בית הספר לעסקים על שם פיוקווא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בית הספר לעסקים על שם פיוקווא
Fuqua School of Business
בית ספר לעסקים
תקופת הפעילות 1969–הווה (כ־55 שנים)
בעלי תפקידים
דקאן בלייר שפארד (Blair Sheppard)
סטודנטים
1,300 עריכת הנתון בוויקינתונים
סטודנטים לתואר שלישי 82[1]
סטודנטים לתארים מתקדמים 902[1]
מיקום
מיקום דרהאם (קרוליינה הצפונית), ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית.
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
קואורדינטות 35°59′57″N 78°56′50″W / 35.9992°N 78.9471°W / 35.9992; -78.9471
www.fuqua.duke.edu
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בית הספר לעסקים על שם פיוקוואאנגלית: Fuqua School of Business) הוא בית ספר למנהל עסקים של אוניברסיטת דיוק הממוקם בעיר דרהאם, קרוליינה הצפונית, ארצות הברית. לומדים בו כ-1,340 סטודנטים בתוכניות מעניקות-תארים.

תוכניות אלה כוללות את התוכנית היום לקבלת תואר מוסמך במנהל עסקים (MBA), תוכנית MBA בינלאומית למנהלים בכירים (Global Executive MBA), תוכנית MBA חוצת-יבשות (Cross Continent MBA), תוכנית MBA סוף שבוע למנהלים בכירים (Weekend Executive MBA); תוכניות לקבלת תואר מוסמך בלימודי ניהול: יסודות מנהל העסקים, מוסמך בניהול, אינפורמטיקה קלינית, מוסמך בלימודי ניהול (בשיתוף עם האוניברסיטה הלאומית בסיאול), תוכניות לקבלת תואר משולב (לרבות תארים משולבים בתחומי רפואה, משפטים, ניהול סביבתי, ייעור, מדיניות ציבורית וסיעוד). בנוסף, קיימת בבית הספר תוכנית לקבלת תואר דוקטור (Ph.D). מעבר לכך, תוכניות ההכשרה למנהלים בכירים של דיוק (Duke Executive Education) ותוכניות ההכשרה התאגידית של דיוק (Duke Corporate Education) מציעות השכלה במנהל עסקים שלא לקראת תואר, וכן תוכניות לפיתוח מקצועי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היכל הדגלים, בית הספר לעסקים על שם פיוקווא

בית הספר נוסד בשנת 1969 כבית ספר ללימודים מתקדמים במנהל עסקים. לכיתה הראשונה, בשנת 1970, התקבלו 20 סטודנטים. בשנת 1974 התמנה תומאס פ. קלר (Thomas F. Keller), בוגר אוניברסיטת דיוק משנת 1953, לדקאן החדש של בית הספר. הדבר היה לנקודת מפנה בהיסטוריה של המוסד, וקלר העלה אותו במהירות על פסים של הצלחה. בשנת 1978 יצא קלר בקמפיין לגיוס הון במטרה לאסוף 20 מיליון דולר להקמת מבנה בית הספר ולהגדלת מספר הסטודנטים לתואר MBA משישים ל-250, ויותר מהכפיל את מספר תקני הסגל. בתוך שלוש שנים גייס הקמפיין 24 מיליון דולר, אשר 10 מיליון מתוכם הגיעו מאיש העסקים והפילנתרופ ג'יי. בי. פיוקווא (J. B. Fuqua). שמו של בית הספר לתארים מתקדמים שונה, אפוא, לבית הספר לעסקים על שם פיוקווא.

ג'יי. בי. פיוקווא גדל וחונך על ידי הסבים שלו בחוות-טבק במחוז הנסיך אדוארד (Prince Edward County), במדינת וירג'יניה. יחסיו של פיוקווא עם אוניברסיטת דיוק התחילו כאשר הוא, בעודו תלמיד בשנות נעוריו, שאל ספרים בדואר מן הספרייה של דיוק. קורא רעבתני ומהיר-תפיסה, פיוקווא מעולם לא הלך לקולג'. במקום זאת, הוא תר אחר השכלה גבוהה בעצמו. "אני ההוכחה שעל כל מכשול ניתן להתגבר אם אתה מוכן ללמד את עצמך ולעבוד קשה".[2] התרומה המצטברת של ג'יי. בי. פיוקווא לדיוק עמדה על כמעט 40 מיליון דולר בעת מותו ב-5 באפריל 2006.[2]

בספטמבר 2008, השיק בית הספר יוזמת התרחבות להקמת קמפוסים בסנט פטרסבורג, רוסיה; דובאי, איחוד האמירויות הערביות; קונשאן, סין;[3] ניו דלהי, הודו; ולונדון, בריטניה. הרשת של האתרים המבוזרים ברחבי העולם החלה לשרת את התלמידים בחודש אוגוסט 2009.

