ויקטור בריילובסקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויקטור בריילובסקי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 27 בדצמבר 1935 (בן 88)
מוסקבה, ברית המועצות ברית המועצותברית המועצות
מדינה ישראלישראל ישראל
תאריך עלייה 1987
השכלה המכון להנדסת אנרגיה של מוסקבה עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה מפלגת שינוי, מפלגת חץ עריכת הנתון בוויקינתונים
סיעה שינוי, חץ
שר המדע והטכנולוגיה ה־17
29 בנובמבר 20044 בדצמבר 2004
(6 ימים)
תחת ראש הממשלה אריאל שרון
חבר הכנסת
7 ביוני 199917 באפריל 2006
(6 שנים ו־45 שבועות)
כנסות 15 - 16
תפקידים בולטים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויקטור בריילובסקי (נולד ב-27 בדצמבר 1935) הוא פרופסור בדימוס למדעי המחשב, היה אסיר ציון ופוליטיקאי ישראלי. בריילובסקי היה חבר הכנסת בכנסות ה-15 וה-16 מטעם תנועת שינוי.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריילובסקי נולד בשנת 1935 במוסקבה, ברית המועצות. במשך 15 שנה נאבק למען זכות העלייה של יהודי ברית המועצות. הוא פוטר מעבודתו וארגן סמינר ליהודים-מדענים מסורבי עליה. לאחר מעצרו סמינר זה התקיים בדירתו של יעקב אלפרט. הוא נשפט לארבע שנים מאסר. לאחר שחרורו עלה לישראל בשנת 1987.

בשנת 1999 הוצב במקום השישי ברשימת שינוי בבחירות לכנסת החמש עשרה, ונבחר מטעמה בכנסת. שינוי ישבה באופוזיציה ובריילובסקי היה חבר בוועדת המדע והטכנולוגיה וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות.

בבחירות לכנסת השש עשרה הוצב שנית במקום השישי. בבחירות אלו זכתה שינוי ב-15 מנדטים, הצטרפה לממשלה ובריילובסקי נבחר לכהן מטעמה כסגן שר הפנים. ב-29 בנובמבר 2004 מונה בריילובסקי כשר המדע והטכנולוגיה בממשלת שרון, כשהוא מחליף את אילן שלגי שמונה לשר לאיכות הסביבה במינוי קבוע. כעבור חמישה ימים בלבד, ב-4 בדצמבר, פוטר בריילובסקי מפני שהצביע, יחד עם סיעתו, נגד תקציב המדינה, ובכך היה השר שכהונתו הייתה הקצרה ביותר בממשלות ישראל. עם חזרתו לאופוזיציה השתלב כחבר בוועדת המדע, ועדת העלייה והוועדה לביקורת המדינה.

עם הפילוג בשינוי סמוך לבחירות לכנסת השבע עשרה עזב בריילובסקי את המפלגה והצטרף לסיעת חץ, הוצב במקום החמישי ברשימה, אך המפלגה לא עברה את אחוז החסימה ונשארה מחוץ לכנסת.

בריילובסקי נשוי ואב לשניים. פרופסור חבר (בדימוס) למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]