Windows Phone

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Windows Phone
מפתח מיקרוסופט עריכת הנתון בוויקינתונים
משפחה חלונות (Microsoft Windows)
מודל קוד קוד סגור
מחזור חיים ? – 10 בדצמבר 2019
גרסה אחרונה Windows Mobile 10 ב־נובמבר 2015
סוג ליבה היברדית (Windows NT)
סוג רישיון רישיון מסחרי
מצב עבודה נוכחי
סביבת שולחן עבודה Metro עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות ARM עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר אינטרנט www.windowsphone.com (בעברית)
→ Windows Phone
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Windows Phone (בתרגום חופשי: טלפון חלונות) היא מערכת הפעלה לטלפונים סלולריים חכמים, מבית Microsoft. המערכת מאופיינת בממשק של אריחים הפותחים אפליקציות שונות שנקרא ממשק ה-Metro שנמצא גם ב-Windows 8 ו-8.1. המערכת היא יורשת של חלונות מובייל. גרסתה הראשונה של המערכת נקראה Windows Phone 7 ויצאה לשוק בסוף 2010, הגרסה האחרונה היא Windows 10 Mobile שהוכרזה ב-2015.

בינואר 2019 הודיעה מיקרוסופט שהתמיכה לגרסה 10 של המערכת תיפסק ב-10 בדצמבר 2019 ושמצופה מהמשתמשים לעבור לאנדרואיד או ל-iOS.

גרסאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מערכת ההפעלה ווינדוס פון 7 פורסמה ב-2010, וכללה אריחים, שאפשרו הצגת שינויים בזמן אמת. עדכון 7.5 מיועד לסמארטפונים מבוססים ווינדוס פון 7, ומכונה "מנגו" והכיל תוספת של מספר יכולות. עדכון 7.8 יצא עם מערכת ההפעלה ווינדוס פון 8, מיקרוסופט הכריזה שהמכשירים הישנים לא יקבלו את העדכון 8 של מערכת ההפעלה ויקבלו עדכון בנפרד של גרסה 7.8 של המוצר.

בווינדוס פון 8 נוספה לראשונה תמיכה מלאה בעברית. בנוסף יש מסך נעילה אקטיבי המאפשר להציג תמונות ועדכונים חיים מהרשתות החברתיות, פייסבוק ואף ניתן לקבל עדכוני חדשות וכן מידע על השיחות, ההודעות ומידע מלוח השנה לפגישה הקרובה. בנוסף המערכת תומכת במעבדים מרובי ליבות, ומאפשרת תמיכה בריבוי משימות (MultiTasking) משופר. הגרסה החדשה מוסיפה תמיכה גם ב–WXGA, (או 1280×768) ו-720p (או 1280×720). ואפילו תמיכה בחריץ microSD, כך שניתן להרחיב את זיכרון המכשיר בדומה למכשירי האנדרואיד. המערכת החדשה מגיעה עם מספר רב של מכשירים, ובניהם ה-Lumia 1020, lumia 1520 של נוקיה, Ativ S של סמסונג, וה-HTC 8X.[1]

Windows 10 Mobile[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדומה למערכת ההפעלה Windows 10 רק בטלפון.

Action Center
מרכז התראות שמציג את ההודעות, שיחות שלא נענו או עדכונים מאפליקציות (בדומה לווילון של Android). בנוסף ב-Action Center יש מערכת מתגים המהווה למעשה קיצורי דרך לפעולות שונות למשל להדליק/לכבות את הרשת אלחוטית, בלוטות', מצב טיסה, מצב שקט ועוד.
Cortana
בדומה ל־Siri של אפל ו־Google Now ב־Android, גם Microsoft הכניסה עוזרת אישית וירטואלית למערכת ההפעלה Windows Phone. העוזרת האישית נקראת כך על שם "Cortana" - הדמות הווירטואלית ממשחקי Halo. Cortana יכולה לבצע פעולות כגון כתיבה ושליחה של הודעות, הקראת דואר אלקטרוני ושליחת מענה, לבדוק את מזג האוויר, לקבוע תזכורות ועוד. בנוסף, Cortana יכולה לעבוד עם אפליקציות צד שלישי, כמו Facebook,Twitter,Skype ואחרות. במהלך העבודה עם Cortana, היא תלמד על בעלי המכשיר ותציג הודעות בנושאים ותחומי העניין הרלוונטיים למשתמשים.
מסך נעילה
הורחבה יכולת ההתאמה האישית למסך. ניתן לשנות את העיצוב של מסך הנעילה במסכי נעילה מוכנים מראש, מפתחים יוכלו להכין מסכי נעילה ולהפיצם לכלל. אפליקציות נוספות קיבלו גישה להציג מידע על מסך הנעילה.
מסך הבית
מסך הבית הוא מסך האריחים שמשתדרג ונהיה יותר מותאם אישית לפי טעמו של המשתמש. האריחים מקבלים גדלים נוספים. מכשירים בעלי מסכים קטנים גם הם יקבלו עמודה שלישית של אריחים, ויכולת להגדיר תמונה שתוצג על גבי האריחים במסך הבית במקום הצבעים הקבועים מראש.
אינטרנט אקספלורר 11
מלבד זאת שהדפדפן החדש מהיר יותר הוא מביא חידושים בעיקר בממשק המשתמש, למשל מצב קריאה. הוא מגיע גם עם יכולת ניהול וסנכרון סיסמאות, גלישה בלשונית פרטית שמונעת שמירת היסטוריית גלישה. בנוסף סינכרון מלא עם הדפדפן אינטרנט אקספלורר 11 ב־Windows, לרציפות הגלישה בין המחשב, הטלפון והטאבלט, כולל סנכרון סיסמאות בין המכשירים.
שיפורים נוספים
שיפור מנגנון ריבוי המשימות, סקייפ, Xbox music, Xbox video, WiFi-sense, החלקה במקלדת ועוד[2]

מיקרוסופט הודיעה שמכשירים שמריצים את Windows Phone 8.0 יוכלו לשדרג ל־Windows Phone 8.1, והעדכון הופץ מסוף חודש מאי 2014.

במקביל לחשיפת Windows Phone 8.1 הודיעו היצרניות הבאות על שימוש במערכת הפעלה Windows Phone של מיקרוסופט: Nokia, Samsung, Lenovo, Gione, Karbonn, Xolo, ZTE, Huawei, HTC, LG, Micromax ו־Prestigio.[3]

בנוסף לכך, רוב הטלפונים שפועלים על 8.0 ו־8.1 יקבלו את העדכון של Windows 10 Mobile, וגם מכשירים ישנים מסוימים יקבלו עדכון זה.

מתחרים עיקריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Windows Phone בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]