קוד אתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית הספר ביסס את עצמו כבעל אחד הקודים האתיים המחמירים ביותר מבין בתי הספר למנהל עסקים, תוך שהוא אוכף אותו בפועל ונוקט בצעדים ממשיים לקידום התנהגות אתית אצל המנהיגים העתידיים של עולם העסקים.

מרכז הסטודנטים על שם Fox

מחקרים מסוימים הראו, כי סטודנטים למנהל עסקים מתארים את עצמם כבלתי-ישרים מבחינה אקדמית בתדירות גבוהה היותר מאשר הסטודנטים שלומדים לתארים אחרים.[4] כדי להתמודד עם חששות שכאלה, הנהיג בית הספר קוד כבוד נרחב,[5] ובסוף השנה האקדמית 2006–2007, הפגין את מחויבותו לקיום סטנדרטים אתיים גבוהים בקרב הקהילה שלו, בלי להתחשב בהד התקשורתי:[6] ננקטו צעדים משמעתיים כנגד 34 מתלמידי השנה הראשונה לקראת תואר MBA - כמעט 10% מכיתת הבוגרים המיועדים של 2008 - בגין רמייה בבחינה המסכמת באחד מקורסי החובה, שנועדה לפתרון בבית, בספרים פתוחים.[7] בשלהי אפריל 2007, פסק בית הדין של פיוקווא כי לימודיהם של תשעה סטודנטים יופסקו, ו-15 סטודנטים יושעו למשך שנה אחת וייחשבו כמי שנכשלו בקורס. תשעה סטודנטים אחרים יקבלו ציון נכשל בקורס, וסטודנט אחד יקבל ציון נכשל בבחינה. ביוני 2007 נודע, כי ועדת הערעורים של בית הספר אישרה את ההרשעות ואת העונשים שהוטלו.[8]

מחקר שנעשה על ידי דן אריאלי, פרופסור לכלכלה התנהגותית בקתדרה על-שם ג'יימס בי. דיוק (James B. Duke Professor of Behavioral Economics) בפיוקווא, וחוקר בכיר במכון קנאן לאתיקה (Kenan Institute for Ethics), מצביע על כך שפרקטיקות שנועדו לשלוט בסביבה ולהכתיב תרבות פנים-ארגונית - למשל, בסביבה אוניברסיטאית, חיוב הסטודנטים לחתום על קוד אתי, וידוא כי אירועי מרמה ייתקלו בזעקה ציבורית והדחה מן התרבות האוניברסיטאית, והרחקת הפיתויים באמצעות מדיניות של אפס סובלנות גם באשר לכל התחומים האפורים - יכולות לקדם התנהגות אתית.[9]

קבלה לבית הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הליך הקבלה לתוכנית היום ללימודי MBA הוא תחרותי ביותר. לכיתה של 2012 התקבלו 24% מכלל המועמדים.[10] תלמידי בית הספר באים מרקע מגוון ביותר (למשל, במחזור העתיד לסיים את הלימודים בשנת 2012, 39% היו תלמידים בינלאומיים (שאינם אמריקאיים), ו-30% מהכיתה היו נשים[11]). ציון ה-GMAT הממוצע לכיתה האחרונה עמד על 697,[12] ה-15 הגבוה ביותר מבין בתי הספר למנהל עסקים בארצות הברית.

מאפיינים אקדמיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

היכל ברידן (Breeden Hall), בית הספר לעסקים על שם פיוקווא

סגל בית הספר מאורגן בעשר דיסציפלינות, שכוללות: חשבונאות, קבלת החלטות, כלכלה, פיננסים, ניהול, ניהול מגזר הבריאות, תקשורת ניהולית, שיווק, ניהול התפעול, ואסטרטגיה. תוכנית היום ללימודי MBA מציעה התמחויות בקבלת החלטות, אנרגיה וסביבה, יזמות וחדשנות, פיננסים, ניתוח פיננסי, מנהיגות ואתיקה, ניהול, שיווק, ניהול התפעול, יזמות חברתית, ואסטרטגיה.

