iWork

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
iWork
מפתח אפל
גרסה אחרונה iWork 9.3 (21 בנובמבר 2013)
מערכת הפעלה macOS
נכתבה בשפות C, JavaScript, Objective-C עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג רישיון קנייני
קטגוריה חבילת יישומים משרדיים
www.apple.com/iWork
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

iWork היא חבילת יישומים משרדיים מבית אפל, שהוצגה לראשונה ב-2001 ומיועדת למחשבי מקינטוש. החבילה, שיועדה לרשת את AppleWorks, כוללת שלוש תוכנות שכוללות כולן ממשק עבודה גרפי: מעבד התמלילים Pages, תוכנת המצגות Keynote והגיליון האלקטרוני Numbers. הגרסה האחרונה של התוכנה נקראת iWork 09 והיא הושקה ב-6 בינואר 2009.

אף על פי שאפל התחייבה ש־iWork הוא כמו "ממשיך דרכה של AppleWorks" (חבילת יישומים משרדיים קודמת, גם היא מבית אפל), התוכנה לא מצליחה להגיע אל כמות האפשרויות ומורכבותן בתוכנת הגיליון האלקטרוני בAppleWorks, ובאפשרות הציור בתוכנה זו. כמו כן, iWork לא מתעמתת ישירות עם גרסת ה-Microsoft Office ל-macOS, אלא מציעה כלים בעלי מיקוד בנושאים שונים (במצגות יותר מבניתוחים), במחיר נמוך יותר.

לחבילת iWork תמיכה מינימלית בעברית. ניתן ליישר לימין ולכתוב בעברית, אך הסמן נעלם כשהוא נמצא בתוך בלוק של טקסט, כך שלא ניתן לדעת על איזה חלק מהטקסט תבוצע הפעולה הבאה. בנוסף, שקופיות ב-Keynote שיש בהן הנפשה לא מציגות את הטקסט בעברית - פרט לאות הראשונה.

בגרסה העדכנית ביותר, iWork 09, נוספה לחבילת היישומים תכונה חדשה: iWork.com - שירות שנמצא כעת בבטא, שמאפשר למשתמשים בכל רחבי העולם להעלות את הקבצים שיצרו באמצעות חבילת היישומים אל השרתים של iWork.com ולהראות אותם לאחרים, ואף להגיב בקבצים של משתמשים אחרים.

היסטוריית הגרסאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • iWork '05 שוחררה ב-11 בינואר 2005, והכילה גרסה חדשה ל-Keynote ואת הגרסה הראשונה של Pages. לפני שזו שוחררה, מה שבמהותו הפך ל-iWork היה למעשה רק הרחבה או שדרוג של AppleWorks.
  • iWork '06 - ב-10 בינואר 2006, הציגה אפל את iWork '06 בתערוכת מקוורלד בסן פרנסיסקו, גרסה שהכילה שדרוג של Pages לגרסה 2 שלו ושדרוג של Keynote לגרסה 3. לשני היישומים נוספו מספר תכונות דוגמת תרשימים בתלת-מימד וטבלאות עם תמיכה בנוסחאות.
  • iWork '08 הוכרזה לראשונה ב-7 באוגוסט 2007, באירוע מיוחד שהתקיים בקמפוס אפל בקופרטינו. בגרסה הזו הוכנסו שדרוגים לתוכנות Keynote ו-Pages, ונוספה תוכנת גיליון אלקטרוני, Numbers. למרות זאת, שטח הדיסק הקשיח שתפסו התוכנות ירד מ-1.85 ג'יגה בייט ב-iWork '06 ל-690 MB.
  • iWork '09 הוכרזה ב-6 בינואר 2009. כל החבילה עודכנה, ונוספה לתוכנה בין היתר תמיכה ב-iWork.com. לגרסה החדשה של Keynote נוספה היכולת לשלוט במצגות באמצעות iPod Touch או אייפון עם היישום Keynote Remote application.
  • iWork for iOS שוחררה ב-12 באוקטובר 2011.

תוכנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Keynote[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Keynote

קינוט (בעברית: הרצאת אורח) היא תוכנה ליצירת מצגות. התוכנה מאפשרת, תוך שימוש בממשק ברור ומובן, ליצור מצגות פשוטות ומעוצבות היטב. הממשק מאפשר פתיחת סרגלים בצידי המסך, במטרה לאפשר עבודה "נקייה" מול המצגת, ללא תפריטים. קיימת אפשרות גישה לקובצי גרפיקה, וידאו ועוד מתוך דפדפן הקבצים של iLife. בנוסף, מסוגלת התוכנה לייצא קבצים בפורמטים הבאים: SWF, MOV (וידאו); PPT (תוכנת המצגות PowerPoint); פורמט PDF של אדובי ופורמט KEY.

Pages[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Pages

פייג'ס (בעברית: דפים או עמודים) היא תוכנה לעיבוד תמלילים. התוכנה עובדת בממשק דומה מאוד ל-Keynote, ויוצרת בקלות מסמכים מסובכים גרפית כמו הזמנות, ירחונים ועלונים. התוכנה יודעת לייצא מסמכים בפורמטים הבאים: pages ,doc ,pdf ,html ,rtf, וtxt.

Numbers[עריכת קוד מקור | עריכה]

נמברס (בעברית: מספרים) היא תוכנת גיליון אלקטרוני. התוכנה משתמשת בטבלאות כדי ליצור הפרדה המאפשרת עיצוב והדפסה נוחים יותר, וכוללת תכונה בשם "טבלאות חכמות" - טבלאות המציגות נוסחאות כטקסט ולא כאותיות ומספרים כגון (SUM(Total Cost במקום (Sum(e1+e2+e3, מה שהופך את הנוסחאות לקריאות הרבה יותר. באופן כללי, דומה הממשק של Numbers לממשק של Pages ו-Keynote.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא IWork בוויקישיתוף