איגוד הקרדיולוגיה האירופאי למחלות שריר וקרום הלב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איגוד הקרדיולוגיה האירופאי למחלות שריר וקרום הלב
מדינה צרפת, בלגיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה הארגון סופיה אנטיפוליס, בריסל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1950–הווה (כ־74 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.escardio.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איגוד הקרדיולוגיה האירופאי למחלות קרום ושריר הלב (ESC – European Society of Cardiology) הוא עמותה מקצועית ללא מטרות רווח, המאפשר שיפור והרמוניזציה של תקני האבחון והטיפול במחלות לב וכלי דם. האיגוד מייצר, מארגן ותומך בפעילויות ומוצרים מדעיים וחינוכיים רבים המיועדים לאנשי מקצוע בקרדיולוגיה המעוניינים להגדיל את הידע שלהם ולעדכן את כישוריהם. האיגוד נוסד בשנת 1950 ומשרדיו נמצאים בפארק הטכנולוגי של סופיה אנטיפוליס בין ניס לקנין, בדרום צרפת. הקונגרס האירופי הראשון לקרדיולוגיה התקיים בלונדון בספטמבר 1950. האיגוד מייצג כ־80,000 אנשי מקצוע בקרדיולוגיה מאירופה וים התיכון.

האיגוד הקרדיולוגי בישראל הוא חבר בארגון. פרופסור יהודה אדלר הוא יו"ר איגוד הקרדיולוגיה האירופי למחלות קרום ושריר הלב[1]. בפברואר 2013 פתח ה-ESC את סוכנות הלב האירופית בבריסל, בסמוך למתחם הפרלמנט האירופי, כדי לבנות בסיס בבירה הפוליטית של אירופה. האיגוד מקיים קשר הדוק עם 57 אגודות לב לאומיות ו־47 אגודות לב מסונפות ברחבי העולם.

תואר עמית - FESC[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמית האיגוד האירופאי לקרדיולוגיה הוא קרדיולוג אשר נקבע כי הוא בעל ניסיון משמעותי והישגים ראויים לציון בתחום הקליני, החינוכי, המחקרי, הארגוני או המקצועי של קרדיולוגיה. לעמיתי האיגוד האירופאי לשאת את התואר FESC המצוין בדרך כלל לצד התואר האקדמי ברפואה.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כבוד ישראלי: פרופ' יהודה אדלר - היו"ר האירופי למחלות הלב, באתר ynet, 29 בפברואר 2016.
  2. ^ "ESC Fellowship". www.escardio.org. Escardio.org. נבדק ב-2021-11-24.