ארני ג'ונסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארני ג'ונסון
Ernie Johnson
ג'ונסון 2019
ג'ונסון 2019
לידה 7 באוגוסט 1956 (בן 67)
מילווקי, בוויסקונסין שבארצות הברית
כינוי .E.J
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה
תקופת הפעילות מ-1977 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק שדרן ספורט
מספר צאצאים 6 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
טוויטר turnersportsej, TurnerSportsEJ
www.erniejohnsonjr.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארנסט ת'ורוולד "ארני" ג'ונסון הבןאנגלית: Ernest Thorwald "Ernie" Johnson Jr.‎; נולד ב-7 באוגוסט 1956) הוא שדרן ספורט עבור Turner Sports ועבור CBS Sports. ג'ונסון הוא הקול המוביל בתוכנית "מייג'ור ליג בייסבול ב-TBS", מנחה תוכנית הטלוויזיה Inside the NBA ב-TNT, ותורם לכיסוי טורניר אליפות המכללות בכדורסל עבור טרנר ועבור CBS. הוא בנו של ארני ג'ונסון האב, לשעבר מגיש במייג'ור ליג בייסבול וקריין מהלך-אחר-מהלך של קבוצת אטלנטה ברייבס.

ראשית הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונסון החל את הקריירה ב-1977, כשעוד היה סטודנט באוניברסיטת ג'ורג'יה, כאשר הוא החל לשמש כמנהל חדשות וספורט עבור תחנת הרדיו WAGQ-FM באת'נס שבג'ורג'יה. הוא החזיק במשרה זו עד 1978, אז סיים BA בעיתונאות בהצטיינות יתרה באוניברסיטת ג'ורג'יה. ב-1979 החל ג'ונסון את קריירת ההגשה שלו ברשת הטלוויזיה WMAZ-TV במייקון שבג'ורג'יה. הוא עבד שם בתור מגיש חדשות עד 1981, אז עבר לספרטנבורג שבדרום קרוליינה ועבד בתור עיתונאי ברשת WSPA-TV. ג'ונסון חזר לג'ורג'יה ב-1982, ועבד באטלנטה בערוץ WSB-TV בתור כתב חדשות כללי. הוא היה לכתב הספורט הראשי בתחנה בסופי שבוע ב-1983. הוא החזיק בתפקידו זה עד שנת 1989. באותה שנה עזב כדי להצטרף לטרנר ספורט.

מ-1993 עד 1996 הגיש ג'ונסון את משחקי הבייסבול של אטלנטה ברייבס עבור SportSouth (כיום FSN South) לצד אביו, ארני ג'ונסון האב.

טרנר ספורט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה-NBA ב-TNT[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונסון, הידוע כ"אי ג'יי", עובד בתור מנחה בסיקור ה-NBA בערוץ TNT, כולל תוכניות קדם-המשחק והמחצית, והתוכנית המפורסמת של הרשת לאחר משחקים, Inside the NBA. הוא מנחה את התוכנית מאז 1990.[1]

בסוף כל שידור, ג'ונסון מציג "סטטיסטיקת אי ג'יי המגניבה של הלילה" (E.J.'s Neat-O Stat of the Night), אשר הפכה לחלק פופולרי מהתוכנית.

בכל התוכניות הקשורות ל-NBA ג'ונסון מופיע לצד כוכבי ה-NBA לשעבר קני סמית', צ'ארלס בארקלי ושאקיל אוניל, ולעיתים גם כריס ובר, גרנט היל או רג'י מילר. בעונה הסדירה 2012–2013 הוא כיסה את ה-NBA לצד פני הארדוויי ודניס סקוט בזמן שסמית' ובארקלי כיסו את אליפות המכללות ב-CBS.

ג'ונסון הוא גם המנחה של Tuesday Fan Night בתחנת האחות, NBA TV, לצד ובר ולצד גרג אנתוני. הוא גם המנחה של תוכנית הערוץ Open Court, תוכנית ובה פאנל בנושאי כדורסל בכיכובם של ג'ונסון ורוטציה של שישה חברי הפאנל (כולם אנליסטים העוסקים ב-NBA ברשת TNT), שדנים במגוון נושאים, החל מההיסטוריה של ה-NBA למתרחש בימים אלו ב-NBA.

משרות שאינן קשורות ב-NBA[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג 'ונסון (מימין) בתא השידור עם קל ריפקין במהלך אליפות האמריקן ליג ב-2012.

