RSA (חברה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
RSA
נתונים כלליים
סוג חברה ציבורית (NASDAQ: RSAS)
מייסדים רון ריבסט, עדי שמיר, לאונרד אדלמן
תקופת הפעילות 1982–הווה (כ־42 שנים)
חברת אם Dell Technologies עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות סאיוטה עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה בדפורד עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי בדפורד, מסצ'וסטס, ארצות הברית
בעלות EMC
ענפי תעשייה אבטחת מידע
מוצרים עיקריים ספריות RSA BSAFE, מכשיר האימות SecurID
מנכ"ל Rohit Ghai עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 1,319 (נכון לשנת 2007)
 
http://www.rsa.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מכשיר האימות SecurID של RSA

RSA, בעבר RSA Security, היא חברת אבטחת מידע אמריקאית, המספקת כלי אבטחה לתוכנה ולתקשורת באינטרנט. מקור שם החברה הוא בראשי התיבות של שמות מקימיה, רון ריבסט, עדי שמיר ולאונרד אדלמן, שעל שמם אף קרוי אלגוריתם ההצפנה האסימטרי RSA. עם מוצריה של החברה ניתן למנות את הספריות הקריפטוגרפיות RSA BSAFE, ואת המכשיר SecurID המשמש לאימות זהות.

RSA נוסדה ב-1982 כחברה עצמאית בשם RSA Security Inc.‎, וב-2006 נרכשה על ידי EMC בעבור 2.1 מיליארד דולר והפכה למחלקה בה.

המטה הראשי של החברה ממוקם בבדפורד, מסצ'וסטס, ומשרדיה ברחבי העולם פרוסים באוסטרליה, אירלנד, ישראל, הממלכה המאוחדת, סינגפור, הודו, סין, הונג קונג ויפן.

תולדות החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1977 פיתחו רון ריבסט, עדי שמיר ולאונרד אדלמן את אלגוריתם ההצפנה RSA. ב-1982 הם הקימו יחד חברה הנושאת את אותו שם, על מנת להרוויח מהפטנט שרשמו על האלגוריתם.

בשנת 1991 החברה פרסמה קריאה לחקר מספרי RSA.

ב-1995 הקימה RSA כחברה בת את חברת חומרת התקשורת VeriSign. בינואר 1997 פרסמה את "אתגר DES" הראשון שלה, שהוביל לראשונה לפענוח, שפורסם בפומבי, של הודעה שהוצפנה תחת אלגוריתם DES.

במהלך השנים רכשה מספר חברות: RSA Data Security (ביולי 1996),‏ DynaSoft AB (בשנת 1997),‏ חברת Xcert International שסיפקה כלי אימות למסחר אלקטרוני (בפברואר 2001),‏ חברת ‎3-G International שסיפקה מוצרי אימות ביומטריים וכרטיסים חכמים (במאי 2001),‏ Securant Technologies שפיתחה את המוצר ClearTrust לניהול זהויות (identity management) ‏(באוגוסט 2001), החברה הישראלית "סאיוטה" (שעל מקימיה נמנה נפתלי בנט, לימים ראש ממשלת ישראל) שמתמחה באבטחת מידע ברשת ופתרונות למניעת התחזות לגופים כלכליים (בדצמבר 2005) ו-Valyd Software, חברה הודית שעוסקת באבטחת קבצים ומידע (בשנת 2007).

ב-14 בספטמבר 2006 אישרו בעלי המניות של RSA את רכישתה בידי חברת EMC בעבור 2.1 מיליארד דולר.

ב-2009 השיקה RSA את מיזם RSA Share. במסגרת המיזם, חלק מספריות RSA BSAFE הופצו חינמית לציבור. כדי לקדם את המיזם, יזמה RSA תחרות תכנות שבה הפרס הראשון עמד על 10,000 דולר.

ב-2011 השיקה החברה את המוצר CyberCrime Intelligence Service, שנועד לאפשר לארגונים לזהות מחשבים, נכסי מידע וזהויות שנפגמו על ידי סוס טרויאני או התקפות מקוונות אחרות. ב-17 במרץ 2011, כחודש לאחר השקת המוצר, פרסמה החברה כי המוצר נפרץ. החברה טענה שההתקפה על המוצר הייתה איום מתמשך מתקדם (Advanced Persistant Threat), אף שהיו שטענו שההתקפה לא הייתה "מתקדמת".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא RSA בוויקישיתוף