אהוד טננבאום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

אהוד טננבאום (נולד ב-29 באוגוסט 1979) הוא האקר ישראלי שכונה "האנלייזר".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טננבאום גדל בהוד השרון. הוא התפרסם בשנת 1998 כשנתפס על ידי ה-FBI לאחר שפרץ למחשבים של נאס"א, הפנטגון, הכנסת והצבא האמריקאי, ובחלק מהם שתל תוכנות מסוג רחרחן וסוס טרויאני. הוא נשפט בישראל ונידון לשנה וחצי מאסר[1], שמתוכן ריצה רק שמונה חדשים בשל שחרור מוקדם. בפסק הדין שניתן בערעור של טננבאום על גזר דינו כתבה השופטת דבורה ברלינר:

”המשיב פעל לאורך תקופה ארוכה. אין מדובר במעשה לצון חד פעמי או בגחמה רגעית אלא בפעילות מתמשכת, שיטתית שגייסה לעזרתה את כל התחכום האפשרי בנושא המחשבים. המשיב טרח לצבור ידע שכל מטרתו היא חדירה למחשבים, בין אם מדובר במחשבים של גופים ממשלתיים, ביטחוניים, או של חברות פרטיות. המשיב פעל בדרך חסרת מעצורים. לא מהותו של הגוף שמדובר בו הרתיעה אותו (נאס"א או צבא או הכנסת), לא היות האתר ישראלי או זר, פרטי או ממשלתי או ביטחוני, לא הנזק שנגרם לאותו גוף, לא הפגיעה בצנעת הפרט כשמדובר במשתמשי מחשב פרטיים, ואף לא הפגיעה באינטרס הציבור, כשמדובר בחדירה למחשבים של גופים ציבוריים וממשלתיים. מי שמהין לשנות דפים של אתר הכנסת או להבדיל לחדור למחשבי נאס"א, מעיד על עצמו כי שום דבר אינו קדוש בעיניו ואיננו מעבר לתחום עבורו”[1].

לאחר שנתפס אך קודם שנגזר דינו שירת זמן קצר בצה"ל, ושוחרר לאחר שעבר תאונת דרכים.

בשנת 2005 פעל כבעל חוות סוסים בחגור ויועץ לחברות אבטחת מידע[2].

בספטמבר 2008 נעצר בידי משטרת קנדה במונטריאול והואשם, יחד עם שלושה שותפים, בהונאה בסך של יותר מ-1.8 מיליון דולר קנדי[3].

בנובמבר 2013 נעצר באשמת הלבנת הון[4]. בשנת 2015 נסגר תיק החקירה נגדו מחוסר ראיות[5].

בשנת 2014 עבר לגור ולעבוד בסין בתחום אבטחת מידע [דרוש מקור].

אזכורים בתרבות הפופולרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שמש (סדרת טלוויזיה): בפרק ״אין חדש תחת השמש״ (עונה 2, פרק 9), עוגן ואחיה הופכים לצמד האקרים בשם ״אנה ואלייזר״ אשר פורצים אל מחשבי הפנטגון. ה-FBI מגיע לעצרם ופשר הפריצה מכה גלים בחדשות. התסריט מתייחס לפרשת טננבאום, שהייתה אקטואלית בעת שידור הפרק.[6][7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.