שיחה:שירלי פינטו – הבדלי גרסאות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת Dorian Gray Wild בנושא השחתות
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Dovno (שיחה | תרומות)
Dorian Gray Wild (שיחה | תרומות)
←‏השחתה: מקרה שני של השחתה
שורה 31: שורה 31:
:::::גילגמש כתב שם: "צריך לראות את הערך בהקשרו המלא". [[משתמש:Dorian Gray Wild|דוריאן]]''' • [[שיחת משתמש:Dorian Gray Wild|<small><font color="navy">D</font><font color="bordo">G</font><font color="green">W</font><font color="black"> – Talk</font></small>&rlm;]]''' 01:01, 24 באוקטובר 2020 (IDT)
:::::גילגמש כתב שם: "צריך לראות את הערך בהקשרו המלא". [[משתמש:Dorian Gray Wild|דוריאן]]''' • [[שיחת משתמש:Dorian Gray Wild|<small><font color="navy">D</font><font color="bordo">G</font><font color="green">W</font><font color="black"> – Talk</font></small>&rlm;]]''' 01:01, 24 באוקטובר 2020 (IDT)
:::::: אני מסכים עם ההסברים והנימוקים של Liadmalone. הרבה מפרטים אלו נראים כלא רלוונטיים בערך הזה וניסוחם בעייתי. [[משתמש:Dovno|Dovno]] - [[שיחת משתמש:Dovno|שיחה]] 17:16, 24 באוקטובר 2020 (IDT)
:::::: אני מסכים עם ההסברים והנימוקים של Liadmalone. הרבה מפרטים אלו נראים כלא רלוונטיים בערך הזה וניסוחם בעייתי. [[משתמש:Dovno|Dovno]] - [[שיחת משתמש:Dovno|שיחה]] 17:16, 24 באוקטובר 2020 (IDT)

== השחתות ==
בוקר טוב {{בירוקרטים}} ו{{א|בורה בורה}}.{{ש}}
בשחזור [[מיוחד:הבדלים/29741032|שנעשה]] היום, בוצעו לפחות חמש השחתות:{{ש}}
1. [[מיוחד:הבדלים/29641130|הסרתי]] מפרק "פעילות ציבורית" את בחירת פינטו לקונגרס הציוני העולמי, משום שזה כבר כתוב בפתיח הערך, '''והסברתי את זה בתקציר העריכה שלי'''. בשיחזור, הוחזרה בחירת פינטו לקונגרס '''גם''' לפתיח '''וגם''' לפרק "פעילות ציבורית".{{ש}}
2. שיניתי את הכיתוב "ב20 '''ל'''אוקטובר" לכיתוב "ב20 '''ב'''אוקטובר", משום שכך כותבים. בשיחזור, הוחזר פעם אחת הכיתוב "ב-20 לאוקטובר" (בפתיח), ופעם שנייה הכיתוב "ב20 לאוקטובר" (בפעילות ציבורית), אף על פי שכותבים "באוקטובר" ולא "לאוקטובר".{{ש}}
3. בשחזור, נמחקה גם העריכה של Matanyabot שהוסיף מקף וכתב "ב-20 באוקטובר" במקום "ב20 באוקטובר".{{ש}}
4. את [https://www.kipa.co.il/חדשות/פוליטי/1101206-שירלי-פינטו-מונתה-לחברה-בקונגרס-הציוני-כנציגת-הימין-החדש// המקור] לבחירת פינטו לקונגרס, העברתי מפרק "פעילות ציבורית" אל הפתיח. בשיחזור, הוחזר הטקסט הכפול, והמקור הוחזר למטה לפרק "פעילות ציבורית". אין כל סיבה שהקורא יקרא בפתיח שפינטו נבחרה לקונגרס, אבל את המקור יקרא רק בסוף הפרק על פעילותה הציבורית.{{ש}}
5. כתבתי "וכיהנה כצירה החירשת הראשונה בקונגרס זה" אבל בשיחזור הוחזר הטקסט [[מיוחד:הבדלים/29615668|שכתבה]] אנונימית: "וכך הפכה החירשת הראשונה בקונגרס". האנונימית כתבה גם "לאוקטובר" במקום "באוקטובר". תיקנתי את כל הניסוחים אלה, אבל בשיחזור הוחזרו כל שגיאות הניסוח. מי שמדקדקת ומוחקת את המתורגמנית של פינטו או את ניצול השואה החירש, יעקב ארנפלד, צריכה קודם כל לדקדק בניסוח בסיסי.{{ש}}
6. אין זה מקרה ראשון של שחזור כזה, וגם בפיגועי 11 בספטמבר היה [[מיוחד:הבדלים/29205829|שחזור]] כזה, שמחק את כל השיפורים שהכנסתי בהערות השוליים, כפי שכתבתי בדף השיחה של הערך, במטא ועכשיו גם כאן:{{ltr|
It erased the footnotes which I edited, like "Cheney: Order to Shoot Down Hijacked 9/11 Planes 'Necessary'", "Cheney Gave Order to Shoot Down Jets", "The National Commission on Terrorist Attacks Upon the United States: Wartime", "The New York Times, A Day of Terror: The Reaction", and returned it to "here", "here", "here" and "here". It also erased the alignment, which I did to the left, and returned it to the right.}}
זה כבר מקרה שני לפחות של מחיקת עריכות שאינן שנויות במחלוקת על ידי אותה משתמשת. ויקיפדיה היא מקום לכתוב אנציקלופדיה, ואיננה מקום לביצוע השחתות כאלו. מכאן פנייתי אליכם על מנת שתחסמו את המשתמשת. [[משתמש:Dorian Gray Wild|דוריאן]]''' • [[שיחת משתמש:Dorian Gray Wild|<small><font color="navy">D</font><font color="bordo">G</font><font color="green">W</font><font color="black"> – Talk</font></small>&rlm;]]''' 09:47, 2 בנובמבר 2020 (IST)

