גטי אימג'ס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גטי אימג'ס
נתונים כלליים
בורסה הבורסה לניירות ערך בניו יורק (GETY) עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים Mark Getty, Jonathan Klein עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1995–הווה (כ־29 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות iStock עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה סיאטל עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה הוצאה לאור עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים תמונה דיגיטלית עריכת הנתון בוויקינתונים
יו"ר Jonathan Klein עריכת הנתון בוויקינתונים
מנכ"ל Dawn Airey עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 1,600 (נכון ל־5 בדצמבר 2012) עריכת הנתון בוויקינתונים
 
https://www.gettyimages.com.au/, https://www.gettyimages.be/, https://www.gettyimages.com.br/, https://www.gettyimages.ca/, https://www.gettyimages.co.cz/, https://www.gettyimages.dk/, https://www.gettyimages.de/, https://www.gettyimages.es/, https://www.gettyimages.fr/, https://www.gettyimages.hr/, https://www.gettyimages.in/, https://www.gettyimages.ie/, https://www.gettyimages.it/, https://www.gettyimages.mx/, https://www.gettyimages.co.hu/, https://www.gettyimages.nl/, https://www.gettyimages.co.nz/, https://www.gettyimages.no/, https://www.gettyimages.at/, https://www.gettyimages.ru/, https://www.gettyimages.com.pl/, https://www.gettyimages.pt/, https://www.gettyimages.ro/, https://www.gettyimages.rs/, https://www.gettyimages.ch/, https://www.gettyimages.si/, https://www.galloimages.co.za/, https://www.gettyimages.fi/, https://www.gettyimages.se/, https://www.gettyimages.ae/, https://www.gettyimages.co.uk, https://www.gettyimages.bg/, https://mbdrive.gettyimageskorea.com/, https://www.gettyimages.cn/, https://www.gettyimages.hk/, https://www.gettyimages.co.jp/ האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גטי אימג'ס (Getty Images) היא סוכנות צילום ותמונות שבסיסה בסיאטל שבארצות הברית.

החברה הוקמה בשנת 1993 על ידי מארק גטי, מיורשיו של ג'יי פול גטי וג'ונתן קליין. בעזרת סידרה של רכישות ומיזוגים הפכה החברה למחזיקה במאגר התמונות מהגדולים בעולם, אם לא הגדול מביניהם.

בשנת 1997 התמזגה עם חברת PhotoDisc והחברה הממוזגת נקראה Getty Images. בשנת 2006 רכשה את iStockphoto. בשנת 2009 רכשה את חברת Jupitermedia.

בשנת 2008 נרכשה על ידי קרן ההשקעות הפרטית Hellman & Friedman, כשערכה הוערך ב-2.4 מיליארד דולר.

במרץ 2014 הודיעה החברה[1] כי ניתן לשבץ תמונות מהמאגר שלה, ללא תשלום, באתרים פרטיים ובבלוגים (אך לא באתרים עסקיים).

המתחרה הגדולה ביותר של גטי בתחום התמונות הייתה חברת "קורביס", עד שבינואר 2016 רכשו במשותף ויז'ואל צ'יינה גרופ וגטי אימג'ס את קורביס ובמהלך 2016 אמורים התכנים של קורביס להיקלט באתר גטי אימג'ס. מאז שנת 2000 מיוצגת גטי אימג'ס בישראל על ידי אימג'בנק ישראל בבעלות והנהלת אביבה וינמן.

ביולי 2016 דווח כי הצלמת האמריקאית קרול הייסמית תבעה את החברה על סך מיליארד דולר, לאחר שגילתה כי גטי אימג'ס התיימרה שיש לה זכויות יוצרים בתמונות שהייסמית צילמה ושחררה לרשות הציבור, ודרשה תשלום עבור שימוש בהן.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אמנות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.