אופנה במדינות המערב בשנות ה-80 של המאה ה-20

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תסרוקת המאלט הייתה פופולרית במיוחד במהלך העשור, בעיקר בקרב גברים רבים ממעמד הפועלים בעולם המערבי

האופנה במדינות המערב בשנות ה-80 של המאה ה-20 התאפיינה בהשמת דגש על ביגוד יקר יחסית ושימוש באביזרי אופנה נלווים.

טרנדים בולטים בביגוד במהלך העשור כללו בין היתר כריות כתפיים, ז'קטים מג'ינס, מכנסי עור, מעילי טייסים, מכנסי ג'ינס מסוג "pleated acid-washed", חצאיות מיני, וחותלות (אשר הפכו לפריט אופנתי בקרב נשים בהשראת סרטי ריקוד כ"תהילה" ו"פלאשדנס").

מגמות אופנה בולטות נוספות במהלך העשור כוללות סרטי מצח, משקפי שמש לטייסים של חברת ריי באן (אשר הפכו לפריט אופנתי בהשראת הסרט "אהבה בשחקים"), ומשקפי שמש מסוג "Wayfarer" של חברת ריי באן (אשר הפכו לפריט אופנתי בהשראת הסרטים "שעשועים מסוכנים" ו"האחים בלוז"),.

מספר מדוגמניות האופנה המובילות בשנות ה-80 כללו בין היתר את ברוק שילדס, כריסטי ברינקלי, ג'יה קרנג'י, קים אלכסיס, קרול אלט, רנה סימונסן, אל מקפירסון, ופולינה פוריסקובה.

אופנת נשים בשנות השמונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רפידות כתף, אשר הפכו פופולריות בין היתר על ידי לינדה אוונס באופרת הסבון "שושלת", נשארו פופולריות לכל אורך העשור.

לזמרות הייתה השפעה ניכרת על מגמות האופנה בקרב נשים במהלך העשור. זמרות עם השפעה ניכרת על מגמות האופנה במהלך העשור כוללות בין היתר את מדונה, וסינדי לאופר.

מכנסי ג'ינס שטופים בחומצה ומעילי הג'ינס הפכו פופולריים במיוחד בקרב נשים צעירות במהלך העשור.

עגילים, לרוב צבעוניים וגדולים, היו פופולריים, במיוחד בקרב נערות.

אופנת גברים בשנות השמונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אופנת להקות הגל החדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתחילת שנות השמונים ועד אמצע שנות השמונים מספר להקות גל חדש השפיעו על סגנונות הלבוש של גברים ונשים. להקות הגל החדש התבלטו בסגנון אופנתי ייחודי, אם כי אקלקטי. דוגמאות בולטות הן התסרוקות של להקות A Flock of Seagulls וקג'גוגו, שיערה הצבעוני של סינדי לאופר ומשקפיו הצבעוניים של אלביס קוסטלו. אם בפאנק הדגש היה על בגדים שנראים בלויים, כדרך של הבעת מרד, הרי האופי המתוחכם והנסיוני של הגל החדש הביא למראות אחרים. להקת Talking Heads הייתה מופיעה פעמים רבות בווריאציות על חליפות וביגוד מחויט ודרך התנועעותן על הבמה הייתה מאופקת יותר. חברי להקת Devo חבשו כובעי פלסטיק אדומים שדמו לעציצים. אופנת שנות ה-80 השפיעה גם היא, והושפעה מהסגנון פורץ הדרך וחסר הגבולות שאפיין את להקות הגל החדש.

אופנת "מיאמי מחלק מוסר" ו"מגנום, בלש פרטי"[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות הטלוויזיה "מיאמי מחלק מוסר" ו"מגנום, בלש פרטי" תרמו לעלייה בפופולרית של הסגנון האופנתי של הדמויות הראשיות בסדרות אשר לבשו חולצות טריקו פשוטות מתחת לחליפות יקרות עם כתפיים רחבות, חולצות הוואי, וז'קטים אשר לרוב היו אפורים, חומים, או לבן.

אביזרים נלווים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המכירות של משקפי השמש לטייסים של חברת ריי באן קפצו ב-40% לאחר שהופיעו באופן בולט בסרט הפופולרי "אהבה בשחקים". גם משקפי השמש מסוג "Wayfarer" של חברת ריי באן הפכו לפריט אופנתי פופולרי לאחר שהופיעו באופן בולט בסרטים "שעשועים מסוכנים" ו"האחים בלוז".

תסרוקות בשנות השמונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיער מסולסל ובעל נפח היה באופנה בקרב נשים בעולם המערבי במהלך העשור.

תסרוקות נשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תסרוקות מקורזלות עם נפח הפכו פופולריים במיוחד במהלך העשור על ידי כוכבי קולנוע ומוזיקה, ובמיוחד בקרב בני נוער. תסרוקות אלה הפכו לאייקוניות באמצע שנות השמונים.

תסרוקות גברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמצע שנות השמונים ועד ראשית שנות ה-90 תסרוקת המאלט הייתה פופולרית בקרב גברים רבים ממעמד הפועלים. זאת בניגוד למראה השמרני יותר של אנשי מקצוע להם היה שיער קצר ומטופח.

תסרוקת פופולרית נוספת במהלך העשור הייתה תסרוקת הפרם.

פאות הלחיים שהיו פופולריות בשנות ה-60 וה -70 חדלו להיות אופנתיים במהלך העשור. זקנים חדלו להיות אופנתיים אך שפמים נשארו נפוצים בקרב גברים צווארון כחול.

גלריית תמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמונות שמציגות מגמות בולטות באופנה במהלך העשור

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]