Microsoft FrontPage

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Microsoft FrontPage
מפתח מיקרוסופט
מחזור חיים ?–2007
גרסה אחרונה 2003 עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת הפעלה Windows
סוג רישיון קוד סגור
קטגוריה עורך HTML
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Microsoft FrontPage (מיקרוסופט פרונטפייג') הוא עורך HTML המשתמש בתכונת WYSIWYG, והוא כלי לניהול אתרי אינטרנט. התוכנה פותחה על ידי מיקרוסופט למערכת ההפעלה Windows, ומצורפת לחלק מגרסאות חבילת מיקרוסופט אופיס.

פרונטפייג' פותחה בתחילה על ידי חברת "Vermeer Technologies Incorporated". שריד לכך ניתן למצוא בקידומת _vti_ in שפרונטפייג' מוסיפה לשמות הקבצים והתיקיות שנוצרו על ידה. מיקרוסופט רכשה את חברת Vermeer בשנת 1996, על מנת שתוכל להוסיף את פרונטפייג' לרשימת התוכנות שלה.

בעבר דרישות המערכת של פרונטפייג' כללו פלאג-אינים שנקראו "FrontPage Server Extensions" והם היו צריכים להיות מותקנים על שרת האינטרנט כדי שהתוכנה תעבוד. הגרסאות החדשות, לעומת זאת, תומכו בפרוטוקול התקני WebDav של W3C, אם כי מספר רכיבי אינטרנט ספורים שהתוכנה מייצרת דורשים שהשרת המקומי או המרוחק יתמוך ב-FrontPage Server Extensions.

כעורך WYSIWYG, פרונטפייג' בנוי כך שיסתיר את קוד ה-HTML מהמשתמש, כך שלא רק מומחים יוכלו ליצור דפי אינטרנט ואתרים בקלות. מספר מפתחי אתרים מותחים ביקורת על גישה זו, שיוצרת דפי HTML בעלי משקל גבוה בהרבה ממה שהיו צריכים לשקול מלכתחילה, ודבר זה גורם להנמכת ביצועי הדפדפנים. בנוסף, תוכנת פרונטפייג' מייצרת קוד HTML שאינו תואם לחלוטין את התקן של W3C, ולכן דפים שנוצרו על ידי פרונטפייג' לא יהיו מוצגים בצורה טובה בדפדפנים שאינם מבוססי אינטרנט אקספלורר, וכך מיקרוסופט מנסה להרחיב את תפוצת הדפדפן שלה. יש גם הטוענים שדבר זה נעשה כדי לבלום התפשטות של דפדפנים אחרים.

גרסה למערכת ההפעלה Mac OS יצאה ב-1998; לגרסה זו היו פחות אפשרויות ותכונות מאשר בגרסת חלונות והיא לא זכתה לעדכונים.

המתחרה העיקרית של פרונטפייג' הייתה Macromedia Dreamweaver.

בשנת 2006 הופסק הפיתוח של Microsoft FrontPage, ואת מקומה תפסה התוכנה SharePoint Designer 2007 ששימשה גם כסביבת פיתוח ייעודית לאתרי SharePoint. בהמשך, תפקידה של SharePoint Designer צומצם לניהול ותחזוקה של אתרי SharePoint בלבד, ואת מקומה של FrontPage כעורך HTML "כללי" תפסה Microsoft Expression Web שגרסתה הראשונה יצאה במקביל ל-SharePoint Designer 2007.

גרסאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

FrontPage בגרסת 2002 רצה תחת מערכת ההפעלה Windows 2000. ניתן לראות חלון ניווט המאפשר צפייה וניווט בתיקיית האתר, לצד עורך ויזואלי ואיתו שלל כלים

הגרסה האחרונה שיצאה הייתה "Microsoft FrontPage 2003" (גרסה 7 בדיעבד). מאז יציאת אופיס 2007 לא יצאו גרסאות חדשות של תוכנת פרונטפייג'.

רשימת כל הגרסאות:

  • פרונטפייג' אקספרס 2.0
  • פרונטפייג' 97
  • פרונטפייג' 98
  • פרונטפייג' 2000 (גרסה 5)
  • פרונטפייג' 2002 (פרונטפייג' xp)(גרסה 6)
  • פרונטפייג' 2003 (גרסה 7)