ישיבת איתמר

ישיבת איתמר
בית המדרש של הישיבה באיתמר, "משכן אהוד", ע"ש הרב אהוד פוגל
בית המדרש של הישיבה באיתמר, "משכן אהוד", ע"ש הרב אהוד פוגל
ישיבה
תקופת הפעילות שנות ה-90 של המאה ה-20 – הווה
מייסדים הרב אביחי רונצקי
בעלי תפקידים
ראש הישיבה יהושע ון דייק
תלמידים
200
מיקום
מיקום איתמר
קואורדינטות 32°10′15″N 35°18′52″E / 32.17086°N 35.314359°E / 32.17086; 35.314359
itamar.org.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ישיבת איתמר היא ישיבה גבוהה, שקיים בה גם מסלול של ישיבת הסדר. הישיבה שוכנת ביישוב איתמר ולומדים בה כמאתיים תלמידים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הישיבה הוקמה בשנות ה-90 של המאה ה-20. בראש הישיבה עמד במשך שנים הרב אביחי רונצקי, לימים הרב הראשי לצה"ל. כיום עומד בראשה הרב יהושע ון דייק.

בליל שבת, ו' באדר ב' ה'תשע"א, נרצחו ביישוב בני משפחת פוגל: הרב אודי, שהיה ר"מ בישיבה, אשתו רות ושלושה מילדיהם. ביום השלושים לרצח הונחה אבן פינה לבית המדרש. ביום השנה הראשון לרצח, ו' באדר תשע"ב, נחנך "משכן אהוד", בית הקבע של הישיבה. במעמד הוכנס גם ספר תורה שנכתב לעילוי נשמות חמשת הנרצחים ונקבעה מזוזת בית המדרש. במבנה הישיבה גם חדרי לימוד על שם רות וילדי בני הזוג. ארון הקודש עשוי מאבני המקום והאדמה שבין האבנים נלקחה מגינת משפחת פוגל. על הפרוכת של ארון הקודש נכתב "התנערי מעפר קומי, לבשי בגדי תפארתך עמי"[1].

רבני הישיבה למדו בישיבות ההולכות בדרכו של הראי"ה קוק, כמו ישיבת מרכז הרב, ישיבת הר המור, ישיבת עטרת כהנים, ישיבת קדומים, וישיבת שבי חברון. גם סגנון הלימוד בישיבה הוא בעיקר ע"פ תורתו של הראי"ה קוק, בשילוב ספרי אמונה, מחשבה וחסידות נוספים.

בכ' באייר ה'תשפ"א נרצח תלמיד הישיבה יהודה גואטה בפיגוע ירי בצומת תפוח[2], ושני תלמידים נוספים נפצעו[3][4]. ביום השנה הראשון לרצח, נחנך לזכרו של יהודה גואטה מבנה לימוד חדש בישיבה - "בניין יהודה", הנושא את שמו.

הר"מים בישיבה: הרב דוד טורנר, הרב יעקב פיינגולד, הרב עמיחי כנרתי, הרב אבי בסרגליק, הרב יעקב כהן, הרב אליהו איזק, הרב אפרים ידידיה, הרב איתי פוני, הרב בנצי רימון והרב אברהם כספי.

החל משנת ה'תשס"ז יוצא לאור בטאון הישיבה - הכי אתמר.[5] עד לשנת תשפ"ג יצאו לאור שמונה גליונות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]