אביב זמר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אביב זמר
אביב זמר (צ'יף ברומדן) ומירב שירום (קנדי סטאר) בהצגה "קן הקוקייה", 2011
אביב זמר (צ'יף ברומדן) ומירב שירום (קנדי סטאר) בהצגה "קן הקוקייה", 2011
לידה 6 במרץ 1974 (בן 50)
סוגה מועדפת תיאטרון
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית צבי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אביב זמר (נולד ב-6 במרץ 1974) הוא שחקן במאי ומשורר ישראלי. הוא שיחק בתיאטרון הקאמרי של תל אביב משנת 2002 עד 2017 והיה חבר ושחקן בקבוצת תיאטרון דיוניסאה, שהוקמה בתמיכת קרן יהושע רבינוביץ לאמנויות תל אביב ומפעל הפיס. שיחק בתיאטרון באר שבע בשנים 2011-2013 והיה ממקימי תיאטרון תא, מיזם רפרטוארי עצמאי. מופיע בתיאטרון צוותא ותיאטרון הסימטה משנת 2015.בשנת 2021 ביים לראשונה את המחזה עד ראייה מאת יהושוע סובול בתיאטרון הסימטה ביפו. ומשנת 2017 עד היום הוציא ארבעה ספרי שירה בהוצאת מידן ספרי בוטיק.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זמר סיים את לימודי המשחק בבית הספר הגבוה לאמנויות הבמה בית צבי בשנת 2002 ומיד החל לעבוד כשחקן מהשורה בתיאטרון הקאמרי של תל אביב, בשנת 2003 בשיא האינתיפאדה השנייה, הופיע זמר ב"תשעים וחמש פעולות מוצדקות? אירוע לציון שנה לכליאתו של ותיק סרבני המצפון, יוני בן ארצי ולמחאה על כליאתם החוזרת ועל העמדתם לדין של סרבני המצפון" באולם צוותא, יחד עם שולמית אלוני, רומן ברונפמן, מאיר פעיל, מיכאל בן יאיר, תמר גוז'נסקי ואחרים.

זמר השתתף בהצגות הבאות בתיאטרון הקאמרי: "אמא קוראז'", "כובע הקש האיטלקי", "עד ראייה", "טובים השניים", "קוויאר ועדשים", "המלט", "האב", "כסף עובר ושב", "קומדיה של טעויות", "ריצ'רד השלישי", "קזבלן", "כנר על הגג","פרוסט/ניקסון"," תעלת בלאומילך", "חשמלית ושמה תשוקה","סיפור הפרברים","כטוב בעיניכם". בתיאטרון גבעתיים השתתף בהצגה: "מסכות או לא להיות"; בתיאטרון באר שבע: "קן הקוקייה"; בתיאטרון הסימטה: "עכבארים", "הרווק", מן פנטזיה", "נראה אותך", "ג'רוזלם", "שביר", "סימביוזה". תיאטרון צוותא: "פקידת הקבלה","דמיון מודרך"," חשמלית ושמה תשוקה" (עיבוד ובימוי עודד קוטלר). תיאטרון תא: "גאולה". פסטיבל עכו 2019 "הקללה" מאת ובבימוי עודד קוטלר. עבודתו הראשונה כבמאי המחזה "עד ראייה" מאת יהושוע סובול בתיאטרון הסימטה ביפו בשיתוף עם תיאטרון תא (רפרטוארי עצמאי). אוקטובר 2021.

חבר באקטורס סטודיו הישראלי ע"ש אמנון מסקין בניהולו של עודד קוטלר.

חבר שחקן ובמאי בקבוצת תיאטרון תא בניהולו של אלחנן שפירא, (תיאטרון רפרטוארי עצמאי).

בשנת 2005 הופיע בתפקיד אורח בעונה השנייה של הסדרה לתפוס את השמיים. בשנים 20062007 הופיע בתפקיד משני בעונות השלישית והרביעית של הסדרה השיר שלנו בתפקיד תומר, המפקח על חקירה בלהקה צבאית.

שיחק בסרט "בוטיק פריז" בבימויו של מרקו כרמל.

שיחק בסרט "ילדים של אף אחד" בבימויו של ארז תדמור.

בינואר 2017 יצא לאור ספר שיריו הראשון מילים בהוצאת מידן.

בנובמבר 2019 יצא לאור ספר שיריו השני מפתחות בהוצאת מידן.

במרץ 2021 יצא לאור ספר שיריו השלישי מתיילד בהוצאת מידן.

ביוני 2022 יצא לאור ספר שיריו הרביעי חלקיקים בהוצאת מידן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אביב זמר בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.