יוסי גז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יוסי גז
גז בתפקיד קצין אג"ם פיקוד הדרום, 1999
גז בתפקיד קצין אג"ם פיקוד הדרום, 1999
גז בתפקיד קצין אג"ם פיקוד הדרום, 1999
לידה 23 בדצמבר 1954 (בן 69)
ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
כינוי יוסי
השתייכות צבא הגנה לישראל
תקופת הפעילות 19732001 (כ־28 שנים)
דרגה אלוף-משנה אלוף-משנה
תפקידים בשירות
פעולות ומבצעים
מלחמת יום הכיפורים  מלחמת יום הכיפורים מבצע ליטני
מבצע שלום הגליל  מבצע שלום הגליל
האינתיפאדה הראשונה
המערכה ברצועת הביטחון  המערכה ברצועת הביטחון
עיטורים
לגיון ההצטיינות (מפקד) לגיון ההצטיינות (ארצות הברית)
תפקידים אזרחיים

במיסטראל קודם יוסי ב-2019 לתפקיד של סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי של החברה, יוסי הוביל ומוביל כעת את הרחבת העסקים לנושא C4ISR וחימוש משוטט מדויק יוסי הצליח לקדם חברות ישראליות בארה״ב. אחת ההצלחות המשמעותיות היא עם חברת יוויזין שעם צוות מיסטראל זכה יוסי לבנות שלושה פרויקטים עבור לוחמי הכוחות המיוחדי וזרוע המרינס, חוזים בעשרות מיליוני דולרים שמספקים עבודה לעובדים בישראל ובארה״ב ומערכות מתקדמות אוספות ותוקפות מהטובות מסוגן בעולם.

מערכות אלה נותנות יתרון מבצעי גדול בשדה הקרב ללוחמים בישראל ובארה״ב.
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יוסף (יוסי) גז (נולד ב-23 בדצמבר 1954) הוא קצין צה"ל במילואים בדרגת אלוף-משנה, כיהן כמפקד חטיבה 5, מפקד חטיבת יהודה, סגן מפקד אוגדת עזה, ונספח יבשה בארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גז נולד בחיפה, גדל במעברת שפרעם ובקריית אתא. התגייס לצה"ל באוגוסט 1973 והחל שרותו כלוחם בסיירת גולני וכקצין בחטיבת גולני. היה מפקד פלוגת מסלול ומפקד הפלוגה המסייעת בגדוד 13, סגן מפקד גדוד, בתקופת מלחמת לבנון הראשונה היה קצין אג"ם של חטיבת גולני, מפקד גדוד 12 בשנים 19831985[1] וסגן מפקד החטיבה בשנים 1985–1986. בשנת 1986 יצא למכללה לפיקוד ומטה של הצבא הבריטי בקמברלי שבאנגליה אותו סיים בהצלחה רבה, עם שובו הדריך בקורס מפקדי פלוגות ושימש קצין אג"ם בעוצבת הגליל, לאחר מכן מונה למפקד חטיבה 5 ובמקביל פיקד על מרכז אימוני חיל רגלים במרכז הלאומי לאימונים ביבשה. בפיקודו של גז הוסבה חטיבה 5 לחטיבת חיר"מ ונטלה חלק בלחימה באזור יהודה ושומרון, רצועת עזה, וגבול הצפון. שימש מפקד חטיבת יהודה וסגן מפקד אוגדת עזה. במהלך מהומות מנהרת הכותל ב-1996 היה בחפיפה עם מחליפו נביה מרעי שנהרג מאש צלפים. בתפקידו הבא שירת כקצין אג"ם פיקוד הדרום[2]. ב-1999 מונה לנספח יבשה בארצות הברית. על תפקיד זה זכה לקבל את אות לגיון ההצטיינות של צבא ארצות הברית. השתחרר משירות הקבע ביוני 2002[3].

לאחר שחרורו מצה"ל, עבד בשנים 20022011 בחברת רפאל. שימש ראש קו השבחת רק"ם, עמדות נשק ומשגרים, ולאחר מכן סגן-נשיא "רפאל USA" במרילנד[4]. בתפקידו זכה לקבל את פרס השיווק של חברת רפאל.

הוא בעל חברת שיווק ופיתוח עסקי בארצות הברית וסגן נשיא חברת Mistral.

גז בעל תואר ראשון בהיסטוריה של המזרח התיכון מאוניברסיטת חיפה ובעל תואר שני במדע המדינה, גם כן, מאוניברסיטת חיפה. הוא בעל תואר MBA מאוניברסיטת מנצ'סטר (לימים הקריה האקדמית אונו) וכן, בוגר המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה של צה"ל והמכללה לפיקוד ולמטה של צבא בריטניה.

נשוי ואב לשלושה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]