אלכסנדר ויצ'רצ'ק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלכסנדר ויצ'רצ'ק
Alexander Wieczerzak
לידה 22 במרץ 1991 (בן 33)
פרנקפורט, גרמניה
מידע כללי
מדינה גרמניהגרמניה גרמניה
www.wieczerzak.de
ספורט
ענף ספורט ג'ודו
משקל עד 81 ק"ג
מאזן מדליות
אליפות העולם
זהבבודפשט 2017עד 81 ק"ג
ארדבאקו 2018עד 81 ק"ג
אליפות אירופה
ארדבאקו 2015עד 81 ק"ג

אלכסנדר ויצ'רצ'קגרמנית: Alexander Wieczerzak; נולד ב-22 במרץ 1991 בפרנקפורט, גרמניה) הוא ג'ודוקא גרמני, אלוף העולם משנת 2017, וזוכה מדליית הארד מאליפות העולם בשנת 2018.[1]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2014 זכה במדליה המשמעותית הראשונה שלו בקריירה הבוגרת, במדליית ארד בגראנד פרי דיסלדורף, לאחר שניצח את סיראזהודין מאגומדוב הרוסי בקרב על המדליה. ב-6 בדצמבר הוא זכה במדליית ארד בגראנד סלאם טוקיו היוקרתי, כשניצח את גוקי מארויאמה היפני.

ב-26 ביוני 2015, השתתף במשחקים האירופיים הראשונים שנערכו בבאקו, וזכה במדליית הארד בקטגוריית המשקל עד 81 ק"ג. בקרב הראשון הוא ניצח את סויינביורטה איורה האיסלנדי, בקרב השני את טומיסלב מריאנוביץ' הקרואטי, בשמינית הגמר ניצח באיפון את אושנגי מרגיאני הגאורגי וברבע הגמר גבר על לואיק פיטרי הצרפתי בניקוד ווזארי. בחצי הגמר הפסיד לאיוואן ניפונטוב הרוסי ונשר לקרב על מדליית הארד שם גבר על אלכסנדר סטסיאשנקה הבלארוסי.

באליפות העולם 2017 שנערכה בבודפשט, התחרה בקטגוריית המשקל עד 81 ק"ג וזכה במדליית הזהב. בקרב הראשון הוא ניצח את אנטואן ולואה-פורטי הקנדי, בקרב השני את אלן חובטסוב הרוסי, בשמינית הגמר ניצח את המובאטו ארי הסיני בניקוד ווזארי וברבע הגמר ניצח את לאסלו צ'וקנאי ההונגרי כאשר קיבל ניקוד ווזארי בשנייה האחרונה לקרב. בחצי הגמר ויצ'רצ'ק פגש את חסן חלמורזייב הרוסי, האלוף האולימפי המכהן, וכ-40 שניות לסיום ויצ'רצ'ק ביצע תרגיל סיאו נגי והשיג ניקוד ווזארי שהספיק לניצחון. בגמר הוא פגש את מתאו מרקונצ'יני האיטלקי וניצח באיפון 2 דקות מפתיחת הקרב.

באליפות העולם 2018 שנערכה בבאקו, זכה במדליית הארד. בקרב הראשון הוא ניצח את באיפון את סטיוארט מקוואט הבריטי, בקרב השני הוא ניצח בווזארי את אנטוניו אספוזיטו האיטלקי ובשמינית הגמר הוא גבר שוב באיפון על אדוארדו סנטוס הברזילאי. בשלב רבע הגמר ויצ'רצ'ק הפסיד באיפון לודאט אלבייראק הטורקי ונשר לקרבות בית הניחומים. לאחר ניצחון בווזארי על מתיאס קאס הבלגי, ויצ'רצ'ק עלה לקרב על מדליית הארד בו ניצח בווזארי את בן ארצו דומיניק רסל הגרמני כאשר ביצע תרגיל סיאו-נגי 5 שניות לסיום.[2]

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקור:[1]

בודפשט 2017: מדליית זהב בקטגוריית המשקל עד 81 ק"ג
באקו 2018: מדליית ארד בקטגוריית המשקל עד 81 ק"ג
באקו 2015: מדליית ארד בקטגוריית המשקל עד 81 ק"ג
גראנד פרי דיסלדורף 2014: מדליית ארד
גראנד פרי סמסון 2014: מדליית כסף
גראנד סלאם טוקיו 2014: מדליית ארד
גראנד סלאם טיומן 2015: מדליית ארד

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלכסנדר ויצ'רצ'ק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]