גרסה מ־10:48, 2 בנובמבר 2020

שיתוף

שינוי זה נראה לי תמוה, משום שדברי בנט כאחד המייסדים של המפלגה שפינטו הצטרפה אליה, הם משמעותיים. אם פינטו הייתה מייסדת את המפלגה, ובנט היה מצטרף, השיתוף היה מקבל משמעות אחרת. דוריאןDGW – Talk 23:37, 12 באוגוסט 2019 (IDT)תגובה

עריכות

  • "לצד פינטו ישבה המתורגמנית ליאת פיג'ו, נכדתו של מרדכי פיג'ו"
פרט חסר משמעות, מחקתי, הוחזר.
  • "ב-20 באפריל 2020, ערב יום השואה, עקב התפרצות נגיף הקורונה בישראל, שידרה פינטו ראיון מדובב בזום עם יעקב ארנפלד, חירש ניצול שואה ומדליק משואה ביום העצמאות ה-68"
הריאיון חסר חשיבות, השוו לשאר הפעילויות שלה. מחקתי, הוחזר.
  • "ב-19 באוגוסט 2019 הופיעה פינטו בשידור חי ונגיש, והבהירה כי היא חילונית, ימנית ומכבדת דתיים וחילוניים. נושא הלהט"בים יטופל על ידי הידברות, היא נגד התעללות בפעוטונים, ואנשים עם מוגבלות יעבדו על ידי מתן תמריצים למעסיקים בקיצור הזמן הנדרש לטיפול בעובד עם מוגבלות"
הצהרות כלליות ריקות מתוכן של מועמדת שלא נכנסה לכנסת. מחקתי, הוחזר.
לירה - שיחה 12:43, 23 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
  • עשוי להשתמע שפיג'ו ישבה לידה כמתרגמת לסימנים. האם שימשה לה כמתרגמת או שפינטו כלל אינה צריכה תרגום כזה? אם היא רק ישבה לידה, אני לא רואה מה החשיבות של ציון הפרט הזה.
  • על פניו, נראה שציון הראיון עם ארנפלד חסר חשיבות בערך על פינטו. היתה לכך חשיבות בערך על ארנפלד, אם היה קיים. בכל מקרה, צריך להוסיף במשפט הקיים שפינטו שידרה "בדף הפייסבוק שלה", כי כרגע זה בגדר ניחוש שזה קרה בפייסבוק ולא בערוץ טלויזיה למשל. צפיתי בכמה דקות מהשידור הזה והוא בהחלט מרגש. חשיבות קיום הראיון עצמו ברורה לי, אבל לא ברור במה הוא יוצא דופן, שיש לאזכר אותו בערך על פינטו (להבדיל מאזכור בערך היפותטי על ארנפלד): האם יש בו ראשוניות כלשהי? אם כן, מהי? עצם ארגון שיחת הזום עם ניצול שואה חירש? אם כן, צריך לציין זאת. זו החשיבות היחידה העולה בדעתי של אזכור האירוע הזה בערך הזה.
  • השורה לגבי 19 באוגוסט 2019 נראית חסרת חשיבות כמעט לחלוטין. קודם כל, מה זה "שידור חי"? בפייסבוק? צריך לציין זאת. מה זה "נגיש"? לחירשים? צריך לציין זאת. אם היא הצטרפה למפלגת "ימינה" אין שום סיבה לציין שכעבור שנה וחצי היא הבהירה כי היא ימנית. לגבי "היא נגד התעללות בפעוטונים" - זה נכתב כדי להבדיל אותה משאר חבריה למפלגה שהם בעד התעללות בפעוטונים? כל השורה הזו מופיעה מיד אחרי שני משפטים שמנוסחים הרבה יותר טוב ומספרים את אותם דברים: "תיארה פינטו את תפיסת הימין החברתי שלה. היא פרסמה את עמדותיה, הכוללות השגחה על פעוטונים, אכיפת חקיקה, נגישות לאנשים עם מוגבלות. מכיוון שהיא לא נכנסה לכנסת, כל הבטחות הבחירות הללו הן למעשה חסרות חשיבות כאן. ניתן לנסח מחדש, לא כהצהרות או הבטחות כלליות לבוחר, אלא כהשקפת עולם: ציון השקפתה על להט"בים (כחברת ימינה), ודעתה לגבי מתן תמריצים עבור אנשים עם מוגבלות. את היותה חילונית יש לציין בצמוד לאזכור הצטרפותה לימינה; "מכבדת דתיים וחילוניים" - פרט לא אנציקלופדי.
