אי המגפות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אי המגפות
Plum Island
עטיפת הספר בעברית
עטיפת הספר בעברית
עטיפת הספר בעברית
מידע כללי
מאת נלסון דה מיל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רומן עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
תאריך הוצאה 1 באפריל 1997 עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה
סדרת ספרים ג'ון קורי
הספר הבא משחק האריה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אי המגפות הוא רומן משנת 1997 מאת הסופר האמריקאי נלסון דה מיל. זהו הרומן הראשון שמציג דמות חוזרת, הבלש ג'ון קורי. לספר יצא רומן המשך בשנת 2000, משחק האריה.

יצא לאור בעברית על ידי הוצאת נירם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1997, בלש משטרת ניו יורק ג'ון קורי נמצא במרפסת האחורית של בית החוף של דודו בצפון לונג איילנד, כשהוא מתאושש משלושה פצעי ירי בעת שעבד בעירו במנהטן, ניו יורק. הוא נהנה מהעובדה שעונת התיירות כמעט נגמרה כך שזה רק הוא והמקומיים. הוא מאזין למוזיקה תוך כדי ישיבה בכיסא ומשתמש במשקפת כדי לרגל אחרי אנשים שנהנים בסירה רחוקה. מפקד המשטרה המקומית, סילבסטר מקסוול, מגיע למרפסת האחורית ומבקש מקורי לפעול כיועץ בחקירת רצח, שכן קורי מכיר באופן אישי את שני הקורבנות, טום וג'ודי גורדון, שניהם עובדים במרכז מחלות בעלי החיים באי השזיף, מתקן החשוד בביצוע מחקר לוחמה ביולוגית. הם הולכים לבית שהיה ברשות הקורבנות, נכס על קו המים שנראה שנשדד או נערך בו חיפוש ושם נורו שני הקורבנות בראשם על המזח שלהם. קורי מסיק שהקורבנות היו ליד הרוצח שלהם מכיוון שקשה לפגוע באדם בראשו עם ירייה אחת מטווח כזה. הם לא יכולים למצוא את תרמילי הכדורים, אך מכיוון הפצעים מגיעים למסקנה שהקליעים נמצאים במפרץ. מקס לא מרוצה משום שאף על פי שהוא לא בלש רצח, הציפיות שלו מממצאיו של קורי היו גבוהות. בת' פנרוז, שוטרת מחוז סאפוק, מגיעה. קורי מגלה מיד שהיא אחראית בתיק מבלי שהיא תצהיר זאת. היא צועקת עליו מעט על היותו בזירת הפשע כיוון שהוא נראה אזרח. הוא מתעלם ממנה ומחפש בספינת המהירות שבני גורדון שכרו. כשהוא יוצא מהסירה היא מושכת אליו את האקדח שלו ומאלצת אותו לציין מי הוא. רגע לפני שהוא הולך הוא שואל אם הם מצאו את חזית הסירה שהגורדונים השתמשו בו כתא מטען בזמן השיט; הם עונים שזה חסר. קורי ניגש לבר המקומי ומזמין ג'אנק פוד. הוא צופה במשחק כשבת' נכנסת. היא מזמינה אותו לחזור איתה לביתם של גורדון לראות את סוכני הממשלה המעורבים.

הם חוזרים לזירת הפשע ונכנסים למטבח, שם הם פוגשים את ג'ורג' פוסטר, סוכן FBI, ואת טד נאש, שטוען שהוא מייצג את מחלקת החקלאות, אך קורי מזהה מיד כסוכן CIA[1] עקב היותו בזירת פשע בשעה מאוחרת. הם דנים בתיאוריות של מקרי המוות, כמו האפשרות שהגורדונים סחרו במחלות הקטלניות ושהייתה להם גישה לכסף וכשהשתמשו בתיבת הסירה כמכולה לחפצים. בערוצי הטלוויזיה מוצג סיקור חדשותי על הרצח המגזים בחשיבות עבודתם של הגורדונים. קורי בתוכו לא אוהב כיצד הכתב מגזים בדיווח מכיוון שאין שום עדות פומבית לעבודה המחברת אותם ללוחמה או גנבה ביולוגית. קורי מקנא בכך שבת' אוהבת את טד נאש. השניים רבים מי הוא זכר האלפא של החדר. בת', קורי ומקס מצליחים לגבור על טד כדי שיוכלו לצאת לאי השזיף למחרת. אז קורי עובר דרך מדפי הספרים של גורדון ושולף מפה של מי השייט המקומיים. הוא מבחין בקוד מסתורי שנכתב באחד העמודים. למחרת הוא מגיע מוקדם לתחנת המעבורת ורואה את ג'ורג' וטד עם מנהל הביטחון ואנשים אחרים בחליפות שיורדים מהמעבורת ומאשר את מחשבותיו על כיסוי ממשלתי. הם לא רואים אותו והוא עולה על המעבורת לאי השזיף עם שאר חברי הקבוצה מהלילה הקודם עם פול סטיבנס, מנהל הביטחון, שמעמיד פנים שהוא לא מכיר את פוסטר או נאש. הם מובאים לאי ומקבלים סיור באוטובוס. לאחר מכן הקבוצה עוברת במסדרונות הארוכים עם ראש מרכז המחקר שיש לו קצת הומור, אך נראה כתסריט מתוזמן מראד. הקבוצה פוגשת כמה מדענים שהם ידידיהם של טום וג'ודי שהובילו את פרויקט. המדענים גם מתנהגים כאילו הם על פועלים על פי תסריט ומסגירים תיאוריות שהגורדונים היו עובדי ממשלה שלא שילמו להם שגנבו חיסון כדי שיוכלו "לגלות" אותו במקום אחר ולהתעשר.

בסופו של דבר, הרוצח מוכח כפרדריק טובין, בעל יקב מקומי, שמניעיו דווקא היו כלכליים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Plum Island". Nelson DeMille's Official Website. אורכב מ-המקור ב-2007-12-22.