יהודה אבידן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יהודה אבידן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1962 (בן 62 בערך)
רמלה
מדינה ישראלישראל ישראל
מנכ"ל המשרד לשירותי דת
15 בינואר 2023 – מכהן
(שנה ו־14 שבועות)
תחת השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יהודה אבידן (נולד ב-1962 בשם יהודה בוסו[1]) הוא פעיל מפלגת ש"ס ומנכ"ל המשרד לשירותי דת. לשעבר פרשן ברדיו קול חי ומנכ"ל החברה לפיתוח אשדוד. בגל הראשון של מגפת הקורונה בישראל היה אחראי על המלוניות לציבור החרדי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בשנת 1962 ברמלה, לחפציבה, בתו של רב העיר הרב יצחק אביחצירא (הבאבא חאקי). אביו עלה מארגנטינה בילדותו. בעת שירותו הצבאי שימש כרב חטיבת גבעתי והשתחרר בדרגת סרן.

אבידן נשוי לעו"ד גאולה אבידן דקנית הסטודנטים בקריה האקדמית אונו, אב לילדים ומתגורר באשדוד.

בשנת 2017 נפטרה בתו שירה בצעירותה לאחר שסבלה מבעיית נכות קשה.

אחיו הוא חבר הכנסת מטעם מפלגת ש"ס אוריאל בוסו, ובן-דודם הוא איש התקשורת איציק סודרי.

פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבידן נחשב כאחד מפעילי מפלגת ש"ס הבכירים ומקורב לאריה דרעי, הוא מרבה להתראיין בתקשורת החרדית ולצאת להגנת מפלגת ש"ס והיו"ר דרעי גם במחיר עימותים תקשורתיים, הוא מכונה רבות בתקשורת כ"איש המספרים" של ש"ס. אבידן מופיע בקביעות בפאנלים של מוצאי הבחירות בתחנות הרדיו החרדיות. בעבר שימש גם כדובר סיעת ש"ס.

משנת 1992 ועד ל-2017, כיהן כסגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית מטעם ש"ס.

בשנת 2004 גזר בית משפט השלום שלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 5,000 שקלים על יהודה אבידן, פעיל ש"ס וחבר בוועדת הבחירות המרכזית, שהודה והורשע בעבירה של הפרת אמונים, כאשר נתן טיפול מועדף במשרד הפנים למקורביו. עקב כך, הועבר אבידן מתפקידו. בעקבות ביצוע העבירה נאלץ אבידן להתפטר מכהונתו גם כיו"ר הדירקטוריון של תמ"מ.

ב-2015 תבע עורך הדין איתמר בן גביר את אבידן בתביעת לשון הרע על סך 400,000 ש"ח לאחר שאבידן התבטא במהלך ראיון רדיו שהקיצוניים (אנשי עוצמה יהודית) רדפו את הרב עובדיה יוסף. בית המשפט פסק שעל אבידן לפצות את התובעים בסך 13,000 ש"ח והוצאות משפט.

בין השנים 2010–2019 כיהן אבידן כמנכ"ל החברה לפיתוח אשדוד. כמו כן כיהן כיו"ר הוועד המנהל בקריה האקדמית אונו, מנכ"ל עיתון יום ליום, וכיועץ ליו"ר ש"ס, אריה דרעי.

ב-2020 במהלך הגל הראשון של מגפת הקורונה מונה על ידי דרעי לאחראי על המלוניות לציבור החרדי (יחד עם מינויו של דרעי כממונה על הקורונה במגזר החרדי), והוא כיהן עד לעזיבתו של דרעי את תפקיד הממונה על הקורונה במגזר החרדי. בגל השני שוב מונה אבידן לאחראי על המלוניות אך הוא עזב את התפקיד לאחר כמה ימים. בראיונות בתקשורת מתח אבידן ביקורת על כך שלא ניתנו לו ולשר דרעי כלים כדי לפעול כמו בגל הראשון.

ב-2023 מונה אבידן לכהן כמנכ"ל המשרד לשירותי דת[2].

ב-2024 בתפקידו כמנכ"ל המשרד לשירותי דת, אמר: "אם ייתנו לי את ההוראה - אעזוב את הארץ", והתייחס לאמירתו של הרב הראשי לישראל יצחק יוסף: "אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, ניסע כולנו לחוץ לארץ".[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[4]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]