סגל בית הספר דורג במקום הראשון בארצות הברית על ידי הביזנסוויק (הון אינטלקטואלי) בשנת 2010.[13]

בתחילת שנות התשעים, בעת שעבד באוניברסיטת דיוק, פיתח פרופ' רוברט אי. ואלי (Robert E. Whaley) את מדד התנודתיות של בורסת האופציות של שיקגו (Chicago Board Options Exchange Volatility Index) (סימול: VIX), המכונה גם "מדד הפחד", במתכונתו הנוכחית (בפיתוח המדד היו מעורבים גם חוקרים ישראלים, דן גלאי ומנחם ברנר[14]). ה-VIX מצוטט מדי יום על ידי הרשתות CNBC,‏ MSNBC, וכלי תקשורת נוספים.

תואר הכבוד האקדמי העיקרי, המוענק לעשירון העליון של בוגרי ה-MBA, הוא "חוקר פיוקווא" (Fuqua Scholar).

מבנה הלימודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכנית היום ללימודי MBA משלבת ליבת-יסוד של קורסי חובה עם קורסי בחירה, המאפשרים לסטודנטים לתור אחר תחומי העניין שלהם ולהעמיק את מומחיותם.[15]

התוכנית בנויה סביב תקופות-לימוד בנות שישה שבועות, ולא רבעים או סמסטרים. כל קורס נפגש למשך שעתיים ורבע, פעמיים בשבוע. המבנה הייחודי של התוכנית סביב התקופות הקצובות מאפשר לתלמידים ליטול חלק בקורסים רבים יותר, וזמני שיעור ארוכים יותר נותנים לתלמיד זמן-כיתה השווה לזה שמספקים בתי ספר אחרים בתקופה של סמסטר. זמני השיעור הארוכים גם מאפשרים למרצים לכסות נושאים מורכבים במהלך פגישה אחת, ומותירים מספיק זמן עבור סימולציות, מצגות מקרה, שאלות ודיונים. בנוסף, מבנה זה של שיעור משאיר זמן לאינטראקציה משמעותית עם חברי-סגל אורחים מתוך הקהילה העסקית.[15]

מרכזי מחקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

גשר למרכז על שם ר. דייוויד תומאס

בית הספר הוא ביתם של מכוני מחקר שונים, לרבות:

  • מרכז פיוקווא / קואצ' קיי למנהיגות ואתיקה[1] (The Fuqua/Coach K Center of Leadership & Ethics (COLE)) - הוקם בשיתוף פעולה בין בית הספר, מרכז האתלטיקה של אוניברסיטת דיוק ומכון קנאן לאתיקה (Kenan Institute for Ethics), במטרה לקדם מנהיגות באמצעות מחקר והשכלה.
  • המרכז לקידום יזמות חברתית[2] (Center for the Advancement of Social Entrepreneurship (CASE)) - מוקדש לקידום גישות של יזמות וחדשנות, למען שיפור תנאים חברתיים באמצעות חינוך ומחקר.
  • היוזמה לשווקים בהתהוות (Emergent Consumer Markets Initiative (ECMI)), חלק ממרכז פיוקווא למוצרי צריכה - הוקמה מתוך שאיפה לנהל ולטפח את המחקר האקדמי בתחום השיווק של מוצרי הצריכה במשקים המאופיינים על ידי צמיחה מהירה בצריכה ובתיעוש.
  • מרכז דיוק / סינווייט לתובנות רוכשים (Duke / Synovate Center for Shopper Insights), הזרוע השנייה של מרכז פיוקווא למוצרי צריכה - מתמקד בקידום מחקרים בתחום קבלת החלטת על ידי קונים, באמצעות זיהוי הדרכים ליצירת ביקוש דרך חוויית הקנייה, והצגת נקודת מבט משולבת על השיווק לצרכן ולקונה.
  • מרכז לטכנולוגיה, בידור ומדיה (Center for Technology, Entertainment and Media (CTEM)) - נועד להקנות כלים להתמודדות עם הזדמנויות והאתגרים המתהווים שקשורים לטכנולוגיה, ומסייע לארגונים ביצירת יתרונות תחרותיים בענפים התנודתיים והתוססים של הטכנולוגיה, הבידור, התקשורת. המרכז נעזר במומחיותם של מקבלי-החלטות מן התעשייה ומובילי-מחשבה מן האקדמיה.
  • המרכז לחינוך עסקים בינלאומי ולמחקר[3] (The Center for International Business Education and Research (CIBER)) - משלב תכנים בינלאומיים לתוך הקורסים של פיוקווא, מארח סדנאות וכנסים ומקדם מחקר בינלאומי. זהו גם מרכז המחקר המוביל שמעורב ברשת מחקר האוף-שורינג (Offshoring Research Network) - רשת בינלאומית שחוקרת את האוף-שורינג של תהליכים עסקיים ושירותים.
  • המרכז ליזמות וחדשנות[4] (Center of Entrepreneurship and Innovation (CEI)) - בית הספר יצר את המרכז באוקטובר 2005 במטרה לקדם את חקר היזמות והחדשנות, על מנת ליצור סביבה פורייה עבור סטודנטים שמתעניינים ביזמות. המרכז מספק לסטודנטים הלומדים לתואר MBA את ההזדמנות לשלב לימודי-כיתה עם יישומם המעשי בתחום הייזמות.
  • המרכז לאנרגיה, פיתוח וסביבה עולמית[5] (Center for Energy, Development and the Global Environment (EDGE)) - מכוון לחינוך, מחקר והיפתחות כלפי חוץ, ומתמקד בשני תחומים אקטואליים עיקריים: אנרגיה גלובלית וקיימות תאגידית. תכליתו של המרכז היא לזהות, באמצעות חינוך, מחקר, וייזום של מעורבות, את המסלולים המבטיחים ביותר אל מערכת-אנרגיה וכלכלה בני-קיימא. המרכז עובד בשיתוף פעולה עם חברות מובילות מתוך מטרה להנהיג את החידושים על פני שרשראות-הערך שלהן, ומסייע לזרוע שותפויות שיכולות להאיץ את התמורות בתחומים אלה.
  • המרכז למצוינות פיננסית[6] (Center for Financial Excellence) - תומך במחקר ובחינוך פיננסי באוניברסיטת דיוק, ושם דגש מיוחד על חיזוק הקשרים בין הסגל, התלמידים, ואנשי המקצוע בתחום הפיננסים.

