ליאור מנור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליאור מנור
לידה 23 ביוני 1962 (בן 61)
ישראלישראל חולון, ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע קוסם, אמן טלפתיה, מנטליסט
liormanor.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליאור מנור (נולד ב-23 ביוני 1962) הוא קוסם, אמן טלפתיה, מנטליסט, מנחה כנסים ומרצה ישראלי אשר נבחר בדצמבר 2018 כנשיא אגודת הקוסמים הישראלית. הוא אמן בידור המשתמש בקסמים ובטלפתיה כאמצעי להעברת מידע והטמעת מסרים, ומקפיד לא להציג עצמו כבעל כוחות על-טבעיים ומתנגד לאלה הטוענים שיש להם כאלה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליאור מנור נולד בחולון לאריה ורחל מנור, ניצולי שואה. אביו היה סא"ל בחיל האוויר ולאחר מכן, סמנכ"ל בינוי ברשת מלונות דן. אמו הייתה עקרת בית. אחיו הבכור, עמי מנור, היה יו"ר קבוצת הכדורסל הפועל חולון.

בילדותו, עסק ליאור מנור בחידות מתמטיקה ופיזיקה וגם בקסמים, אך נטש את התחום בשל פחד קהל.

את שירותו הצבאי עשה ביחידת לוחמה אלקטרונית של חיל האוויר בחרמון.

לאחר סיום הלימודים לתואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב, ובעקבות מופע קסמים של רוני שכנאי, החליט מנור לחזור לתחום. הוא החל ללמוד אצל שכנאי, עד שהרגיש בשל והחל להופיע באופן עצמאי, כאשר אשתו שימשה לו אסיסטנטית.

בשנת 1994 הנחה פינה קבועה בתוכנית האירוח של דן מרגלית בערוץ 2, בה חזה את מספרי הגרלת הלוטו.

בשנים 19971998 היה הקוסם הישראלי הראשון שקיבל תוכנית טלוויזיה משלו. התוכנית "קלף חזק" שודרה בערוץ 1 ורצה במשך שתי עונות. במהלך התוכנית, בין היתר, עצר את הדופק, פתר חידה של דן חמיצר, ונהג ברחבי תל אביב עם עיניים מכוסות. בשנים 19992000 הנחה פינה קבועה בתוכנית של רפי רשף, בה חזה לראשונה את תוצאות בחירות 1999 ועצר את שעון הספירה לאחור למילניום על בנייני עזריאלי.

בנוסף לפעילותו בתחום הקסמים, מנור פעיל חברתי בתחום הסוכרת, מחלה עימה מתמודד מעל 27 שנים. ב-2013 צוטט בספר "המדריך לעתיד" של ד"ר רועי צזנה, חוקר ביחידה לחיזוי טכנולוגי וחברתי באוניברסיטת תל אביב, בהקשר לטיפול שבמסגרתו מתוכנתים מחדש תאים בגוף ומשנים את צורתם ואת תפקודם. מנור צוטט כחולה סוכרת שיעדיף לקבל את הטיפול קודם ורק אחר כך לדון בסוגיות האתיות.

מנור נשוי ואב לשלושה.

פרסים בהם זכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרס "ריצ'רדי" לשנת 1994 על פיתוח, קידום, תרומה ומצוינות בתחום הטלפתיה מטעם אגודת הקוסמים הישראלית
  • פרס "מופע הטלפתיה הטוב ביותר בעולם" לשנת 2001 מטעם איגוד הטלפתים העולמי
  • פרס "היצירתיות" לשנת 2009 מטעם איגוד הטלפתים העולמי
  • פרס על מפעל חיים מטעם אמ"י בשנת 2015

ספרים ופיתוחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בשנת 2005 הוציא את ספרו הראשון, "ספר הקסמים של ליאור מנור" שבו הוא מלמד ומדגים קסמים, ברמות קושי עולות. הספר כולל הסברים מפורטים המאפשרים גם למתחילים להפוך להיות קוסמים.
  • בשנת 2009 פיתח שתי אפליקציות קסמים לאייפון: "The Balloons Magic" ואת "Isensor Magic"
  • הסרט "מדעברא קדברא" - סרט בתלת-ממד המוצג בתערוכת "קסם של מדע" במוזיאון המדע בחיפה. הסרט מלמד קסמים ומסביר את דרך הפעולה שלהם על פי עקרונות מדעיים. הסרט מוצג באולם אינטראקטיבי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]