המוזיאון להיסטוריה של הטבע בחיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המוזיאון להיסטוריה של הטבע בחיים
David Attenborough's Natural History Museum Alive 3D
סוגה סרט טבע תיעודי
יוצרים BBC
בימוי Daniel M. Smith עריכת הנתון בוויקינתונים
מנחים דייוויד אטנבורו
ארץ מקור הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
שפות אנגלית
מספר פרקים 1
הפקה
אורך פרק 64 דקות
שידור
תקופת שידור מקורית 1 בינואר 2014 – הווה
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המוזיאון להיסטוריה של הטבע בחייםאנגלית: David Attenborough's Natural History Museum Alive 3D) הוא סרט טבע תיעודי שהופק על ידי ה-BBC ויצא ב-1 בינואר 2014, בראש השנה האזרחית. את הסרט מנחה החוקר הבריטי דייוויד אטנבורו.

בסרט זה צועד אטנבורו במוזיאון להיסטוריה של הטבע בלילה ובעזרת צילומי CGI מחזיר שלדים ומאובנים של בעלי חיים נכחדים המצויים במוזיאון ל"חיים" כפי שהם נראו, תוך שהוא מציג אותם.

לצד הסרט יצא ספר בעל שם זהה עם עיצוב דומה. הסרט זכה לשבחים ממומחים וזכה בפרס האקדמיה הבריטית לאמנויות הקולנוע והטלוויזיה.

הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייוויד אטנבורו צועד במוזיאון להיסטוריה של הטבע של לונדון בלילה כששומר המוזיאון עוזב ואז נראים השלדים של היצורים הנכחדים חוזרים לחיים. דייוויד מציג את הארכיאופטריקס, יצור שהתגלה בידי ריצ'רד אוון והתברר כראשון העופות הידועים וכן נראה פסלו של אוון שהיה גם יוצר והבעלים הראשון של המוזיאון, את המואה הענקי דינורניס ועיט האסטי שהיה טורפו העיקרי, המסטודון שנחשב לראשונה לתנין טורף ענקי, עוף הדודו הנכחד, גיגנטופיתקוס שמוצג הולך על שתיים (דבר המצוי במחלוקת מדעית), עצלן הקרקע גלוסותריום וטורפו העיקרי - הסמילודון, גיגנטופיס טורף מריתריום, באיכתיוזאורוס הימי שדמה באורח חייו לדולפין מודרני, בעיצוב הדינוזאורים כמו האיגואנודון שהוצג לראשונה בצורה מוטעית, עור משומר של אדמונטוזאורוס, גולגולות מאובנות של טריצרטופס וטירנוזאורוס, ביצי זאורופודים ענקיים מאובנים וצאצאיהם ובשלד המפורסם של המוזיאון של דיפלודוקוס המכונה "דיפי".

לבסוף עולה השחר וכשהשומר של המוזיאון חוזר היצורים חוזרים להפוך לשלדים מתים. עם זאת שומר המוזיאון מוצא עלה בו האכיל אטנבורו את "דיפי", אך זה לא מעורר את חשדו. אטנבורו הולך כשהמקום נפתח למבקרים ללא חשד מהשומר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]