החתול במגפיים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏עלילה: החתול לא באמת אמר לו
תגיות: חשד למילים בעייתיות שוחזרה עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
ויקי4800 (שיחה | תרומות)
ביטול גרסה 29810537 של 2.53.27.206 (שיחה) לא נכון
שורה 4: שורה 4:
==עלילה==
==עלילה==
{{השלמה|נושא=ספרות}}
{{השלמה|נושא=ספרות}}
[[טוחן]] זקן הוריש לשלושת ילדיו את ירושתו לאחר שימות. הבכור קיבל את [[טחנת קמח|טחנת הקמח]], השני קיבל [[חמור]], והצעיר קיבל [[חתול]], והתעצב. אך החתול [[האנשה|אמר לו]] {{ציטוטון|אל תדאג, תביא רק שק ומגפיים ואתה תהיה עשיר}}. הצעיר נדהם מכך שהחתול יכול לדבר, אך הלך לקנות לו את אשר ביקש. החתול לקח את השק מילא אותו ב[[חסה תרבותית|חסה]] והלך להתחבא. עבר זמן קצר וארנבת הגיעה לאזור והתחילה לכרסם את החסה. החתול זינק במהירות, תפס את הארנבת והכניס אותה לתוך השק. אחרי שאסף ארנבות רבות הלך החתול לארמון וחמק לחדר המלך. החתול הביא למלך את הארנבות מכיוון שהיה ידוע שהמלך אוהב ארנבות, והציג את עצמו כמשרתו של המרקיז מקראבס. המלך אמר שלא שמע עליו אך בכל זאת הודה לו ונתן לו צידה לדרך. כך כל יום הביא החתול את הארנבות ולקח צידה לאדונו. לאחר זמן קצר נודע לחתול במגפיים שהמלך ובתו עומדים לנסוע לאורך הנהר. הוא לקח את אדונו אמר לו שיכנס למים ויחביא את בגדיו. הוא עלה על השביל וכשהכרכרה של המלך עברה שם הוא סימן לה לעצור. המלך שמח לראות את החתול ושאל אותו מה מעשיו באזור. החתול סיפר בעצב שאדונו המרקיז נכנס לרחוץ בנהר ומישהו גנב את בגדיו. המלך שלח במהירות את הרכב לארמון וזה הביא לו בגדים הדורים. לאחר שהתלבש הצעיר הציע החתול להראות להם את טירתו של המרקיז על אף גמגומיו של הצעיר. לאחר שהצעיר עלה למרכבה החתול מיהר לטירה ממנה שלט מכשף עשיר ורשע על שדות ותושבים רבים באזור. כשהחתול הגיע לטירה המכשף שינה את צורתו לאריה ולכד את החתול. החתול שיכנע את המכשף להפוך לעכבר קטן בטענה שזו לא חכמה גדולה להפוך למשהו גדול ממנו. כאשר המכשף הפך לעכבר, חיש קל זינק עליו החתול ובלע אותו. התושבים שהיו באזור מודים לו על כך ששיחרר אותם מהמכשף ומסכימים בשמחה לקבל את מרותו של "המרקיז". החתול מראה למלך ולנסיכה את הטירה הגדולה וכך הרשים "המרקיז" את המלך עצמו שנתן לו את הסכמתו לשאת את בתו לאישה.
[[טוחן]] זקן הוריש לשלושת ילדיו את ירושתו לאחר שימות. הבכור קיבל את [[טחנת קמח|טחנת הקמח]], השני קיבל [[חמור]], והצעיר קיבל [[חתול]], והתעצב. אך החתול אמר לו {{ציטוטון|אל תדאג, תביא רק שק ומגפיים ואתה תהיה עשיר}}. הצעיר נדהם מכך שהחתול יכול לדבר, אך הלך לקנות לו את אשר ביקש. החתול לקח את השק מילא אותו ב[[חסה תרבותית|חסה]] והלך להתחבא. עבר זמן קצר וארנבת הגיעה לאזור והתחילה לכרסם את החסה. החתול זינק במהירות, תפס את הארנבת והכניס אותה לתוך השק. אחרי שאסף ארנבות רבות הלך החתול לארמון וחמק לחדר המלך. החתול הביא למלך את הארנבות מכיוון שהיה ידוע שהמלך אוהב ארנבות, והציג את עצמו כמשרתו של המרקיז מקראבס. המלך אמר שלא שמע עליו אך בכל זאת הודה לו ונתן לו צידה לדרך. כך כל יום הביא החתול את הארנבות ולקח צידה לאדונו. לאחר זמן קצר נודע לחתול במגפיים שהמלך ובתו עומדים לנסוע לאורך הנהר. הוא לקח את אדונו אמר לו שיכנס למים ויחביא את בגדיו. הוא עלה על השביל וכשהכרכרה של המלך עברה שם הוא סימן לה לעצור. המלך שמח לראות את החתול ושאל אותו מה מעשיו באזור. החתול סיפר בעצב שאדונו המרקיז נכנס לרחוץ בנהר ומישהו גנב את בגדיו. המלך שלח במהירות את הרכב לארמון וזה הביא לו בגדים הדורים. לאחר שהתלבש הצעיר הציע החתול להראות להם את טירתו של המרקיז על אף גמגומיו של הצעיר. לאחר שהצעיר עלה למרכבה החתול מיהר לטירה ממנה שלט מכשף עשיר ורשע על שדות ותושבים רבים באזור. כשהחתול הגיע לטירה המכשף שינה את צורתו לאריה ולכד את החתול. החתול שיכנע את המכשף להפוך לעכבר קטן בטענה שזו לא חכמה גדולה להפוך למשהו גדול ממנו. כאשר המכשף הפך לעכבר, חיש קל זינק עליו החתול ובלע אותו. התושבים שהיו באזור מודים לו על כך ששיחרר אותם מהמכשף ומסכימים בשמחה לקבל את מרותו של "המרקיז". החתול מראה למלך ולנסיכה את הטירה הגדולה וכך הרשים "המרקיז" את המלך עצמו שנתן לו את הסכמתו לשאת את בתו לאישה.


