אחד על אחד (משחק וידאו)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אחד על אחד
One on One
כללי
תאריך הוצאה 1983
סוגה משחקי ספורט
פיתוח Electronic Arts
הוצאה לאור Electronic Arts
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Electronic Arts
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, שני משתתפים
פלטפורמות Apple II, מקינטוש, קומודור, ColecoVision
המשחק הבא Jordan vs Bird: One on One
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"אחד על אחד" הוא שמו המקורי של משחק וידאו נפוץ בכדורסל שבו מתמודדים ביניהם במשחק אחד על אחד דמויותיהם של לארי בירד וד"ר ג'יי שהיו מכוכבי הכדורסל הגדולים ביותר בשנות השמונים של המאה העשרים.

המשחק מכונה גם "אחד על אחד: ד"ר ג'יי נגד לארי בירד" (One on One: Dr. J vs. Larry Bird), "אחד על אחד: ג'וליוס ארווינג ולארי בירד" (One On One: Julius Erving and Larry Bird) או 'ד"ר ג'יי ולארי בירד מתמודדים אחד על אחד" (Dr. J and Larry Bird Go One on One).

המשחק יצא עבור המחשבים האישיים מתוצרת אפל: Apple II ב-1983 ומקינטוש ב-1985; עבור המחשבים בייצור קומודור: קומודור 64 וקומודור 128 ב-1984 ואמיגה ב-85'; עבור קונסולת המשחק ColecoVision ב-84', עבור המחשבים האישיים TRS-80/Tandy Color Computer (הנקרא גם TRS-80/Tandy CoCo) של חברת RadioShack וספקטרום סינקלייר מתוצרת חברת סינקלייר הבריטית ב-85'; עבור המחשב אטארי ST ועבור קונסולות המשחקים של אטארי: אטארי 8 ביט ב-83' ואטארי 7800 ב-1987.

המשחק פותח על ידי חברת משחקי המחשב והווידאו Electronic Arts. ב-1988 יצא משחק ההמשך ג'ורדן נגד בירד: אחד על אחד שפותח על ידי אותה חברה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]