אליסה סלוטקין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אליסה סלוטקין
Elissa Blair Slotkin
לידה 10 ביולי 1976 (בת 47)
הולי, מישיגן, ארצות הברית
שם לידה Elissa Blair Slotkin עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה
  • Cranbrook Schools (1994)
  • אוניברסיטת קורנל (1998)
  • בית הספר ליחסים בינלאומיים של אוניברסיטת קולומביה (2003) עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
elissaforcongress.com
חברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם המחוז ה-8 של מדינת מישיגן
3 בינואר 2019 – מכהנת
(5 שנים ו־16 שבועות)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אליסה בלייר סלוטקיןאנגלית: Elissa Blair Slotkin; נולדה ב-10 ביולי 1976) היא פוליטיקאית יהודייה-אמריקאית חברת המפלגה הדמוקרטית המכהנת כנציגת המחוז ה-8 של מישיגן בבית הנבחרים של ארצות הברית. מחוז הבחירה שלה מצוי בדרום ודרום מזרח מישיגן, ובסיסו בלאנסינג הבירה, וכולל כמעט את כולה, וממשיך לפרברים הצפוניים והמערביים החיצוניים של דטרויט.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סלוטקין נולדה וגדלה בחווה בהולי שבמחוז אוקלנד במישיגן. היא בת למשפחה יהודית, העוסקת בחקלאות, עיבוד בשר ובייצור נקניקיות.

ב-1998 סיימה תואר ראשון בפקולטה לחקלאות של אוניברסיטת קורנל. ב-2001 למדה ערבית באוניברסיטה האמריקאית בקהיר. בשנת 2003 סיימה תואר שני ביחסים בינלאומיים מאוניברסיטת קולומביה. ב-2003 החלה לעבוד ב-CIA, במהלך שירותה נשלחה שלוש פעמים לעיראק כמומחית צבאית המתלווה לכוחות האמריקאים בשטח. בשנים 2005–2006 עבדה במשרדו של ראש המודיעין הלאומי ולאחר מכן חזרה לשירות ב-CIA. היא עבדה במטה המועצה לביטחון לאומי, בשנים 2009–2011 שימשה יועצת בכירה לענייני עיראק במחלקת המדינה ולאחר מכן מילאה מגוון תפקידים במחלקת ההגנה, עד 2017.

בנובמבר 2018 נבחרה לנציגת המחוז ה-8 של מישיגן בבית הנבחרים של ארצות הברית לאחר שגברה על חבר הקונגרס המכהן מהמפלגה הרפובליקנית, והושבעה לתפקידה בינואר 2019. היא מכהנת בוועדת ביטחון הפנים ובוועדת הכוחות המזוינים.

ב-27 בפברואר 2023 הכריזה סלוטקין על התמודדותה לסנאט של ארצות הברית בבחירות 2024 במישיגן, זאת לאחר שהסנאטורית הדמוקרטית המכהנת דבי סטייבנו הודיעה על פרישתה מהחיים הפוליטיים[1].

יחסה לישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

סלוטקין נחשבת לדמוקרטית שמאלית-מתונה, אוהדת ישראל, והתבטאה בנושא מספר פעמים. תמכה פומבית[2] והצביעה בעד הסיוע הביטחוני לישראל בשנת 2021.

גינתה את דו"ח אמנסטי אינטרנשיונל, ואמרה כי "ביקורת על היחס של ממשלת ישראל לפלסטינים היא לגיטימית. אבל לכתוב דו"ח שמשתמש בחופשיות במונחים "אפרטהייד", "פשעי מלחמה" ו"טיהור אתני" מבלי להכיר מדוע מדינת ישראל נוסדה כמדינה יהודית, איך החוויה של השואה היהודית עיצבה את המדיניות, או במיוחד את האלימות חסרת ההבחנה שבה השתמשו חמאס וקבוצות טרור אחרות...קשה לקרוא את זה כדו"ח אובייקטיבי. אם מחברי הדו"ח הזה רוצים להתקדם לפתרון הסכסוך הזה, הם צריכים לפחות להכיר בכמה מהיסודות שמעצבים אותו."[3]

התנגדה לסיפוח כמהלך חד צדדי ושיבחה את ישראל על שהסכימה להימנע מכך במסגרת הסכמי אברהם לנורמליזציה עם מדינות ערב[4].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סלוטקין נשואה לדייב מור ששירת כטייס מסוקי אפאצ'י וכקולונל בצבא ארצות הברית והיא אם מאמצת לשתי בנותיו, האחת קצינה בצבא והשנייה רופאה. הם נפגשו בבגדד במהלך מלחמת עיראק ומתגוררים בהולי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אליסה סלוטקין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דייוויד רייט, Rep. Elissa Slotkin entering race to succeed retiring Michigan Democratic Sen. Debbie Stabenow, באתר CNN‏, 27 בפברואר 2023 (באנגלית)
  2. ^ ציוץ של Rep. Elissa Slotkin ברשת החברתית אקס (טוויטר), 21 בספטמבר 2021
  3. ^ ציוץ של Rep. Elissa Slotkin ברשת החברתית אקס (טוויטר), 3 בפברואר 2022
  4. ^ ציוץ של Rep. Elissa Slotkin ברשת החברתית אקס (טוויטר), 14 באוגוסט 2020