טים סימנסקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף טים סיזמנסקי)
טים סימנסקי
Tim Szymanski
לידה 1962 (בן 62 בערך)
וילמינגטון, דלאוור, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כינוי Tim עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
השתייכות צי ארצות הברית
תקופת הפעילות 1985–2022 (כ־37 שנים)
דרגה תת אדמירל (צי ארצות הברית) תת אדמירל
תפקידים בשירות
עיטורים
מדליית השירות המצוין של הצי  מדליית השירות המצוין של הצי
מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה  מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה (4)
לגיון ההצטיינות (לגיונר) לגיון ההצטיינות (2)
כוכב הארד  כוכב הארד (3)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טימותי "טים" סימנסקיאנגלית: Timothy "Tim" Szymanski) הוא קצין בדימוס בדרגת תת-אדמירל בצי ארצות הברית שירת כסגן מפקד פיקוד המבצעים המיוחדים של ארצות הברית וכמפקד פיקוד הלוחמה המיוחדת של הצי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סימנסקי גדל בוילמינגטון שבדלאוור. סבו ואביו שירתו בצי ארצות הברית. ב-1980 סיים לימודיו בתיכון קתולי, במהלך לימודיו הצטיין בהיאבקות ואף ייצג את ארצות הברית בתחרות בינלאומית ביפן.[1] הוא למד במשך שנה במכינה של הצי וב-1985 סיים לימודיו באקדמיה הימית של ארצות הברית והתגייס לצי. הוכשר כחובל ושירת ביפן. ולאחר מכן התנדב ליחידת אריות הים ונהיה ללוחם ביחידה.

שירת כמפקד מחלקה בצוות ההובלה בכלי השיט התת-ימיים 2. שירת כמפקד חוליה, מפקד פלגה, קצין מבצעים וסגן מפקד צוות 6 של אריות הים. פיקד על יחידת הסירות 26, על צוות 2 של אריות הים ועל כוח משימה משותף למבצעים מיוחדים באפגניסטן במהלך מבצע אנקונדה. פיקד על כוח 2 של פיקוד הלוחמה המיוחדת של הצי. שירת כסגן מפקד לענייני מבצעים מיוחדים של מפקדת המבצעים המיוחדים המשותפת לארצות הברית ונאט"ו באפגניסטן. שירת באגף המבצעים של המטות המשולבים כראש ענף הלוחמה הגלובלית בטרור וכראש תא התיאום לפעולות באפגניסטן ופקיסטן. שימש עוזר מפקד פיקוד המבצעים המיוחדים המשולבים.

ביוני 2016 מונה למפקד פיקוד הלוחמה המיוחדת של הצי. הוא שירת בתפקיד עד ספטמבר 2018. ב-2020 מונה לסגן מפקד פיקוד המבצעים המיוחדים של ארצות הברית. בשנת 2021 הוחלף על ידי קולין גרין.

סימנסקי בעל תואר שני בתכנון ואסטרטגיה מהאוניברסיטה לביטחון לאומי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טים סימנסקי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]