טאהא באקר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף טהא באקר)
טאהא באקר
طه باقر
לידה 1912
חילה, עיראק עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 28 בפברואר 1984 (בגיל 72 בערך)
בגדאד, עיראק עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה עיראק עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
תקופת הפעילות מ-1938 עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק אוניברסיטת בגדאד עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טאהא באקרערבית: طه باقر, תעתיק מדויק: טה באקר; ‏ 1912‏ - 28 בפברואר 1984) היה ארכאולוג, בלשן והיסטוריון עיראקי, שכיהן גם כאוצר המוזיאון הלאומי של עיראק.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באקר נולד בשנת 1912 באל-חלה (Al-Hillah), עיר מודרנית השוכנת ליד האתר הארכאולגי של העיר העתיקה בבל. הוא למד ארכאולוגיה בארצות הברית במכון האוריינטלי של אוניברסיטת שיקגו, שם סיים תואר ראשון ושני בשנת 1938. באקר היה מהארכאולוגים הידועים של עיראק. בין עבודותיו: התרגום של עלילות גילגמש מאכדית לערבית, פיענוח לוחות מתמטיים שומריות-אכדיות, גילוי חוקי אשנונה - החוקים הקדומים ביותר שנמצאו בעולם התרבות השמית, וחפירותיו בערי בבל ושומר, כולל הערים דור-כוריגלזו ושדופום (Tell Harmal) ליד בגדאד.

באקר שלט בערבית, ארמית, אכדית ושומרית, אנגלית צרפתית וגרמנית. בין השנים 1938–1958 עבד בתפקידים שונים במחלקת העתיקות והמורשת של עיראק ובין השנים 1941–1978 הרצה באוניברסיטת בגדאד. הנושאים בהם עסק היו היסטוריה של העת העתיקה וכן שומרית ואכדית. בתפקידיו השונים באוניברסיטה היה בחבר המנהלים של האוניברסיטה וכיהן גם כסגן נשיא האוניברסיטה. כיהן גם כפרופסור ב-"Baghdad University College of Arts". היה חבר וסגן נשיא של האקדמיה העיראקית למדעים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טאהא באקר בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא ארכאולוגיה ובנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.