Liad Malone - שיחה 15:03, 23 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
פיג'ו היא אכן המתורגמנית של פינטו. מעבר לכך היא נכדה של לוחם אצ"ל, וזה כתוב בערך.
ערך על ארנפלד כאמור אין, והדברים כתובים בערך על פינטו, בעיקר משום שזו יוזמה שלה.
שידור חי הוא שידור בזמן אמת, שבמהלכו עונה פינטו על שאלות הצופים, הנכתבות כטקסט. פינטו חילונית והצטרפה למפלגה דתית. מכאן השילוב בין חילוניים לדתיים. המפלגה נגד להט"בים (נישואין) ומכאן דברי פינטו על הידברות. פינטו אם לפעוט, ומכאן החשש שלה, ואין מדובר בהבטחת בחירות. פינטו יכולה לפעול ופועלת גם דרך המפלגה. דוריאןDGW – Talk 15:17, 23 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
תשובות טובות ומחכימות. לא מבין למה הלהיטות להסיר פרטים מעולים מערך ותיק. בורה בורה - שיחה 15:26, 23 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
התשובות חוזרות בעיקר על הדברים הלא ברורים בערך עצמו, בליווי הסברים שמובאים כאן במקום שיוטמעו בערך עצמו.
אם היא המתורגמנית שלה, זה צריך להיות כתוב. "ישבה לידה" אולי ברור לחירשים, אבל לא לכלל הקוראים. זה שהיא נכדתו של מישהו לא מסביר למה היא ישבה ליד מישהי.
אם החשיבות היא בעצם היוזמה לראיון הזום, זה צריך להיות כתוב, לא מספיק לכתוב ש"שידרה ראיון".
"נכתבות כטקסט" - צריך לציין זאת, לא מספיק "נגישות". אי הבהירויות הללו יתוקנו בשלב כלשהו או שהקורא צריך לבדוק בדף השיחה מה התכוון הכותב?
"פינטו חילונית והצטרפה למפלגה דתית" - זה בעצם מה שכתבתי לעיל: "את היותה חילונית יש לציין בצמוד לאזכור הצטרפותה לימינה" – במקום מה שכתוב כעת. כנ"ל לגבי נושא הלהט"בים.
"פינטו אם לפעוט, ומכאן החשש שלה" - זה לא מסביר למה היתה צריכה להבהיר שהיא "נגד התעללות בפעוטונים". האם מי שחבר במפלגתה ואינו הורה לפעוטות, עשוי להיות בעד התעללות כזו?
מדובר בנאום בחירות ואחר כך שידור לקראת בחירות, וההצהרות הללו מנוסחות בערך בלשון עתיד ("יטופלו", "יעבדו"). אם כך, מדובר בהבטחות בחירות. יש להתמקד בעמדות שלה ולא בהבטחות שאיבדו מתוקפן כשלא נכנסה לכנסת.
Liad Malone - שיחה 19:42, 23 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
בשיחה:דוד בן גוריון, כתב Liad Malone: "באנציקלופדיה אכן יש ערכים ביוגרפיים כמו הערך הזה. הוצע לקורא לדלג על מה שלא מעניין אותו. לא כל דבר מעניין את כולם. אין סיבה לשלול מקוראים רבים את מה שלא מעניין קוראים אחרים".
בריאן כתב שם: "משתמש:Liadmalone השקיע המון בערך, תרם מזמנו ומאונו והציב רף שיש לשאוף אליו בערכים בוויקיפדיה".
גילגמש כתב שם: "צריך לראות את הערך בהקשרו המלא". דוריאןDGW – Talk 01:01, 24 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
אני מסכים עם ההסברים והנימוקים של Liadmalone. הרבה מפרטים אלו נראים כלא רלוונטיים בערך הזה וניסוחם בעייתי. Dovno - שיחה 17:16, 24 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה

