she codes;

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אירוע קידוד באוניברסיטת חיפה

she codes; היא קהילה ישראלית שהגיעה ב-2018 ליותר מ-20,000 מתכנתות, מהנדסות, יזמיות, נשות היי-טק ותוכנה[1]. הקהילה שמה לעצמה כמטרה לשלב כמה שיותר נשים בתעשיית ההיי-טק, ומבחינה מספרית: להגיע ל-50% שילוב של נשים בהיי-טק בתוך עשור[2]. she codes; מאוגדת כחברה לתועלת הציבור בשם "הארגון לשוויון נשי בטכנולוגיה בע"מ", שהוקמה ב-2014 ונרשמה ב-2015[3].

משמעות השם she codes; הוא המינוח בשפה האנגלית שמשמעותו "היא מקודדת". המילה "codes" משמעה "מקודדת", מילה נרדפת בשפה העברית למתכנתת. התוספת בסוף של ";" (נקודה פסיק - semicolon) באה להדגיש את הקשר לשפות התכנות. בשפות תכנות מסוימות, למשל C, שורת קוד מסתיימת בסימן ";".

she codes; הוקמה על ידי רות פולצ'ק, המשמשת כיושבת ראש הדירקטוריון שלה[2].

מטרות ופעילות הארגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

האקתון ב-2015

מטרתו של הארגון היא עידוד ושילוב של נשים בתעשיות הטכנולוגיות. הדבר נעשה באמצעות הרצאות מפי נשים בתעשייה, סדרות לימוד, ערבי כתיבת קוד, ובעיקר להוות כתף תומכת וקהילה לנשים בארץ המתעניינות בתחום ורוצות להשתלב בהיי-טק. she codes; מקיימת מפגשים שבועיים בסניפים ברחבי הארץ באוניברסיטאות ובחברות היי-טק. הקהילה מארגנת מפגשים במוקדים שונים בארץ אשר נועדו לנשים המתעניינות בטכנולוגיה, מתוך עניין או קידום קריירה בתחום (עם ניסיון או בלי). הארגון מפעיל מספר תוכניות[4]:

  • HackDays/HackNights - (ימי קידוד\ערבי קידוד) המפגש מתחיל בהיכרות קצרה, כל אחת מספרת על עצמה ומה היא רוצה לעשות, ולאחר מכן המשתתפות מתחילות לתכנת במסלולי הלימוד המוגדרים מראש או לעבוד באופן עצמאי על פרויקטים אישיים.
  • Inspirational Women Series - (מפגשים עם נשים מעוררות השראה) הרצאות של נשים מובילות בתחומי הטכנולוגיה אשר באות לחלוק את סיפורי הצלחתן ולעודד שילוב בתעשייה.
  • Coding Skills Series - (חיזוק יכולות תכנות) לימוד תכנות ברמות שנות, כולל היכרות עם שפות תכנות, HTML, CSS, JS, פיתוח לאייפון, פיתוח לאנדרואיד, Big Data ועוד.
  • Academy she codes; - קורסים בנושאי WEB, פייתון ופיתוח אפליקציות. שיטת הלימוד היא לימוד עצמי בהנחיה על בסיס שיעורים מובנים. בכל חודש פותחת she codes; את מסלולי הלימוד בסניפים ברחבי הארץ. הגישה לשיעורים היא דרך המערכת הממוחשבת, she codes; connect. בארגון יש מעל 200 חברות צוות המתפעלות את המערכת בהתנדבות[5].

בסוף 2017, השיקו משרד העבודה והרווחה ו-she codes; מיזם משותף להקמת מרכזי לימוד שבהם נשים יוכלו ללמוד תכנות בשלושה מסלולים: מסלול Web, מסלול אנדרואיד ומסלול פייתון. במסגרת המייזם יוקמו 40 מרכזים ברחבי הארץ במימון משותף של משרד הרווחה ו-she codes;[6]. המייזם יחשב כהצלחה אם 4,440 נשים תוכשרנה וכמחציתן תשתלבנה בתעשיית ההיי־טק[6][7].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא She codes; בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Home | she codes;, she codes; (באנגלית)
  2. ^ 1 2 רות פולצ'ק - הנשים המשפיעות בהייטק הישראלי, באתר רות פולצ'ק - הנשים המשפיעות בהייטק הישראלי
  3. ^ הארגון לשוויון נשי בטכנולוגיה בע"מ (חל"צ) | גיידסטאר - אתר העמותות של ישראל, באתר www.guidestar.org.il
  4. ^ שאלות נפוצות על המפגשים
  5. ^ הגר רבט, ארגון She Codes יקבל 10 מיליון שקל ממשרד העבודה והרווחה, באתר כלכליסט, 14 בדצמבר 2017
  6. ^ 1 2 מעכשיו כל אישה בישראל יכולה ללמוד תכנות בחינם, באתר וואלה!‏, 14 בדצמבר 2017
  7. ^ "מיזם ממשלתי חדש: נשים יוכלו ללמוד תכנות בחינם". אנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות. 2017-12-14. נבדק ב-2018-10-06.