תארים משולבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכנית ה-MBA של בית הספר מציעה מספר תוכניות לימוד לתואר משולב, בשיתוף עם תוכניות אחרות באוניברסיטת דיוק, הן לקראת תארים מתקדמים והן במסגרת תוכניות מקצועיות. תוכניות אלה מאפשרות לסטודנטים לזכות בשני תארים בפחות זמן מאשר היה נדרש אילו למדו לשניהם בנפרד.

התארים המשולבים שמוצעים כוללים:

  • מוסמך במנהל עסקים / דוקטור לרפואה (MBA/MD) (יחד עם בית הספר לרפואה של אוניברסיטת דיוק).
  • מוסמך במנהל עסקים / תואר במשפטים (MBA/JD) (יחד עם בית הספר למשפטים של אוניברסיטת דיוק).
  • מסומך במנהל עסקים / מוסמך בניהול סביבתי (MBA/Master of Environmental Management) (יחד עם הספר ניקולס לאיכות הסביבה ומדעי כדור הארץ (Nicholas School of the Environment and Earth Sciences)).
  • מוסמך במנהל עסקים / מוסמך ביערנות (MBA/Master of Forestry) (יחד עם הספר ניקולס לאיכות הסביבה מדעי כדור הארץ (Nicholas School of the Environment and Earth Sciences))
  • מוסמך במנהל עסקים / מוסמך במדיניות ציבורית (יחד עם מכון טרי סנפורד למדיניות ציבורית (Terry Sanford Institute of Public Policy).
  • מוסמך במנהל עסקים / מוסמך במדעי הסיעוד (בשילוב עם בית הספר לסיעוד של אוניברסיטת דיוק).

נתוני קריירה של בוגרי בית הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוגרי פיוקווא מרוויחים באופן עקבי שכר גבוה בתום הלימודים.

  • בכיתה של 2010 השכר הבסיסי החציוני עמד על 102,056 דולר, ובונוס החתימה החציוני היה 22,410 דולר. 28% מהבוגרים נכנסו לתעשיית הייעוץ הארגוני, ו-23% בחרו בתחום השירותים הפיננסיים. ל-71% מן הבוגרים הוצעה הצעת עבודה עם סיום הלימודים, ול-82% מהם - בתום שלושה חודשים לאחר סיום הלימודים. 64% מן הבוגרים הסכימו לקבל הצעת עבודה עם סיום הלימודים, ו-77% מהם - שלושה חודשים לאחר סיום הלימודים.[16]
  • דירוג לשנת 2010 של ה-Financial Times הציב את בוגרי פיוקווא במקום ה-15 מבין בתי הספר למנהל עסקים בארצות הברית מבחינת משכורתם הממוצעת שלוש שנים לאחר סיום הלימודים.[17]
  • בשנת 2009 הציב פורבס את בוגרי פיוקווא במקום ה-19 בדירוג השכר הממוצע חמש שנים לאחר סיום הלימודים.[18]

דירוגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכנית היום לתואר מוסמך במנהל עסקים (MBA)[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכנית היום לתואר מוסמך במנהל עסקים (MBA) של בית הספר דורגה:

  • במקום ה-6 בארצות הברית על ידי "ביזנסוויק" בשנת 2010[13]
  • במקום ה-10 בארצות הברית ובמקום ה-20 בעולם על ידי "Financial Times" בשנת 2011[19]
  • במקום ה-10 בארצות הברית על ידי "Poets & Quants" בשנת 2010[20][21]
  • במקום ה-10 בצפון אמריקה על ידי "QS Global 200 Business Schools Report" לשנת 2010[22]
  • במקום ה-12 בארצות הברית על ידי "U.S. News & World Report" בשנת 2011[23]
  • במקום ה-17 בארצות הברית ובמקום ה-28 בעולם על ידי "האקונומיסט" בשנת 2010[24]

תוכנית היום לתואר מוסמך במנהל עסקים בבית הספר קיבלה גם את הדירוגים הבאים בהתבסס על כל קטגוריה, בהתאמה:

  • המקום ה-1 בקטגוריית ההון האינטלקטואלי של "ביזנסוויק" לשנת 2010[13]
  • המקום ה-2 בעולם ב-"דירוג אוניברסיטת טקסס בדאלאס של 100 האוניברסיטאות הטובות בעולם בהתבסס על מחקר" (University of Texas at Dallas Top 100 World Rankings of Business Schools Based on Research) בשנת 2010[25]
  • המקום ה-6 בדירוג "הקשים להתקבל אליהם" והמקום ה-10 בדירוג "חוויית הכיתה הטובה ביותר" בארצות הברית על ידי "The Princeton Review" (מהדורת 2010: 301 בתי הספר לעסקים הטובים ביותר)[26]
  • המקום ה-13 בארצות הברית על ידי "פורבס" בשנת 2009 מבוסס על ההחזר על ההשקעה[27]

הכשרה תאגידית (Corporate Education)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההכשרה התאגידית של דיוק, חלק מן התוכנית להכשרת מנהלים של בית הספר, דורגה:

  • במקום ה-1 בעולם על ידי "Financial Times" בשנת 2010, בזכות התוכניות המותאמת ללא-תואר להכשרת מנהלים בכירים[28]
  • במקום ה-1 בעולם על ידי "ביזנסוויק" בשנת 2010, בזכות התוכניות המותאמת להכשרת מנהלים בכירים[29]

תוכנית למנהלים בכירים (Executive MBA)[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכנית למנהלים בכירים בבית הספר דורגה:

  • במקום ה-4 בארצות הברית על ידי "U.S. News and World Report" בשנת 2010[30]
  • במקום ה-5 מתוך בתי הספר עם נוכחות בארצות הברית, ובמקום ה-9 בעולם על ידי "Financial Times" לשנת 2010[31]
  • במקום ה-10 בארצות הברית על ידי "ביזנסוויק" בשנת 2010[32]
  • במקום ה-10 בצפון אמריקה על ידי "QS Global 200 Business Schools Report" לשנת 2010[33]
  • במקום ה-10 בארצות הברית על ידי "Wall Street Journal" בשנת 2008[34]

הקמפוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקמפוס של בית הספר ממוקם בדירהם, צפון קרוליינה, בצמוד לבית הספר למשפטים של אוניברסיטת דיוק ולקמפוס הראשי של האוניברסיטה. הקמפוס מורכב כיום משישה בניינים מחוברים: קלר מזרח (Keller East) (1981), קלר מערב (Keller West) (1981), מרכז הוועידות הניהולי על שם ר' דייוויד תומאס (R. David Thomas Executive Conference Center) (1989), המרכז האקדמי מאגאט (Magat Academic Center) (1999), מרכז הסטודנטים פוקס (Fox Student Center) (2002), והיכל ברידן (Breeden Hall) (2008).

הבניין המרכזי תוכנן על ידי אדוארד לאראבי בארנס (Edward Larrabee Barnes), והוא משתרע על 45,570 מ"ר.

מרכז תומאס פ'. קלר (Thomas F. Keller Center) נקרא על שמו של הדקאן לשעבר תומאס פ' קלר. הוא כולל שני אגפים עם כיתות בסגנון אודיטוריום, חדרי סמינרים, עשרות חדרי צוות קטנים, ואולמות גדולים עבור מצגות שנועדו לכלל בית הספר ולמרצים אורחים. בבניין שוכנים גם משרדי תמך, אדמיניסטרציה, ניהול קריירה והשמה.