==אזכורים בתרבות==
==אזכורים בתרבות==

גרסה מ־11:27, 10 בנובמבר 2020

החתול במגפיים
מידע כללי
סוגה סיפור עם עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

החתול במגפיים היא אגדת עם אירופית. האגדה נכתבה על ידי הסופר הצרפתי שארל פרו בשנת 1695, וגרסה שלה אומצה על ידי האחים גרים בקובץ מעשיות ואגדות עם שהתפרסם על ידם בשנת 1812. במאה ה-16 פרסם ג'ובאני פרנצ'סקו סטרפרולה את הסיפור "Costantino Fortunato", הדומה מאד לעלילת "החתול במגפיים".

עלילה

תבנית:השלמה טוחן זקן הוריש לשלושת ילדיו את ירושתו לאחר שימות. הבכור קיבל את טחנת הקמח, השני קיבל חמור, והצעיר קיבל חתול, והתעצב. אך החתול אמר לו ”אל תדאג, תביא רק שק ומגפיים ואתה תהיה עשיר”. הצעיר נדהם מכך שהחתול יכול לדבר, אך הלך לקנות לו את אשר ביקש. החתול לקח את השק מילא אותו בחסה והלך להתחבא. עבר זמן קצר וארנבת הגיעה לאזור והתחילה לכרסם את החסה. החתול זינק במהירות, תפס את הארנבת והכניס אותה לתוך השק. אחרי שאסף ארנבות רבות הלך החתול לארמון וחמק לחדר המלך. החתול הביא למלך את הארנבות מכיוון שהיה ידוע שהמלך אוהב ארנבות, והציג את עצמו כמשרתו של המרקיז מקראבס. המלך אמר שלא שמע עליו אך בכל זאת הודה לו ונתן לו צידה לדרך. כך כל יום הביא החתול את הארנבות ולקח צידה לאדונו. לאחר זמן קצר נודע לחתול במגפיים שהמלך ובתו עומדים לנסוע לאורך הנהר. הוא לקח את אדונו אמר לו שיכנס למים ויחביא את בגדיו. הוא עלה על השביל וכשהכרכרה של המלך עברה שם הוא סימן לה לעצור. המלך שמח לראות את החתול ושאל אותו מה מעשיו באזור. החתול סיפר בעצב שאדונו המרקיז נכנס לרחוץ בנהר ומישהו גנב את בגדיו. המלך שלח במהירות את הרכב לארמון וזה הביא לו בגדים הדורים. לאחר שהתלבש הצעיר הציע החתול להראות להם את טירתו של המרקיז על אף גמגומיו של הצעיר. לאחר שהצעיר עלה למרכבה החתול מיהר לטירה ממנה שלט מכשף עשיר ורשע על שדות ותושבים רבים באזור. כשהחתול הגיע לטירה המכשף שינה את צורתו לאריה ולכד את החתול. החתול שיכנע את המכשף להפוך לעכבר קטן בטענה שזו לא חכמה גדולה להפוך למשהו גדול ממנו. כאשר המכשף הפך לעכבר, חיש קל זינק עליו החתול ובלע אותו. התושבים שהיו באזור מודים לו על כך ששיחרר אותם מהמכשף ומסכימים בשמחה לקבל את מרותו של "המרקיז". החתול מראה למלך ולנסיכה את הטירה הגדולה וכך הרשים "המרקיז" את המלך עצמו שנתן לו את הסכמתו לשאת את בתו לאישה.

אזכורים בתרבות

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא החתול במגפיים בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Puss in Boots (1922 film) בוויקיפדיה האנגלית
ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.