בקר (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בקר
Becker
פתיח הסדרה
פתיח הסדרה
סוגה קומדיית מצבים
יוצרים דייוויד האקל עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים טד דנסון
האטי וינסטון
שוני סמית
אלכס דסרט
טרי פארל
סאבריו גוארה
ננסי טרוויס
חורחה גרסיה
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 6 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 129 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה CBS עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Paramount Domestic Television עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מערך מרובה מצלמות עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 25 דקות
שידור
רשת שידור CBS עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל ערוץ 2 (טלעד)
סטאר וורלד
yes stars Base
Hot Family
תקופת שידור מקורית 2 בנובמבר 199828 בינואר 2004
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בקראנגלית: Becker) הייתה קומדיית מצבים אמריקנית ששודרה ברשת CBS מ-1998 עד 2004. מיקום עלילת הסדרה הוא ברובע הברונקס בניו יורק. טד דנסון כיכב כדמות המרכזית בסדרה בתור ד"ר ג'ון בקר המנהל מרפאה קטנה בעיר, ואשר באופן תדיר רוטן וזועף על מטופליו, עמיתיו לעבודה, חבריו ולמעשה על כל דבר או כל אדם אחר בעולם. כתוצאה מאופיו הבוטה בקר הוא למעשה בלתי נגיש לרוב האנשים אשר אינם מכירים אותו. יחד עם זאת חבריו ומטופליו של בקר נשארים נאמנים היות שבקר מציג גם צד אחר באופיו צד של טוב-לב והתחשבות בזולת אשר מראה שלמרות אופיו הנרגן של בקר הוא עדיין אכפתי ודואג להם. בישראל היא שודרה לראשונה בערוץ 2 במסגרת שידורי הזכיינית טלעד ובסטאר וורלד, לאחר מכן בערוצים yes stars Base ו-Hot Family.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן תפקיד משך זמן הדמות
טד דנסון ד"ר ג'ון בקר 2004-1998
האטי וינסטון מרגרט ויבורן 2004-1998
שאוני סמית לינדה 2004-1998
אלכס דסרט ג'ייק מלניאק 2004-1998
טרי פארל רגינה 'רגי' קוסטס 2002-1998
ננסי טרוויס כריס קונור 2004-2002
סאבריו גוארה בוב 2003-1998
חורחה גרסיה הקטור לופז 2004-2003

במשך ארבע העונות הראשונות, הדמויות הראשיות בסדרה היו:

  • ד"ר ג'ון בקר - טד דנסון

בקר, בוגר בית הספר לרפואה של הארוורד, מנהל מרפאה שכונתית. הוא בעל אישיות נרגנת ונוטה להתרגז כמעט מכל דבר למשל מנורות רחוב מהבהבות, שכנים רועשים, זוג המקיים יחסי מין בקול רם בדירה שמעליו או נסיונותיו הרבים להיגמל מעישון. בקר מחזיק באמונה טפלה אישית לפיה

כל הגמדים מביאים מזל רע, כל אימת שאני רואה גמד משהו רע קורה לי

בקר התחתן והתגרש פעמיים ובין יתר תכונותיו הוא גם קמצן. הוא אוהב אוכל סיני במיוחד כאשר הוא מקבל תלושי הנחה לארוחות. בקר מחזיק בהשקפה ליברלית על נושאים פוליטיים רבים, אך חסר כל כבוד ככל שזה נוגע לביטויי תקינות פוליטית ובשל אופיו הציני לא נראה כי הוא נלהב כלפי מפלגה זו או אחרת. בקר מגלה שנאה מיוחדת לנשיא ריצ'רד ניקסון (משום שזה עלה לו בקשר עם אהבת נעוריו מייגן כאשר אביה הפריד ביניהם לאחר שבקר פלט הערה בוטה לגבי ניקסון).

רג'י מנהלת דיינר כושל אותו ירשה מאביה. היא נחמדה ובעלת גישה חיובית לחיים. ניהול הדיינר לא היה מה שרצתה לעשות, אבל לאחר מותו של אביה היא קיבלה על עצמה את המשימה. במהלך הסדרה היא לומדת ומשיגה תואר אקדמי. רג'י היא אחת מחבריו של בקר, למרות התנהגותו הבוטה.