המרכז האקדמי על שם ווסלי אלכסנדר מאגאט (Wesley Alexander Magat Academic Center), משתרע על יותר מ-5,200 מ"ר. הוא נוסף לבית הספר בשנת 1999, ושוכנים בו רוב חדרי הסגל, וכן חדרי סמינרים ופגישות.

מרכז הסטודנטים על שם לאפה.פ. וריטה ד. פוקס (The Lafe P. and Rita D. Fox Student Center) נפתח ביוני 2002. המרכז, שנפרס על 6,500 מ"ר, שיפר מאוד את חיי הסטודנטים, ומתאים גם לצרכים המתרחבים בהציעו אזור מרווח של גינת חורף, טראסות חיצוניות, מלתחות עם לוקרים ומקלחות, מרכז תקשורת סטודנטים, שטחי משרדים נוספים, מתקני אוכל, וטרקלין סטודנטים. מרכז פוקס מחבר את האגפים הראשיים של בית הספר, ומתוקף מיקומו ותפקודו, מהווה מוקד החיים בפיוקווא.

התוספת האחרונה, היכל ברידן (Breeden Hall), נפתח באוגוסט 2008 והוא מתפרס על 8,490 מ"ר. הוא נקרא על שמו של דקאן לשעבר דאגלאס ברידן (Douglas Breeden) ואשתו ג'וזי (Josie). בבניין שוכנים כיתות ואולמות, חדרי צוות, חלל מפגשים, ספריה על שם פורד (Ford Library), המרכז למצוינות בחינוך לעסקים, משרדי הקבלה ל-MBA ומשרדי התפעול. הבניין כולל גם טראסת-גג.

מתחם פיוקווא כולל גם את מרכז הוועידות הניהולי על שם ר' דייוויד תומאס, אשר נפתח במאי 1989. הבניין, בשטח של 10,400 מ"ר נקרא על שמו של מייסד חברת Wendy’s International. המרכז כולל 111 חדרי אירוח, שתי סוויטות מנהלים, חלל מפגשים וקייטרינג, חדר אוכל ל-230 מקומות ובר מלא, לצד כיתות וחדר מועדון. המרכז הוא בניין נוח ומודרני, המשמש בעיקר את תוכניות הלימוד למנהלים בכירים ואת הסטודנטים לתואר MBA למנהלים בכירים. מרכז תומאס מחובר לבניין פיוקווא הראשי על ידי שביל מקורה.[35]

קשר לישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר פרופסורים המלמדים בבית הספר למדו ולימדו בישראל, ובכלל זה: דן אריאלי,[36] אלון ברב,[37] רון קניאל,[38] שרון בלנסון.[39]

לאחרונה החליט בית הספר, בצעד נדיר, לקבוע את תל אביב כאחד מערי העוגן שלו, ולצרפה בכך לרשימת הערים המרכזיות שבהן נערכים ראיונות למועמדים הסופיים להתקבל ללימודים בו.[40] ישראל היא היעד היחיד באגן הים התיכון שזכה למעמד כזה, והמשמעות היא שגם מועמדים ממדינות אירופה שיבקשו שלא להרחיק עד לארצות הברית כדי לעבור ראיון, יגיעו לישראל.[41]

בוגרים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוגרי בית הספר מכהנים במגוון תפקידים בכל רחבי בעולם. מבחר הבוגרים הבולטים כולל:

