אסטרחן (מחוז)

אסטרחן (אובלסט)
Астраханская область
סמל אסטרחן
סמל אסטרחן
סמל אסטרחן
דגל אסטרחן
דגל אסטרחן
דגל אסטרחן
מדינה רוסיהרוסיה רוסיה
מחוז פדרלי המחוז הפדרלי הדרומי
מחוז כלכלי המחוז הכלכלי של הוולגה
מושל איגטר בבושקין
רשות מחוקקת Duma of the Astrakhan Region עריכת הנתון בוויקינתונים
בירת האובלסט אסטרחן
שפה רשמית רוסית
תאריך ייסוד 27 בדצמבר 1943
שטח 49,000 קמ"ר (דירוג: 58)
אוכלוסייה
 ‑ באובלסט 997,778 (דירוג: 52, 1 בינואר 2021)
 ‑ צפיפות 20.3 נפש לקמ"ר (2021)
קואורדינטות 47°14′00″N 47°14′00″E / 47.233333333333°N 47.233333333333°E / 47.233333333333; 47.233333333333 
אזור זמן UTC +4
www.astrobl.ru

לחצו כדי להקטין חזרה

איראןטורקמניסטןהרפובליקה העממית של סיןקזחסטןאוזבקיסטןמונגוליהיפןקוריאה הצפוניתהרפובליקה העממית של סיןנורווגיהדנמרקגרמניהשוודיהארצות הבריתפינלנדקירגיזסטןגאורגיהטורקיהארמניהאזרבייג'ןאוקראינהפוליןליטאלטביהאסטוניהבלארוסנורווגיהמחוז סחליןמחוז קמצ'טקההמחוז היהודי האוטונומימחוז פרימוריהמחוז חברובסקטובה (רפובליקה)חקסיהמחוז קמרובואלטאי (רפובליקה)מחוז אלטאימחוז נובוסיבירסקמחוז אומסקמחוז טיומןמחוז טומסקבוריאטיהמחוז עבר הבאיקלמחוז אמורמחוז מגדןהמחוז האוטונומי צ'וקוטקהמחוז אירקוטסקרפובליקת סאחה-יקוטיהמחוז קרסנויארסקהמחוז האוטונומי של ימלו-ננץהמחוז האוטונומי חנטי ומנסי (יוגרה)מחוז סברדלובסקמחוז צ'ליאבינסקמחוז קורגןמחוז אורנבורגהמחוז האוטונומי של הניינץרפובליקת קומיבשקורטוסטןמחוז פרםמחוז וולוגדהקרליה (רפובליקה)מחוז מורמנסקמחוז ארכנגלסקמחוז קלינינגרדסנקט פטרבורגמחוז לנינגרדטטרסטןאודמורטיהמחוז קירובמחוז קוסטרומהמחוז סמרהמחוז פסקובמחוז טברמחוז נובגורודמחוז ירוסלבלמחוז סמולנסקמוסקבהמחוז מוסקבהמחוז ולדימירמחוז איוואנובומארי אלצ'ובשיהמורדוביהמחוז פנזהמחוז ניז'ני נובגורודאוליאנובסקמחוז סראטובמחוז בריאנסקמחוז קלוגהמחוז טולהמחוז ריאזאןמחוז אוריולמחוז ליפצקמחוז וורונז'מחוז בלגורודמחוז קורסקמחוז טמבובמחוז וולגוגרדמחוז רוסטובמחוז אסטרחןקלמיקיהדאגסטןאדיגיהמחוז קרסנודארקאראצ'אי-צ'רקסיהקברדינו-בלקריהמחוז סטברופולאינגושטיהצפון אוסטיה - אלניהצ'צ'ניה
(למפת מחוז אסטרחן רגילה)
 
אחטובינסק
אחטובינסק
זנאמנסק
זנאמנסק
קאמיזיאק
קאמיזיאק
קרסני יאר
קרסני יאר
נארימאנוב
נארימאנוב
מחוז אסטרחן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מחוז אסטרחןרוסית: Астраханская область; תעתיק: אסטרחנסקאיה אובלסט) הוא סובייקט בפדרציה הרוסית. המחוז נמצא בשטח של המחוז הפדרלי הדרומי. המחוז הוקם ב-27 בדצמבר 1943. הוא נמצא במישור הכספי סביב הדלתה של נהר הוולגה.

מבחינה אדמיניסטרטיבית המחוז מחולק ל-2 ערים בעלות חשיבות מחוזית, 11 אזורים מוניציפליים ואזור מוניציפלי סגור (באזור זה ממוקם שטח ניסויים צבאיים ונמל חלל קפוסטין יאר שפותח כאתר לניסוי טילים בשנת 1946).

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שטח המחוז היה חלק מממלכת הכוזרים. לאחר מכך, האזור היה החלק המרכזי מחאנות אסטרחן הטטרית. השטח נכבש על ידי רוסיה בשנת 1556 על ידי איוואן הרביעי. בשנת 1717 הוקמה גוברניית אסטרחן, והיא הייתה הגבול הדרום-מערבי של האימפריה הרוסית עד להתרחבותה לכיוון הרי הקווקז במהלך המאה ה-19.

כלכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשטח המחוז נמצא שדה גז מהגדולים ברוסיה. כמו כן, קיימים שדות נפט ומרבצים גדולים של גופרית.

בעיר אסטרחן נמצאות מספנות גדולות. בעבר, המחוז התאפיין בתעשיית עיבוד דגים מפותחת ביותר. לאחרונה, לאור הבעיות האקולוגיות פחתה מאוד הדגה בדלתה של נהר הוולגה ובים הכספי.

דמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב האוכלוסייה היא רוסים (כ-68%). קיימת גם קהילות גדולות של קזחים (כ-16.3%) וטטרים (9%). קהילת הקזחים במחוז היא הגדולה בין כל המחוזות ברוסיה. העיר הגדולה - אסטרחן ובה כ-500 אלף תושבים.

ב-67% מאוכלוסיית המחוז מתגוררת בערים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אסטרחן בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא גאוגרפיה של רוסיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.