Tango

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
tango
מפתח TangoMe
גרסה אחרונה 3.5.76576 (27 בפברואר 2014)
מערכת הפעלה iOS, Microsoft Windows, Windows Phone אנדרואיד
סוג רישיון חופשי
קטגוריה מסרים מיידיים
http://www.tango.me/

Tangoתעתיק לעברית: טנגו) היא אפליקציית מובייל למסרים מיידיים עבור טלפונים חכמים ומחשבי לוח שפותח על ידי TangoMe inc. נכון למרץ 2014 יש ליישום מעל 200 מיליון משתמשים, ובמכשירי האנדרואיד היישום במקום ה-12 ברשימת הורדות היישומים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טנגו, פותחה במאונטיין ויו, קליפורניה, הוקמה על ידי אורי רז ואריק סטון. סטון משמש כיום כקצין מנהל הטכנולוגיה הראשי ואילו רז הוא המנכ"ל, רז יזם סדרתי, וסטון המחזיק בדוקטורט מסטנפורד בהנדסת חשמל, יצרו את השירות תוך שימוש בטכנולוגיית דחיסה "peer to peer" עם וידאו בעל יכולת בהיקף של מאות מיליוני משתמשים בעלויות תשתית נמוכות וידאו באיכות גבוהה.

המייסדים גייסו הון סיכון מתוך מגוון רחב של משקיעים כמו החברות DFJ ולן בלווטניק. נכון לדצמבר 2012, טנגו מעסיקה 120 עובדים.

במרץ 2014 פורסמה השקעת ענק של קבוצת עליבאבא (Alibaba Group) הסינית ב-TANGO של 215 מיליון דולר עבור כ-25% ממניות החברה. גיוס ההון הקפיץ את שווי החברה לכ-1.1 מיליארד דולר[1].

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טנגו הוא יישֹוּמוֹן חינמי אשר בנוסף לשיחות וידאו, הוא מותאם גם עבור שיחות קוליות, הודעות SMS, שיתוף תמונות ומשחקים. היישום מותאם בעיקר למערכת האנדרואיד, אך גם ל-IOS,‏ Windows Phone 7, ומחשבים. טנגו חתרה וזכתה להגיע ל-200 מיליון משתמשים אשר יוצרים את בסיס הרשת החברתית בקרב המשתמשים.

היישום זמין ב-14 שפות שונות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עליבאבא משקיעה 215 מיליון דולר ב TANGO, פורבס, מרץ 2014 (באנגלית)