  • הרשא וו. אגאדי (Harsha V. Agadi) (בוגר MBA משנת 1987), נשיא ומנכ"ל לשעבר של Church's Chicken;
  • ג'ון א. אליסון ה-4 (John A. Allison IV), יושב ראש של BB&T;
  • קרי אנדרסון (Kerrii Anderson) (בוגרת תוכנית MBA סוף שבוע למנהלים בכירים משנת 1987), מנכ"לית ונשיא לשעבר של Wendy's International, Inc;
  • ג'ק או. בוונדר ג'וניור (.Jack O. Bovender Jr.) (מוסמך בניהול מערכות בריאות משנת 1969), יושב ראש ומנכ"ל לשעבר, Hospital Corporation of America;
  • ג'ונתן ברוונינג (Jonathan Browning) (בוגר תוכנית MBA בינלאומית למנהלים בכירים משנת 1977), מנכ"ל פולקסווגן ארצות הברית;
  • ג'סיקה פאייה קרטר (Jessica Faye Carter) (בוגרת תואר ראשון במשפטים משנת 2002 ובוגרת MBA מאותה שנה), מחברת, בעלת טור, יזמת בתחום המדיה החברתית.
  • טימותי ד. קוק (Timothy D. Cook) (בוגר MBA משנת 1988), מנכ"ל חברת אפל;
  • תומאס פינקה (Thomas Finke) (בוגר MBA משנת 1991), יושב ראש ומנכ"ל, Babson Capital Management;
  • מלינדה גייטס (Melinda Gates), (בוגרת תואר .A.B משנת 1986 ובוגרת MBA משנת 1987), מייסדת הקרן Bill and Melinda Gates Foundation, אשתו של ביל גייטס (אותו הכירה לאחר שגויסה לחברת מיקרוסופט בתום לימודי ה-MBA);
  • אריק אי. האאס (Eric E. Haas) (בעל תואר .M.S, בוגר MBA משנת 1993), מנכ"ל Altruist Financial Advisors LLC;
  • האנק האלטר (Hank Halter) (בוגר MBA משנת 1993), מנהל פיננסים ראשי של דלתא איירליינס;
  • וו. ברוס ג'ונסון (W. Bruce Johnson) (בעל תואר .B.A, תואר .J.D, ובוגר MBA משנת 1977), נשיא ומנכ"ל Sears Holdings Corporation;
  • טימוטי קאסבה (בוגר MBA משנת 2000), מנהל מידע ראשי, Sears Holdings Corporation;
  • ל. קווין קלי (L. Kevin Kelly) (בוגר MBA משנת 1999), מנכ"ל Heidrick and Struggles;
  • ג'פרי קיפ (Jeffrey Kip) (בוגר MBA משנת 1999), מנהל פיננסים ראשי של Panera Bread;
  • מיכאל וו. לאמאק (Michael W. Lamach) (בעל תואר MS ובוגר תוכנית MBA בינלאומית למנהלים בכירים משנת 2001), נשיא, יושב ראש ומנכ"ל Ingersoll Rand;
  • ג' ריצ'רד לימאן ה-3 (J. Richard Leaman III) (בעל תואר .B.A משנת 1984, ובוגר MBA משנת 1986), יושב ראש ומנהל גלובאלי של בנקאות השקעות לשעבר, UBS;
  • רון ניקול (Ron Nicol) (בוגר MBA משנת 1986), שותף בכיר ודירקטור מנהל, Boston Consulting Group;
  • ג'ון סי. פופ (John C. Pope) (בוגר MBA משנת 1999), מנהל תפעול ראשי, O'Neill Wetsuit;
  • פרנק רידיק ה-3 (Frank Riddick III) (בוגר MBA משנת 1980), מנכ"ל לשעבר, Formica Corporation;
  • מארק רוזנבאום (Mark Rosenbaum) (בוגר MBA משנת 1987), מנהל פיננסים ראשי, מייספייס;
  • ד"ר פיליפ שוברט (Dr. Philip Schubert) (בוגר תוכנית MBA חוצת-יבשות משנת 2006), נשיא, האוניברסיטה הנוצרית בעיר אבילן, טקסס (Abilene Christian University);
  • אחמד שאראף (Ahmad Sharaf) (בוגר תוכנית MBA בינלאומית למנהלים בכירים משנת 2001), יושב ראש, בורסת הסחורות של דובאי (Dubai Mercantile Exchange (DME;
  • מאלווינדר מוהאן סינגך (Malvinder Mohan Singh) (בוגר MBA משנת 1998), יושב ראש, Religare Enterprises Limited, כעת חולק את המקום ה-15 ברשימת עשירי הודו[42];
  • שיווינדר מוהאן סינגך (Shivinder Mohan Singh) (בוגר MBA משנת 2000), דירקטור מנהל, Fortis Healthcare Limited, כעת חולק את המקום ה-15 ברשימת עשירי הודו[42];
  • סאם א. סולומן (Sam A. Solomon) (בוגר MBA משנת 1992), נשיא ומנכ"ל של חברת Coleman;
  • טרי תומפסון (Terry Thompson) (בוגר MBA משנת 1999), מנהל תפעול ראשי של תאגיד הייעוץ Mercer;
  • ג'ון סי. וולטרס (John C. Walters) (בוגר תוכנית MBA סוף שבוע למנהלים בכירים משנת 1994), נשיא ומנהל תפעול ראשי, Hartford Life;
  • פאמלה ג'יי. וויט (Pamela J. White) (בוגרת MBA משנת 1988), מנהלת פיננסית ראשית, חברת Victoria's Secret;
