 הופיע לוקאס בפארודיה הבריטית-אמריקאית "קרוד מאנדון וחרב האש הבוערת", בדמותו הראשית של הנשיא הנתעב דונולד דייוויד דונגאלור. ב-2010 שיחק בסרטו שובר הקופות של טים ברטון "אליס בארץ הפלאות", וגילם בתפקיד כפול את זוג התאומים טווידלדם וטווידלדי. הוא שיחק גם בסרט ההמשך משנת 2016 "אליס מבעד למראה".

ב-25 בדצמבר 2010 עלתה לשידור סדרה קומית מאת לוקאס ודייוויד ואליאמס, בשם "ותודה שטסתם" (Come Fly With Me). הסדרה מתרחשת בשדה תעופה, ובדומה ל"הממלכה הקטנה", מציגה דמויות שונות המגולמות על ידי הצוות ומורכבת ממערכונים חוזרים. באותה שנה נבחר לוקאס לשחק במחזמר "עלובי החיים" בלונדון בתפקיד מר תנרדייה, לוקאס הופיע בהופעת הענק שהתקיימה באצטדיון ה-O2 בלונדון לרגל 25 שנים למחזמר וכיכב בו עד לאוקטובר 2011. בנוסף ב-2011, הופיע בסרט "הכופר" בתור רבי של קהילה יהודית בלונדון.

ב-2011 שיחק בקומדיה המצליחה "מסיבת רווקות" בתור גיל.

בשנת 2012 שיחק בתפקיד ראשי בקומדיה "דירות קטנות" לצד מספר רחב של שחקנים כגון: ג'יימס קאן, בילי קריסטל, דולף לונדגרן, רבל וילסון, ג'יימס מרסדן וג'ונו טמפל. ב-2013, התארח בפרק בסדרה "קומיוניטי".

בין השנים 20152017 הופיע ב-15 פרקים של סדרת המדע הבדיוני המצליחה "דוקטור הו" בתפקיד נרדול, מלווה של הדוקטור ה-12 (פיטר קפלדי). בשנת 2017 שיחק בקומדיה "איך לדבר עם בחורות במסיבות" שביים ג'ון קמרון מיטשל, לצידן של ניקול קידמן ואל פנינג. בשנת 2018 דיבב את בני בסרט "עולמם הסודי של גמדי הגינה" ושב לכתוב עבור סשה ברון כהן את הסדרה "מי זו אמריקה?". בשנת 2019 דיבב את דמותו של מיסטר קוליק בסרט האנימציה "מיסטר לינק". ב-2021, התארח בפרק בסדרה "אגדות המחר".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוקאס הוא הומוסקסואל מוצהר ובסוף שנת 2006 ערך נישואים אזרחיים עם בן זוגו קווין מק'גיי, בטקס ססגוני שנערך בלונדון. לקראת סוף שנת 2008 דווח על קרע ביחסים בין השניים, בטענות להתנהגות מוגזמת מצידו של מק'גיי. באוקטובר 2009 התאבד מק'גיי בתלייה, והשאיר אחריו מכתב התאבדות בעמוד הפייסבוק שלו.

בשנת 2004 הופיע לוקאס בשעשועון הטריוויה הפופולרי "מי רוצה להיות מיליונר?", וזכה ב-64 אלף ליש"ט אותם תרם לצדקה.

לוקאס הוא אוהד קבוצת הכדורגל "ארסנל".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מאט לוקאס בוויקישיתוף