הקהילה המסורתית הקריות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הקהילה המסורתית הקריות היא קהילה דתית- קונסרבטיבית וחברתית שבסיסה הוא בית כנסת בקריית ביאליק. הקהילה שייכת לתנועה המסורתית ומאוגדת כמלכ"ר.

חברי הקהילה בפעילות התשליך בים
רב הקהילה במחסן הציוד והבגדים לנזקקים
שיעור עם הרב לילדי בי"ס יסודי

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקהילה המסורתית בקריות נוסדה בשנות ה-70 של המאה ה-20 על ידי גרעין של תושבי האזור יוצאי ארצות אנגלו- סקסיות, והתפתחה לקהילה משמעותית. הקהילה, שמרכזה בקריית ביאליק מונה חברים יוצאי 29 ארצות, וכוללת כ-250 משפחות, בהנהגת הרב מאוריסיו בלטר, אשר עמד בראשה מ-1995 עד 2010.

הקהילה עורכת תפילות פתוחות לציבור בכל שבת וחג, בערבית ושחרית וכן בכל ראש חודש. מעמד התפילה, כפי שמקובל בקהילות המסורתיות הוא שוויוני בין שני המינים.

בית הכנסת של הקהילה נמצא בבניין הקונסרבטוריון בקריית ביאליק. במהלך יום הכיפורים מתקיימות התפילות במבנה ציבורי סמוך בשל גודלו של בית הכנסת, שאינו יכול להכיל את כמות המתפללים הגדולה.

פעילות חברתית-חינוכית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליבה של הקהילה המסורתית הקריות הוא פעילותה החברתית-חינוכית ברוח של "תיקון עולם" לרווחת חבריה ולמען תושבי הקריות בכלל: החל מסיוע למשפחות חד הוריות, וכלה באולפנים ללימוד השפה העברית, ליווי חיילים במהלך שירותם הצבאי ואימוץ כפר הילדים והנוער "אהבה". דיאלוג בין-דתי של נשות הקהילה עם נשים ערביות מוסלמיות ונוצריות, חוגים וקורסים קבועים לילדים ולמבוגרים – המשלבים יצירה ולימוד מהמקורות בעברית, ספרדית וברוסית, פעילות לנוער של נוע"ם, סיוע בהיערכות למשפחות לפני פתיחת שנת הלימודים, פעילות אקולוגית עם בתי ספר תל"י ועוד. הקהילה מפעילה מחסן בגדים וציוד יד שנייה למען תושבים נזקקים בתשלום סמלי.

פרויקט העלייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחת מגולות הכותרת בעשייתה הציונית של הקהילה, היא פרויקט העלייה והקליטה, בראשות הרב מאוריסיו בלטר ובשיתוף עם הסוכנות היהודית ומשרד הקליטה. במסגרתו עלו ארצה ממדינות אמריקה הלטינית למעלה מ-1,500 יהודים. מרביתם נקלטו ונותרו עד היום תושבי קריית ביאליק והאזור. הקהילה פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות באזור וראשי הערים של קריית מוצקין, קריית ים וקריית ביאליק. כמו כן, לקהילה קשרים ענפים בחו"ל והיא קהילה תאומה של קהילות קונסרבטיביות רבות בצפון אמריקה ובדרומה. קשריה ופעילותה המיוחדת, הפכו אותה לאתר ביקור למשלחות מחוץ לארץ.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]