  • לאוניד טופרין (Leonid Z. Tufrin) (בוגר MBA משנת 1995), מנהל בחברת התקשורת "טלקום צפון-מערב".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 http://www.businessweek.com/bschools/rankings/full_time_mba_profiles/fuqua.html
  2. ^ 1 2 http://www.fuqua.duke.edu/about/leadership/jb_fuqua/
  3. ^ http://www.dukenews.duke.edu/2010/01/kunshan.html
  4. ^ http://softwaresecure.typepad.com/multiple_choice/files/mba_cheaters_article.pdf
  5. ^ http://www.businessweek.com/bschools/content/apr2007/bs20070430_110466_page_2.htm
  6. ^ http://blog.clearadmit.com/2010/11/trivia-tuesday-honor-codes-at-tuck-yale-som-and-dukefuqua-4/
  7. ^ http://www.businessweek.com/bschools/content/apr2007/bs20070430_110466.htm
  8. ^ http://dukechronicle.com/article/convicted-fuqua-case-cry-out
  9. ^ http://kenan.ethics.duke.edu/irrational-morality/
  10. ^ http://dukechronicle.com/article/fuqua-applications-buck-national-trend
  11. ^ http://www.fuqua.duke.edu/programs/duke_mba/daytime/
  12. ^ http://www.businessweek.com/bschools/rankings/full_time_mba_profiles/fuqua.html
  13. ^ 1 2 3 http://www.businessweek.com/interactive_reports/bs_2010_US_FTMBA_TAB_1111.html
  14. ^ http://www.stock-options-made-easy.com/volatility-index.html
  15. ^ 1 2 http://www.fuqua.duke.edu/student_resources/academics/courses
  16. ^ https://www.fuquaworld.duke.edu/cmcfiles/DukeMBAFinalEmploymentStats09-10.pdf
  17. ^ http://www.rankings.ft.com/businessschoolrankings/global-mba-rankings
  18. ^ "Best Business Schools". Forbes. 5 באוגוסט 2009. {{cite news}}: (עזרה)
  19. ^ http://rankings.ft.com/businessschoolrankings/global-mba-rankings-2011
  20. ^ "Top 25 MBA programs in the U.S". CNN. 15 בדצמבר 2010. {{cite news}}: (עזרה)
  21. ^ http://poetsandquants.com/2010/12/14/poetsquants-top-100-mba-programs-in-the-u-s/3/
  22. ^ http://www.topmba.com/mba-rankings/top-business-schools-report-2010/regions/top-business-schools-in-north-america
  23. ^ http://grad-schools.usnews.rankingsandreviews.com/best-graduate-schools/top-business-schools/mba-rankings
  24. ^ "2010_Full_Time_Mba_Ranking". The Economist.
  25. ^ http://som.utdallas.edu/top100Ranking/searchRanking.php?t=w
  26. ^ http://www.princetonreview.com/DukeUniversityFuquaSchoolofBusiness.aspx
  27. ^ "Best Business Schools". Forbes. 5 באוגוסט 2009. {{cite news}}: (עזרה)
  28. ^ http://rankings.ft.com/businessschoolrankings/executive-education---customised
  29. ^ http://www.businessweek.com/bschools/rankings
  30. ^ http://grad-schools.usnews.rankingsandreviews.com/best-graduate-schools/top-business-schools/executive
  31. ^ http://rankings.ft.com/businessschoolrankings/emba-rankings-2010
  32. ^ http://www.businessweek.com/bschools/rankings/executive_mba_profiles/fuqua.html
  33. ^ "QS Global 200 Business Schools Report 2010, North America".
  34. ^ "Duke University". The Wall Street Journal. 1 באוקטובר 2008. {{cite news}}: (עזרה)
  35. ^ http://www.fuqua.duke.edu/student_resources/facilities/buildings/
  36. ^ http://www.fuqua.duke.edu/faculty_research/faculty_directory/ariely/
  37. ^ http://www.fuqua.duke.edu/faculty_research/faculty_directory/brav/
  38. ^ http://www.fuqua.duke.edu/faculty_research/faculty_directory/kaniel/
  39. ^ http://www.fuqua.duke.edu/faculty_research/faculty_directory/belenzon
  40. ^ http://www.fuqua.duke.edu/programs/duke_mba/daytime/apply_daytime/interviews_campus_visits/
  41. ^ http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000574936
  42. ^ 1 2 ראו כאן