  • מרגרט ויבורן - האטי וינסטון

מרגרט היא מנהלת המרפאה של בקר. היא חכמה, דעתנית, ועומדת על שלה. מרגרט היא אחות בהכשרתה, והיא יחד עם בקר מטפלים בחולים המגיעים למרפאה. מרגרט מכירה את בקר טוב יותר מכולם. היא מחבבת אותו, למרות שהתנהגותו פוגענית ומעליבה לפעמים

  • ג'ייק מלניאק - אלכס דסרט

ג'ייק הוא גבר עיוור, המוכר עיתונים בדוכן הנמצא בתוך הדיינר של רג'י. הוא היה חבר טוב של אביה, ונהיה חבר טוב שלה. הוא גם חברו הטוב ביותר של בקר. באחד הפרקים בקר אומר שג'ייק הוא הסיבה היחידה שהוא נכנס לדיינר מלכתחילה. ג'ייק לוקח את החיים בקלות, למרות עיוורונו. הוא יודע לדבר ולהקסים נשים, ויוצא איתן לעיתים קרובות.

  • לינדה - שאוני סמית

לינדה עובדת יחד עם מרגרט במרפאה של ד"ר בקר. היא קלת דעת, ונכנסת לצרות מדי פעם. עם זאת היא בעלת לב טוב, והחולים במרפאה אוהבים אותה. לינדה גרה בדירת פאר שבבעלות הוריה. היא לא יכולה להרשות לעצמה דירה אחרת עם המשכורת שהיא מקבלת בעבודתה. לינדה מאוד אוהבת לעבוד שם ואף אמרה שזה הדבר הכי טוב בחייה.

בוב הוא בחור ממוצא איטלקי אשר נוהג להעביר את זמנו במזנון של רג'י, בוב הוא בן כיתתה של רג'י, הוא נמוך (פיזית), מציק ומרגיז לעיתים אך בעל לשון מושחזת. במהלך שתי העונות הראשונות נהג בוב להתייחס לעצמו בגוף שלישי. בוב הוצג בתחילה כמכור לסקס המבקש לקיים יחסי מין עם רג'י. במהלך העונה השנייה בוב הופך לחסר בית לאחר שהוא מפסיד את רוב כספו כתוצאה מגירושיו. לינדה מזמינה את בוב לגור יחד איתה בפנטהאוס של הוריה אולם במהרה מנסה למצוא דרכים על מנת לסלקו. לינדה מנסה לעזור לבוב למצוא עבודה לאחר שזה מפשל בכל משרה פנויה שהוא מוצא. במהלך העונה השלישית בוב מוצא עבודה כאיש תחזוקה בבית הדירות בו מתגורר בקר. כמו לינדה גם שם משפחתו של בוב אינו נחשף במהלך כל הסדרה אולם כן מגלים כי שמו האמצעי הוא "בניטו". במהלך שתי העונות הראשונות דמותו של בוב הייתה חוזרת ונשנית אולם הופכת לדמות ראשית החל מהעונה השלישית עד החמישית. אף על פי שבוב מתחמק ממילוי חובותיו כאיש התחזוקה בבניין של בקר אחד מכשרונותיו של הוא בישול, בוב הוא טבח מעולה. למרות שאיכות המזון במזנונה של רג'י איננו ברמה מזהירה הוא עדיין מצליח לבשל שם די טוב. לאחר העונה החמישית דמותו של בוב נעלמת. היעדרותו מוסברת על ידי ג'ייק במהלך הפרק הפותח של העונה השישית כאשר ג'ייק אומר כי בוב יצא לחופשה. לאחר מכן במהלך העונה אין התייחסות נוספת לבוב. (הסיבה אשר בעטיה בוב יצא מהסדרה נובעת מכך שסאבריו גוארה החליט לא לחדש את חוזהו לעונה השישית).

רייטינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה הצליחה היטב במהלך 4 העונות הראשונות כאשר היא מצליחה לשאוב רייטינג מהתוכנית הפותחת לפניה כולם אוהבים את ריימונד. למרות זאת, CBS העבירה את התוכנית לימי ראשון ב 2002, והרייטינג פחת במהירות, דבר שאילץ את הרשת בסופו של דבר להשהות את הסדרה. CBS תכננה לבטל את התוכנית לאחר העונה החמישית אולם ביצעה דחייה של הרגע האחרון היות שהיה מחסור בפיילוטים מבטיחים של קומדיות. העונה השישית של בקר תוכננה להיות מחליפת אמצע של עונת השידורים 2004-2003 ולפיכך הוזמנו רק 13 פרקים. למרות זאת, מערך הקומדיות של CBS אילץ אותם להעביר את פתיחת העונה השישית של בקר לסתיו, התוכנית הועברה לשידור בימי רביעי והוצמדה יחד עם הסדרה מלך השכונה. הרייטינג נשאר נמוך, והתוכנית הסתיימה בינואר 2004, לאחר 129 פרקים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]