Office Online

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Office Online
סוג אתר אינטרנט עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 7 ביוני 2010 – הווה (13 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלות מיקרוסופט עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Office Online הוא אתר אינטרנט בבעלות חברת מיקרוסופט, המרכז את כל יישומי ה-office החינמיים-מקוונים במסגרת אחת. האתר office.com הוא מיתוג מחדש ועדכון לגרסה הקודמת של ה-office החינמי-מקוון – Office Web Apps.

בתחילת שנת 2014, וכחלק מההתחדשות של מיקרוסופט, בעקבות הכישלון של Windows 8.1[דרוש מקור] והתביעה נגד התוכנה המקוונת SkyDrive, שבעקבותיה שונה השם ל-OneDrive, התעדכנו והשתכללו יישומי ה-office החינמי-מקוון – Office Web Apps, והשם שונה ל-"Office Online".

הרקע להקמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השקת האתר office.com קרתה בשל כמה גורמים, שיחד הובילו לשינוי קיצוני ב-microsoft.

הראשון, ואולי המכריע, הוא כישלונם הגדול של מערכות ההפעלה Windows 8 ו-Windows 8.1. בשתי מערכות הפעלה אלו הוכנסו שדרוגים ועדכונים, אשר כשלו ולא עמדו במבחן הקהל, שמחציתו (45.5%) העדיפה להישאר במערכת ההפעלה הקודמת, Windows 7, גם שנה לאחר השקת המערכת החדשה.

בנוסף, תביעת חברת הטלוויזיה הבריטית BskyB, בשל הפרת זכויות יוצרים בשימוש בשם "sky", יצרה אנרכיה במיקרוסופט, ובסופה הושג הסכם פשרה. בהסכם התחייבה מיקרוסופט לשינוי הדרגתי של השם "SkyDrive" לשם "OneDrive".

כל אלו, בנוסף למגמה הכללית של מיקרוסופט, בשל היחלשותה כמעצמת מחשבים, הובילו למיתוג כללי בחברה, שיתבטא במערכת ההפעלה החדשה (לעתיד (בזמנו), Windows 10), וב-Office Online.

על האתר[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר החדש, office.com, מכיל גרסה בסיסית של כל היישומים מחבילת האופיס הבסיסית: Word, Excel, PowerPoint, OneNote ואפליקציות נוספות הקשורות ל-OneDrive – תוכנת אנשי קשר, OneDrive, ותוכנת הדואר האלקטרוני Outlook.

האתר מציע עריכה או יצירה של קבצים מחבילת האופיס הבסיסית, בממשק מקביל לזה של גרסת Office 2013, אך מכיל הרבה פחות תכונות ואפשרויות ממנה. שדרוג עיקרי של מיקרוסופט הוא הוספת תכונות, גם אם הן רחוקות מתכונות האופיס המלא.

למרות השדרוג באתר, הגישה ליישומים הללו עדיין מחייבת חשבון דוא"ל או חשבון מיקרוסופט, ללא אפשרות גישה למי שאינו בעלים של אחד מהחשבונות הללו.

מימוש עצמאי של Office Online[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף לשירות של מיקרוסופט, המבוסס על פלטפורמת Azure, ניתן להתקין שרתים פרטיים של Office Online על גבי פלטפורמות קלות יותר למימוש, כגון SharePoint. למימוש כזה ישנם יתרונות בהתאמת השירות לצרכים הספציפיים של הארגון, וייתכן שגם יתרון אבטחתי.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]