בלדי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בלדי
לוגו בלדי
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
מייסדים שלמה דהבני
תקופת הפעילות 1916–הווה (כ־108 שנים)
משרד ראשי אהרון דהבני 1, א.ת תימורים
בעלות ארז דהבני
ענפי תעשייה מזון
מוצרים עיקריים מוצרי בשר ודגים טריים/קפואים, ירקות ופירות קפואים
מנכ"ל ארז דהבני
עובדים מעל 500 (2023)
 
www.baladi.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בלדי היא חברה ישראלית העוסקת בייבוא, ייצור ועיבוד מוצרי מזון ככלל, ומוצרי בשר בפרט. קבוצת בלדי החלה את דרכה כאיטליז משפחתי בשוק הכרמל בתל-אביב אשר הוקם בשנת 1916 על-ידי סב המשפחה מר שלמה דהבני.

כיום, קבוצת בלדי עוסקת בשלושה תחומי פעילות עיקריים: ייצור מוצרי מזון במפעלי הקבוצה, סחר בשוק המקומי לרבות ייבוא, ולוגיסטיקה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלדי החלה את דרכה בשנת 1916 כאטליז משפחתי בשוק הכרמל בתל אביב.

בלדי עסקה בייצור מוצרי בשר עוד בהיותה אטליז מקומי, כאשר עיקר הייצור היה של קבבים והמבורגרים. בשנת 1987 נפתח המפעל המרכזי של בלדי, ובצמוד לו חנות המפעל באזור התעשייה בבת ים, ובשנת 2007 הועברה פעילות הייצור לאזור התעשייה שח"ק בעמק יזרעאל.

פעילות החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלדי פועלת בישראל וכל מכירותיה הן עבור השוק המקומי. עיקר פעילותה של הקבוצה היא יבוא, יצור ושיווק מוצרי בשר בקר, צאן, עופות, דגים, ירקות ופירות קפואים. משרדי החברה ממוקמים באזור התעשייה א.ת תימורים בו שוכן גם מרכז הפעילות הלוגיסטית. בנוסף, נמצא באזור התעשייה שח"ק שבעמק יזרעאל מפעל ייצור הבשר, המייצר ומספק מוצרי בשר ועוף, על חלקיהם השונים, המותאמים לשוק הקמעונאי ולשוק המוסדי.

לבלדי שיתופי פעולה בינלאומיים עם משחטות עגלי בקר בארגנטינה, אורוגוואי, ברזיל, פרגוואי, פולין וצרפת. החברה רוכשת את עגלי הבקר בארץ גידולם ומייבאת אותם לאחר שחיטה בארץ הגידול תחת מגוון כשרויות ומותגים.

פעילותה הקמעונאית של בלדי כוללת גם הפעלה ישירה של שתי חנויות המותג, בבת ים וברחובות. עם לקוחות החברה נמנים משרד הביטחון, רשתות השיווק הגדולות, בתי מלון, אולמות אירועים ומסעדות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]