בנוסף לעבודה בכדורסל, ג'ונסון הוא גם קריין מהלך-אחר-מהלך ב-TNT המסקר את סבב ה-PGA בגולף. ב-TBS, ג'ונסון עבד בתור מנחה בתוכניות פוטבול המכללות של הערוץ. בשנת 2002 זכה ג'ונסון בשותפות בפרס אמי לספורט עבור אישיות ספורט – מנחה, לצד בוב קוסטס, מנחה ב-NBC וב-HBO. זו הייתה הפעם הראשונה שג'ונסון היה מועמד לפרס אמי לספורט. ב-2006 זכה ג'ונסון פעם נוספת בפרס, הפעם לבד, ועצר את רצף שש השנים שבו זכה קוסטס בפרס, כולל השנה בה חלקו את הפרס. מ-2007 ועד 2009 עבד ג'ונסון בתור מנחה לצד קל ריפקין ג'וניור בסיקור ה-MLB ב-TBS. בשנת 2010 הוא עבר לתפקיד קריין מהלך-אחר-מהלך עבור הרשת, והיה השדרן הראשי עבור בכיסוי הפלייאוף ב-TBS, כולל אליפות האמריקן ליג ב-2010. הוא שידר גם 40 משחקים של אטלנטה ברייבס בערוץ-האחות WPCH-TV.

עבודתו של ג'ונסון ב-TNT כללה תפקידים כמו מנחה אולפן באליפות וימבלדון משנת 2000 עד 2002, מנחה תוכניות NFL בשנים 1990–1997, משימות שונות במשחקי הרצון הטוב ב-1994, ב-1998, וב-2001, כמו גם באולימפיאדת החורף 1992 באלברוויל שבצרפת ובאולימפיאדת החורף 1994 בלילהאמר. הוא היה מנחה אולפן עבור סיקור מונדיאל 1990 ב-TNT. הוא גם הנחה בשותפות עם ברקלי את התוכנית, Listen Up!. מעבודות העבר שלו ב-TBS עבודה בתור מנחה כיסוי ה-NBA בערוץ. ג'ונסון גם הנחה את תחרויות הרמת משקולות ב-NBC באולימפיאדת הקיץ 2000 בסידני. הוא משמש גם כמנחה טורניר ה-NCAA עבור CBS ועבור טרנר לסירוגין עם גרג גמבל. ב-2015 זכה ג'ונסון בפרס אמי השלישי שלו בקטגוריית מנחה האולפן הטוב ביותר, ונתן את הפרס לבנותיו של סטיוארט סקוט המנוח, שמת בינואר 2015.[2]

הוא גם שדרן ספורט במשחקי NBA 2K בשנים 2015, 2016 ו-2017.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונסון ואשתו שריל, יועצת מקצועית מורשה, מתגוררים בבראסלטון שבג'ורג'יה ולהם שני ילדים ביולוגיים וארבעה ילדים מאומצים. ג'ונסון, נוצרי מאז 1997, עובד על בסיס קבוע עם אגודת ספורטאים נוצרים (FCA), ספורטאים בפעולה (AIA) ורגל השומרוני. ג'ונסון הוא אוהד אטלנטה ברייבס.

במהדורת 10 בנובמבר 2016 של Inside The NBA, ג'ונסון והמנחים לצדו דנו בבחירות לנשיאות ארצות הברית 2016 ועל המהפך של דונלד טראמפ שהוביל לניצחון על הילרי קלינטון. תוך כדי דבריו, ג'ונסון דיבר על אמונתו, ועל רצונו שבעתיד נוכל לומר שנשיאותו של טראמפ הייתה בסדר. כמו כן גילה כי הוא העניק את הקול שלו למושל אוהיו ג'ון קייסיק, שהיה מ-16 המועמדים הרפובליקנים, והאחרון לבטל את הקמפיין שלו. וידאו של הקטע היה לוויראלי במדיה החברתית ונצפה מיליוני פעמים.[3]

באביב 2017 הוא פרסם ממואר ,Unscripted.

ב-31 באוקטובר נפטר בנו המאומץ של ארני, מייקל ג'ונסון ממחלת הניוון שרירים ממנה סבל.

סרטן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2003 אובחן ג'ונסון כבעל לימפומה שאינה הודג'קין, אבל המשיך בעבודתו עד יוני 2006, אז החל בטיפול למיגורה. בשל הסרטן שלו, ג'ונסון פספס את כיסוי אליפות בריטניה הפתוחה בגולף ב-TNT ואת אליפות PGA, שתי אליפויות הגולף המרכזיות האחרונות ב-2006. ג'ונסון חזר ל-Inside the NBA ב-31 באוקטובר 2006, בעודו ממשיך בטיפולי כימותרפיה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ארני ג'ונסון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Ernie Johnson Jr". erniejohnsonjr.com.
  2. ^ "Ernie Johnson of TNT gives Sports Emmy Award to Stuart Scott's daughters". ESPN.com.
  3. ^ RICHARD DEITSCH, Ernie Johnson discusses his comments on Trump, election and religion, Sports Illustrated, November 13th, 2016