ג'ניפר וקסטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ניפר וקסטון
Jennifer Wexton
דיוקנה הרשמי של וקסטון בקונגרס, 2019
דיוקנה הרשמי של וקסטון בקונגרס, 2019
דיוקנה הרשמי של וקסטון בקונגרס, 2019
לידה 27 במאי 1968 (בת 55)
לינצ'בורג, וירג'יניה, ארצות הברית
שם מלא ג'ניפר לין וקסטון
שם לידה Jennifer Lynn Tosini עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת מרילנד, קולג' ויליאם אנד מרי
עיסוק פוליטיקאית
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
https://jenniferwexton.com/ האתר הרשמי
חברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס העשירי של וירג'יניה
3 בינואר 2019 – מכהנת
(5 שנים ו־14 שבועות)
→ ברברה קומסטוק
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ניפר לין וקסטוןאנגלית: Jennifer Lynn Wexton; נולדה ב-27 במאי 1968) היא פוליטיקאית אמריקאית, המכהנת כחברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס העשירי של קהיליית וירג'יניה, מאז 2019.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וקסטון נולדה בשם ג'ניפר לין טוסיני בלינצ'בורג. אביה ואמה היו כלכלנים בכירים במחלקת האוצר של ארצות הברית וברשות האמריקנית לפיקוח על מסחר בחוזים עתידיים (CFTC), בהתאמה. בשנת 1992 השלימה וקסטון לימודי תואר ראשון באוניברסיטת מרילנד. לאחר מכן נרשמה לבית הספר למשפטים של קולג' ויליאם אנד מרי, וב-1995 השלימה במקצוע זה לימודי תואר שני. את הקריירה המשפטית שלה החלה וקסטון כשותפה במשרד עורכי הדין "Laurel Brigade Law Group". היא הייתה שופטת מחליפה במחוז לודון ובין השנים 2001–2005 היה עוזרת לתובע הכללי של קהיליית וירג'יניה.

כתובעת, וקסטון העמידה לדין בשלהי 2002 את קלרה ג'יין שוורץ בגין רצח מדרגה ראשונה של אביה, רוברט שוורץ[1]. בשנת 2011 התמודדה לתפקיד התובע המחוזי במחוז לודון, אך הפסידה בפער קטן לתובע המכהן ג'ים פלומן. במהלך בחירות 2014 נבחרה לסנאט של מדינת וירג'יניה. היא הכריזה על התמודדותה לתפקיד זה לאחר שמארק הרינג, נציג מחוז הבחירה ה-33 בסנאט, נבחר לתובע הכללי של וירג'יניה[2]. בנובמבר 2015 נבחרה מחדש לתקופת כהונה שנייה.

באפריל 2017 הכריזה וקסטון כי תתמודד כנציגת המחוז העשירי של וירג'יניה בבית הנבחרים של ארצות הברית. מחוז הבחירה שייצגה בסנאט המדינתי כלל שטחים נרחבים במזרח מחוז הקונגרס העשירי, שעטף את הערים ליסבורג וסטרלינג. ביוני 2018 היא זכתה בבחירות המקדימות כמועמדת המפלגה הדמוקרטית מול חמישה מתמודדים אחרים. בבחירות הכלליות בנובמבר היא הביסה את חברת הקונגרס המכהנת ברברה קומסטוק מהמפלגה הרפובליקנית עם כ-56% מקולות הבוחרים[3]. וקסטון היא האדם החמישי שמייצג את המחוז מאז הקמתו בשנת 1953, והשנייה לעשות כן מהמפלגה הדמוקרטית.

מבחינה אידאולוגית, וקסטון נמנית במחנה "הדמוקרטים החדשים", כינוי לחברי המפלגה הדמוקרטית שדוגלים בעמדות מרכזיות ומתונות ביחס למחנה הפרוגרסיביים. מבחינה כלכלית היא מתארת עצמה כקפיטליסטית[4]. ב-2020 היא תמכה בחקיקה שתרחיב הוצאות כספיות פדרליות לשיפור תשתיות ולחקר תעשיית התעופה המסחרי, שנפגעה בשל צניחה בביקוש לטיסות בשל מגפת הקורונה בארצות הברית. וקסטון תומכת בחקר עסקאות בכרטיסי אשראי ככלי לזיהוי אירועי ירי המוני מבעוד מועד. היא טוענת שההגנה על הזכות לשאת נשק, במסגרת התיקון השני לחוקת ארצות הברית, יכולה להתקיים לצד חוקי בקרה על כלי נשק. כמו כן היא תומכת בחיזוק חוק הגנת החולה וטיפול בר השגה. במהלך שנת 2019 היא תלתה את הדגל הטרנסג'נדרי בלשכתה שבגבעת הקפיטול, לאות הזדהות עם קהילת הטרנסג'נדרים[5].

ב-18 בספטמבר 2023 הודיעה וקסטון כי אין בכוונתה להתמודד מחדש לבית הנבחרים בבחירות 2024, לאחר שאובחנה כחולה בחולשה סופרה-נוקלארית מתקדמת, הידועה גם כמחלת PSP ממשפחת הפרקינסוניזם[6].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ניפר וקסטון בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של ג'ניפר וקסטון בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ג'ון אצ'טנקאמפ, Fantasy, reality collide at murder trial, באתר Fairfax Times‏, 15 באוקטובר 2002 (באנגלית)
  2. ^ מרסיה קויל, How Many Women Lawyers Were Elected in the Midterms? Quite a Few, באתר Law.com‏, 8 בנובמבר 2018 (באנגלית)
  3. ^ ג'נה פורטנוי, Democrat Jennifer T. Wexton defeats Rep. Barbara Comstock, turning a GOP stronghold district in Virginia blue, באתר וושינגטון פוסט, 6 בנובמבר 2018 (באנגלית)
  4. ^ ג'יל פאלרמו, A town hall divided: Speakers reflect political chasm splitting Virginia voters, באתר Prince William Times‏, 11 בפברואר 2020 (באנגלית)
  5. ^ טים פיצסימונס, Transgender pride flag hung in Congress by Rep. Jennifer Wexton, באתר NBC News‏, 4 בינואר 2019 (באנגלית)
  6. ^ סקוט וונג, Rep. Jennifer Wexton won't seek reelection after new diagnosis: 'I’m heartbroken', באתר NBC News‏, 18 בספטמבר 2023 (באנגלית)