אוטומציה החדשה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוטומציה החדשה
נתונים כלליים
מייסדים ממשלת ישראל
תקופת הפעילות 1967–הווה (כ־57 שנים)
בעלות חברת וואן טכנולוגיות
מוצרים עיקריים תוכנה, שירותי מחשוב
הכנסות 300 מיליון ש"ח
עובדים 540
 
www.ladpc.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוטומציה החדשה (לשעבר: החברה לאוטומציה במנהל השלטון המקומי) היא חברה לשירותי מחשוב שנוסדה בשנת 1967 על פי החלטת ממשלת ישראל, על מנת לפתח וליישם מערכות ממוחשבות לשימוש הרשויות המקומיות. כמו כן משמשת החברה כמוקד לייעוץ לרשויות בנוגע למערכות עירוניות ממוחשבות וכן להכשרת עובדים בתחומים אלו. במרץ 2014 החלה הפרטת החברה עם מכירת 51% ממנה לחברת וואן טכנולוגיות, וביולי 2017 הושלמה ההפרטה עם רכישת יתרת הבעלות בחברה על ידי וואן טכנולוגיות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהיווסדה החזיקה ממשלת ישראל ב-40% ממניות החברה, ומרכז השלטון המקומי החזיק ב-60% הנותרים.

החברה הוקמה תחת ההבנה שראוי לספק לרשויות המקומיות בישראל פתרון מחשובי אחיד וזול בשיטה של לשכת שירות. החברה פועלת ברוב הרשויות המקומיות בישראל ומספקת פתרון כולל לצורכי לקוחותיה בתחום המחשוב ובכלל זה מערכות גבייה, מערכות ניהול פיננסי, ניהול משאבי אנוש, ניהול גאוגרפי ועוד.

החברה גם מתמחה במתן פתרונות תשתית ללקוחותיה וכן משווקת מגוון מוצרים בתחום הניהול המוניציפלי. לחברה שתי חברות בנות: קומפלוט - בית תוכנה המתמחה במתן פתרונות GIS לרשויות מקומיות ולוועדות תכנון ובניה וקומפיי - חברה המתמחה במתן פתרונות מחשוב לניהול משאבי אנוש ולהפקת תלושי שכר.

משה אלקסלסי, לשעבר ראש המועצה המקומית גן יבנה, שימש יו"ר החברה משנת 2003 ועד למכירת השליטה בה בשנת 2014. במהלך כהונתו התחלפו כ-10 מנכ"לים[1].

החברה לאוטומציה ספגה ביקורת בנוגע לליקויים ואי-סדרים בהתנהלותה. בשנת 2004 חשף דו"ח מבקר המדינה חריגה משמעותית בשכרו של מנכ"ל החברה.[2] בשנת 2008 פרסם מבקר המדינה דוח חריף על אופן התנהלות החברה.[3] בפברואר 2005 הוגשה על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, המלצה לכתב אישום נגד החברה בגין הסדרים כובלים שביצעה יחד עם חברת חילן טק.[4]

בשנים 2009-2008 ידעה החברה סכסוכי עבודה רבים שהביאו לשביתות חוזרות ונשנות של העובדים. גם מעמדה המקצועי של החברה הוטל בספק, ונטען כי היא אינה מתחדשת משום שהיא מונופול בתחום המחשוב בקרב הרשויות המקומיות. בעקבות זאת, ולאור העובדה שמשרד הפנים קבע שעל רשויות מקומיות לבחור את ספק המחשוב שלהן במכרז, החליטו רשויות מקומיות לנתק את קשריהן עם החברה ולפנות לספקים אחרים.[5]

בשנת 2011, לאחר תהליך ארוך, מכרה ממשלת ישראל את החזקותיה למרכז השלטון המקומי.

במרץ 2014 זכתה חברת וואן טכנולוגיות במכרז לרכישת 51% ממניותיה של החברה לאוטומציה תמורת 12 מיליון ש"ח,[6] ושינתה את שמה ל"אוטומציה החדשה". באפריל 2017 השלימה One1 את רכישת יתרת מניות החברה.[7]

אתר city4u.co.il[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר "city4u" משמש כפורטל העיריות של החברה לאוטומציה, ובו ניתן לצפות ב"תיק תושב", פלטפורמה וירטואלית המאפשרת לתושבי הערים השונות לקבל מידע על תשלומים שביצעו ולבצע פעולות שונות כגון תשלום חובות, קנסות ועוד. ההרשמה לאתר היא חובה רק אם רוצים לקבל גישה לתיק התושב, אך אין חובה להירשם לאתר כל עוד מעוניינים לבצע תשלום חד-פעמי של חשבון מים או ארנונה. בנוסף למידע שמקבל האתר מהרשות המקומית, מקבל האתר מידע ממשרד הפנים, הנוגע לו ולבני משפחתו המתגוררים באותה הרשות המקומית, לרבות מספר תעודת הזהות שלהם, כתובת המגורים שלהם והקרבה שלהם למשתמש הרשום לאתר (למשל: אח, בן/בת זוג, הורה), זאת גם מבלי שמי מהם יירשם לשירות האינטרנט. גם אם אדם לא נרשם ישירות לאתר, בעת ביצוע תשלום חשבון ארנונה או מים לרשות המקומית, פרטיו מועברים על ידי הרשות לאתר לצורך ביצוע התשלום.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]