השחתות

בוקר טוב בירוקרטים ובורה בורה.
בשחזור שנעשה היום, בוצעו לפחות חמש השחתות:
1. הסרתי מפרק "פעילות ציבורית" את בחירת פינטו לקונגרס הציוני העולמי, משום שזה כבר כתוב בפתיח הערך, והסברתי את זה בתקציר העריכה שלי. בשיחזור, הוחזרה בחירת פינטו לקונגרס גם לפתיח וגם לפרק "פעילות ציבורית".
2. שיניתי את הכיתוב "ב20 לאוקטובר" לכיתוב "ב20 באוקטובר", משום שכך כותבים. בשיחזור, הוחזר פעם אחת הכיתוב "ב-20 לאוקטובר" (בפתיח), ופעם שנייה הכיתוב "ב20 לאוקטובר" (בפעילות ציבורית), אף על פי שכותבים "באוקטובר" ולא "לאוקטובר".
3. בשחזור, נמחקה גם העריכה של Matanyabot שהוסיף מקף וכתב "ב-20 באוקטובר" במקום "ב20 באוקטובר".
4. את המקור לבחירת פינטו לקונגרס, העברתי מפרק "פעילות ציבורית" אל הפתיח. בשיחזור, הוחזר הטקסט הכפול, והמקור הוחזר למטה לפרק "פעילות ציבורית". אין כל סיבה שהקורא יקרא בפתיח שפינטו נבחרה לקונגרס, אבל את המקור יקרא רק בסוף הפרק על פעילותה הציבורית.
5. כתבתי "וכיהנה כצירה החירשת הראשונה בקונגרס זה" אבל בשיחזור הוחזר הטקסט שכתבה אנונימית: "וכך הפכה החירשת הראשונה בקונגרס". האנונימית כתבה גם "לאוקטובר" במקום "באוקטובר". תיקנתי את כל הניסוחים אלה, אבל בשיחזור הוחזרו כל שגיאות הניסוח. מי שמדקדקת ומוחקת את המתורגמנית של פינטו או את ניצול השואה החירש, יעקב ארנפלד, צריכה קודם כל לדקדק בניסוח בסיסי.

6. אין זה מקרה ראשון של שחזור כזה, וגם בפיגועי 11 בספטמבר היה שחזור כזה, שמחק את כל השיפורים שהכנסתי בהערות השוליים, כפי שכתבתי בדף השיחה של הערך, במטא ועכשיו גם כאן:

It erased the footnotes which I edited, like "Cheney: Order to Shoot Down Hijacked 9/11 Planes 'Necessary'", "Cheney Gave Order to Shoot Down Jets", "The National Commission on Terrorist Attacks Upon the United States: Wartime", "The New York Times, A Day of Terror: The Reaction", and returned it to "here", "here", "here" and "here". It also erased the alignment, which I did to the left, and returned it to the right.

זה כבר מקרה שני לפחות של מחיקת עריכות שאינן שנויות במחלוקת על ידי אותה משתמשת. ויקיפדיה היא מקום לכתוב אנציקלופדיה, ואיננה מקום לביצוע השחתות כאלו. מכאן פנייתי אליכם על מנת שתחסמו את המשתמשת. דוריאןDGW – Talk 09:47, 2 בנובמבר 2020 (IST)תגובה