אווה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אווה
Eva
בימוי Adrian Popovici עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים Amy Beth Hayes
Coca Bloos
ולאד ראדסקו
Mădălina Ghițescu
ונסה רדגרייב
וינסנט רייגן
מייקל איירונסייד
מיה מורגנשטרן
Claudiu Bleonț
פטריק ברגין
דסטין מיליגן
קורין רדגרייב עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רומניה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה MarVista Entertainment, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2010 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אווהרומנית: Eva) הוא סרט דרמה רומני משנת 2010, הסרט הוקרן בפסטיבל קאן.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר לכתו של אביה עוברת אווה עם אמה ואחותה הגדולה בטי לגור אצל דוד שלה אלפונס, אלפונס נכנס לחדרה של בטי ומנצל אותה מינית ומבציר שאם תספר על כך יזרוק אותן מביתו, בטי מספרת על כך לאווה אך מכחישה זאת בפני אימן. ב-1936 בגיל שש עשרה אווה מתאהבת בטיודור, איש הגר בבית סמוך אליה. מחשש שדודה יינצל גם אותה אווה בורחת מהבית ומחפשת את טיודור בבקתה שרכש בהרים, הוא מקבל מכתב מאמו המתגוררת באמריקה ומתגלה לו שהיא חולה, הוא נוסע לאמריקה על מנת להיות עם אמו ומבטיח לה שברגע שיחזור הוא יינשא לה, עוברים חודשים וטיודור לא שולח לה מכתבים ולא יוצר עמה קשר והיא מתחילה לתהות עם ישוב אי פעם.

בזמן שאמה ואחותה שוהות בקמפינה במשך יומיים, נכנס הדוד לחדרה של אווה ומנסה להטרידה מינית אך היא יורה בו, דודה מאושפז והיא נעמדת למשפט, במשפט היא יוצאת זכאית, במהלך המשפט היא מכירה את הברון אוסוולד פון סייל, העובד בשגרירות גרמניה ברומניה, היא מתחתנת איתו ועוברת לגור עימו באחוזה שלו. יום אחד שלוש שנים לאחר עזיבתו חוזר טיודור לרומניה והיא עוזבת עבורו את בעלה, אך עם זאת טיודור אומר שהוא חייב לנסוע למרסיי והוא נותן לה מפתחות לדירה, אווה נכנסת להריון אך מאבדת את התינוק. אוסוולד אותו עזבה מציל אותה מניסיון התאבדות והיא חוזרת לחיות איתו. לאחר מכן טיודור חוזר לרומניה והוא מנסה לחפש את אווה, כשהוא מנסה להתגנב לביתה הוא נורה על ידי אוסוואלד ובעקבות הפציעה אווה מטפלת בו, בינתיים מתחילה מלחמת העולם השנייה, המכונית של שגרירות גרמניה מותקפת על ידי אלמונים ואוסוואלד נפצע בזרועו.

בחורף 1941 טיודור נוסע לליסבון, היא מרגישה בודדה ובעקבות זאת היא מצטרפת לארגון צדקה שהקימה אלנה, נסיכת יוון ודנמרק, אחרי כן היא מציעה את עצמה כאחות מתנדבת בבית חולים צבאי, שם היא מכירה את לוסיין, סטודנט לרפואה, אוסוואלד יוצא למשימה בקהיר ומשאיר לה סכום כסף גדול, לאחר מכן נודע לה שהוא נהרג שם בנסיבות מסתוריות.

בכסף שאוסוואלד נתן לה היא פותחת חנות מוזיקה בבוקרשט, יום אחד כשהיא חוזרת הביתה היא מוצאת את טיודור מחכה לה, בינתיים כשלוסיין מבין שהוא לא יהיה יותר מחבר עבור אווה הוא מתגייס לצבא ונשלח לחזית. טיודור מבוקש על ידי השירותים החשאיים ובעקבות הוא כך הוא מבקש מאווה להביא לו מסמכים מזויפים על מנת שיוכל לצאת מהמדינה. היא מגלה שהיא בהריון שוב אך מחליטה שלא לספר לו על מנת שלא לשבש את התוכניות שלו. היא מלווה את טיודור לתחנת רכבת ולאחר שהוא עולה לרכבת מתחילה הפצצה אווירית והרכבת נהרסת.

אווה מחפשת אחר טיודור אך לא מוצאת את שמו לא בין בין ההרוגים ולא בין הניצולים, בהפצצה ב-1944 גונתר, הרופא שהכירה בארגון צדקה שעבדה נפצע ומאבד את שתי עיניו, לוסיין נהרג בחזית על יד יאשי. יום אחד פונה אל אווה איש זר שאינה מכירה אשר ראתה אותו כמה פעמים מדבר עם טיודור. הוא אומר לה שהיא בסכנת חיים ומציע לה לעזוב א ארצה ולנסוע לאמריקה לאמו של טיודור, הם עוזבים ביחד את רומניה בסירה ואז האיש, שהוא בן דוד של טיודור מספר לה כמה סודות, טיודור גויס כמרגל אמריקאי. אוסוולד שימש כקצין מודיעין בצבא הגרמני ונשלח לקהיר על ידי וילהלם קנריס על מנת לקיים מסע ומתן בחשאי אודות כניעת גרמניה, שם הוא נהרג על ידי הגסטפו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]