וידאו אינטראקטיבי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

וידאו אינטראקטיבי הוא מונח המתייחס לטכניקות המשלבות וידאו עם תכונות אינטראקטיביות, באופן שמאפשר לצופה להשפיע על מהלך הווידאו.

כחלק ממגמת הצמיחה של עולם הווידאו ברשת האינטרנט, עלו רעיונות רבים בניסיון לשפר את חוויית הצפייה בתכנים שיווקיים המוצגים לגולשים ברשת, או לחלופין, לשדרג להם את חוויית הצפייה בקליפים מוזיקליים של האמנים השונים. אחד הרעיונות הוא רעיון ה"קליפ האינטראקטיבי", שבבסיסו העצמת חוויית המשתמש באמצעות מתן אפשרות לשליטה במתרחש בקליפ, על ידי הצופה, לפי רצונותיו, וכך מושגת אינטראקציה בין הצופה לווידאו הנצפה. מספר חברות סטארט אפ מימשו את הרעיון, ובהתבסס על טכנולוגיית HTML5 המיושמת כיום באתרי האינטרנט ומאפשרת הצגת וידאו ללא שימוש בפלאש, יצרו את הקליפים האינטראקטיביים.

כיום ניתן למצוא ברשת דוגמאות רבות לקליפים אינטראקטיביים שנעשו על ידי חברות שונות. בישראל נודע הקליפ של חברת Interlude לזמר והיוצר יוני בלוך, עבור השיר "Like a Rolling Stone" של בוב דילן. בקליפ ניתן להחליט מה יהיה התוכן הנצפה בקליפ בזמן שהשיר מתנגן, וכך לנוע בין סגנונות שונים לפי רצונותיו של הצופה[1]. כמו כן קיים קליפ באורך 24 שעות, המאפשר גם הוא ניווט בין תסריטים שונים לעלילה הניתנים לבחירה על ידי הצופה.

וידאו אינטראקטיבי בלמידה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השימוש בווידאו אינטראקטיבי בלמידה, עושה שימוש דומה לנעשה ב"קליפ האינטראקטיבי" ומוסיף עליו רובד נוסף של מאפייני למידה יחידנית כגון: התאמה לקצב הלומד, משוב ועוד.

ברשת ישנם פתרונות רבים המאפשרים לייצר פעילויות וידאו אינטראקטיביות לצורכי למידה, אשר נחלקים לשני סוגים עיקריים:

וידאו אינטראקטיבי ליניארי:

פעילות המורכבות מרצועת וידאו אחת עליה שזורות אינטראקציות מסוגים שונים (לדוגמה, שאלת חד ברירה, שאלת התאמה וכיוצא בזה) שההתקדמות ברצועת הווידאו תלויה או לא תלויה בהפעלת הלומד באינטראקציה (מענה לשאלה, סימון על גבי תמונה וכיוצא בזה).

וידאו אינטראקטיבי מסתעף:

פעילויות המורכבות ממספר רצועות וידאו שונות, שהניווט ביניהן נעשה על ידי אינטראקציה מסוג שאלה המופיעה בתום הרצועה והמשוב הוא מעבר לרצועת וידאו הבאה.

היתרון המשמעותי של פעילויות מסוג זו בלמידה, היא השליטה בסיטואציה אותנטית[דרושה הבהרה] המשתקפת בווידאו והתוצאה המיידית (המשוב).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]